Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietävätkö päättäjät, että aktiivimalli passivoi?

Vierailija
08.11.2018 |

Jos olisi perustulo, työn tekeminen kannattaisi aina, ja moni olisi myös innoissaan töitä haluamassa.

Aktiivimalli on tympeä nöyryytysmalli, joka houkuttaa vain olemaan passiivinen ja työhaluton ja jättäytymään työelämän ulkopuolelle tuilla elämään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae enää töitä. Makaan sohvalla ja piereskelen. Olen 56 v. työtön nainen, työuraa takana 36 vuotta. Olen loisena rauhassa, saa haukkua.

Vierailija
22/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan pättäjät lukeneet Bergmanin Ilmaista rahaa kaikille, Hararin kaikki suomennetut kirjat sekä Blecburnin ja Epelin Pitkän ja hyvän elämän biologian?

No, eiväthän ne tietenkään ole. Pitää tanssia tähtien kanssa ja muuta tärkeää. Ei ole aikaa lukea. Ei taida olla kykyäkään asiallisten kirjojen lukemiseen enää kaikilla kansanedustajillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi perustulo, työn tekeminen kannattaisi aina, ja moni olisi myös innoissaan töitä haluamassa.

Aktiivimalli on tympeä nöyryytysmalli, joka houkuttaa vain olemaan passiivinen ja työhaluton ja jättäytymään työelämän ulkopuolelle tuilla elämään.

Tiedätkö ap mikä on tämän porvarihallituksen tarkoitus?

Saada 9€/pvä tai muuten matalapalkkatyöläisiä pörssiyrityksiin.

Koska niiden menestyksestä hyötyvät ovat äänestäneet kokoomuksen ja kokoomuslaisesti ajattelevan Sipilän&Bernerin eduskuntaan.

Mitään väliä pikkufirmoista tai tmi-yrittäjistä.

Ei niiden tila kiinnosta hallitusta, päinvastoin, kilpailua suuryrityksille.

Tiesitkö, että tämä viimeisin, irtisanomisen helpotus, on peräisin Suomen Yrittäjiltä, joihin juurikin kuuluu pikkufirmat.

Luuletko ettei Pentikäisellä ole mittavaa sijoitussalkkua?

Vierailija
24/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enää, mitä nämä nykypäättäjät tietävät. Minä ainakin tiedän, että siitä lähtien kun aktiivimalli runtattiin läpi, on työnhakuhalukkuuteni pyöreä 0. Tosin olen jo yli 50 niin palkkaushalukkuuskin on yhtä pyöreä. Että eipä tässä kukaan voita eikä häviä muuta kuin että yrityksiä vi'tuttaa maksaa palkkaa ja minua mennä heille töihin. Tasoissa ollaan.

Pystytkö vähän erittelemään että miksi työnhakuhalukkuutesi romahti (?) nollaan aktiivimallin tultua? Samalla vaivallahan niitä hakemuksia rustaa kuin tähänkin asti. Eikä tarvitse hakea paskapaikkoja kuten ei ennenkään.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta itse tulen toimeen aika pienellä rahalla. Kun hallitus tekee päätöksiä, joilla se osoittaa pitävänsä työttömiä holhottavina hölmöinä, joita ohjataan ruoskalla, minulta ainakin häviää viimeisetkin halut olla mukana tällaista yhteiskuntaa pyörittämässä.

Tulee sellainen "pitäkää tunkkinne" -olo.

Jos oikeasti toivotat yhteiskunnalle että pitäkää tunkkinne, niin et varmaan ottaisi vastaan heidän antamaansa rahaa... Olen työtön itsekin mutta on vieras tuo ajatusmaailma.

Vierailija
25/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae enää töitä. Makaan sohvalla ja piereskelen. Olen 56 v. työtön nainen, työuraa takana 36 vuotta. Olen loisena rauhassa, saa haukkua.

Ymmärrän, että et hae töitä, mutta onko sohvalla piereskely tosiaan parasta, mitä keksit?

Vierailija
26/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, enkä ihan ymmärrä miten aktiivimalli tekee minusta passiivisemman. Haen töitä ihan kuin ennenkin, eikä mikään ole muuttunut. Paitsi se hikinen kolmekymppiä kuussa muutaman kuukauden ajan :D

Olen ihan yhtä työhaluinen kuin ennen aktiivimalliakin, eikä asenteeni työtä kohtaan ole muuttunut. Haen kokoaikaista palkkatyötä.

Puhummehan samasta asiasta, etkä ap tarkoita ett nämä 9 euron hommat olisivat oikeita töitä? Koska en minäkään niihin ole menossa. Skippaan vaan ohi tuollaiset ja jatkan normaalia työnhakua. Jos saan samantyyppistä työtä kuin missä ennenkin olin, työn tekeminen kannattaa. Miten aktiivimalli sen muuttaisi?

Aktiivimallin rankaisee myös niitä jotka hakevat töitä.

Opettaa ettei yrittäminen kannata.

Siis tarkalleen miten? Ei minua ole kukaan rankaissut töiden hakemisesta. Voisitko perustella.

Haet töitä, kuten työttömän kuulma "kuuluu" tehdä, et saa niitä koska kaikille ei riitä, sinulta leikataan vaikka yritit parhaasi.

Miksi edes yrittää jos lopputulos on sama kuin ilmankin?

Vierailija
27/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enää, mitä nämä nykypäättäjät tietävät. Minä ainakin tiedän, että siitä lähtien kun aktiivimalli runtattiin läpi, on työnhakuhalukkuuteni pyöreä 0. Tosin olen jo yli 50 niin palkkaushalukkuuskin on yhtä pyöreä. Että eipä tässä kukaan voita eikä häviä muuta kuin että yrityksiä vi'tuttaa maksaa palkkaa ja minua mennä heille töihin. Tasoissa ollaan.

Pystytkö vähän erittelemään että miksi työnhakuhalukkuutesi romahti (?) nollaan aktiivimallin tultua? Samalla vaivallahan niitä hakemuksia rustaa kuin tähänkin asti. Eikä tarvitse hakea paskapaikkoja kuten ei ennenkään.

Ehkä se sitten on turhan hankala sun yleensä tajuta.

Usko edes että vaikuttaa negatiivisesti, jos et mitään muuta.

Vierailija
28/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta itse tulen toimeen aika pienellä rahalla. Kun hallitus tekee päätöksiä, joilla se osoittaa pitävänsä työttömiä holhottavina hölmöinä, joita ohjataan ruoskalla, minulta ainakin häviää viimeisetkin halut olla mukana tällaista yhteiskuntaa pyörittämässä.

Jos oikeasti toivotat yhteiskunnalle että pitäkää tunkkinne, niin et varmaan ottaisi vastaan heidän antamaansa rahaa... Olen työtön itsekin mutta on vieras tuo ajatusmaailma.

Kyllä minä vain otan. Ja nykyhallitus on saanut minut, entisen kiltin puurtajatädin, oikein suunnittelemaan, kuinka saan revittyä jokaisen euron. Katsotaan sitten, jos saadaan parempi hallitus, mitä tapahtuu. :)

Vierailija
29/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän rahat menee kaikki kotimaiseen kulutukseen, asumistuet asunto"sijoittajille" jne.

Älä kuvittele että yhteiskunta antaa rahaa huvikseen, rikkaat siitä hyötyy vaan.

Vierailija
30/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan pättäjät lukeneet Bergmanin Ilmaista rahaa kaikille, Hararin kaikki suomennetut kirjat sekä Blecburnin ja Epelin Pitkän ja hyvän elämän biologian?

No, eiväthän ne tietenkään ole. Pitää tanssia tähtien kanssa ja muuta tärkeää. Ei ole aikaa lukea. Ei taida olla kykyäkään asiallisten kirjojen lukemiseen enää kaikilla kansanedustajillakaan.

Korjaus: tuo Pitkän ja hyvän elämän salaisuus, jota suosittelen kaikille, on Blackburnin ja Epelin. Ja Ilmaista rahaa kaikille alankomaalaisille Bregmanin kirjoittama. :)

Vierailija
31/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, enkä ihan ymmärrä miten aktiivimalli tekee minusta passiivisemman. Haen töitä ihan kuin ennenkin, eikä mikään ole muuttunut. Paitsi se hikinen kolmekymppiä kuussa muutaman kuukauden ajan :D

Olen ihan yhtä työhaluinen kuin ennen aktiivimalliakin, eikä asenteeni työtä kohtaan ole muuttunut. Haen kokoaikaista palkkatyötä.

Puhummehan samasta asiasta, etkä ap tarkoita ett nämä 9 euron hommat olisivat oikeita töitä? Koska en minäkään niihin ole menossa. Skippaan vaan ohi tuollaiset ja jatkan normaalia työnhakua. Jos saan samantyyppistä työtä kuin missä ennenkin olin, työn tekeminen kannattaa. Miten aktiivimalli sen muuttaisi?

Aktiivimallin rankaisee myös niitä jotka hakevat töitä.

Opettaa ettei yrittäminen kannata.

Siis tarkalleen miten? Ei minua ole kukaan rankaissut töiden hakemisesta. Voisitko perustella.

Haet töitä, kuten työttömän kuulma "kuuluu" tehdä, et saa niitä koska kaikille ei riitä, sinulta leikataan vaikka yritit parhaasi.

Miksi edes yrittää jos lopputulos on sama kuin ilmankin?

Okei kiitos, tän tiivistelmän mä ymmärrän.

Itse kyllä haen, koska saattaahan niitä töitä vaikka sillä kertaa saadakin. Enkä siis tosiaan tykitä mitään viittä hakemusta viikossa, kunhan silloin kun sopivia paikkoja avautuu hakuun. Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Parempi todennäköisyys tuosta sentään on voittaa kuin lotosta.

Vierailija
32/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että et hae töitä, mutta onko sohvalla piereskely tosiaan parasta, mitä keksit?

Työttömäthän makaavat median mukaan sohvalla, räkien kattoon ja piereskellen, suurien tukien varassa, loisina. Jos kertoisin, että hoidan 86 vuotiasta isääni, hoitaen hänen taloansa sekä puutarhaansa, kukaan ei uskoisi. Isäni ei tarvitse kotihoidon palveluita, enkä saa omaishoidon palkkiota. Hoidan isääni rakkaudesta. Työttömäthän ovat automaattisesti loisia, jotka elävät veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
33/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean katkeran kuuloista porukkaa. Ymmärrän, että hallitus on paska, mutta en minä anna sen elämääni pilata. Itse ainakin elän ihan hyvää elämää työttömyyspäivärahalla ja asumistuella. Eikä ole tosiaan edes pakko hakea töitä tai tehdä yhtään mitään jos ei halua. Rahaa tulee napista painamalla. Mitä luksusta!

Monesti käy mielessä ne utrat, joilla ei ole minkäänlaista sosiaaliturvaa. Sellaisissa ympyröissä kai sitä itsekin joutuisi kadunkulmaan päivystämään. Nyt pystyn asumaan kaksiossa, mulla on oma auto ja kaapit täynnä ruokaa. Niin kauan kun saan rahan ilmaiseksi kotiin, en koe olevani asemassa missä voisin valittaa tämän ilmaisen rahan vähyydestä.

Vierailija
34/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömäthän makaavat median mukaan sohvalla, räkien kattoon ja piereskellen, suurien tukien varassa, loisina. Jos kertoisin, että hoidan 86 vuotiasta isääni, hoitaen hänen taloansa sekä puutarhaansa, kukaan ei uskoisi. Isäni ei tarvitse kotihoidon palveluita, enkä saa omaishoidon palkkiota. Hoidan isääni rakkaudesta. Työttömäthän ovat automaattisesti loisia, jotka elävät veronmaksajien kustannuksella.

Sama, minäkin hoidan 90-vuotiasta muistisairasta läheistäni. Minusta on ihanaa, että voin olla auttamassa häntä tässä elämänvaiheessa kuten hänkin auttoi minua ja perhettäni, kun meillä oli tarve.

Vierailija
35/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean katkeran kuuloista porukkaa. Ymmärrän, että hallitus on paska, mutta en minä anna sen elämääni pilata. Itse ainakin elän ihan hyvää elämää työttömyyspäivärahalla ja asumistuella. Eikä ole tosiaan edes pakko hakea töitä tai tehdä yhtään mitään jos ei halua. Rahaa tulee napista painamalla. Mitä luksusta!

Monesti käy mielessä ne utrat, joilla ei ole minkäänlaista sosiaaliturvaa. Sellaisissa ympyröissä kai sitä itsekin joutuisi kadunkulmaan päivystämään. Nyt pystyn asumaan kaksiossa, mulla on oma auto ja kaapit täynnä ruokaa. Niin kauan kun saan rahan ilmaiseksi kotiin, en koe olevani asemassa missä voisin valittaa tämän ilmaisen rahan vähyydestä.

Minäkään en valita rahan määrästä. Valitan typerästä järjestelmästä, jossa työn tekeminen ei aina kannata. Ja valitan myös kuvottavasta asenteesta, joka nykyisin on luotu työttömiä ja köyhimpiä kohtaan.

Vierailija
36/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en valita rahan määrästä. Valitan typerästä järjestelmästä, jossa työn tekeminen ei aina kannata. Ja valitan myös kuvottavasta asenteesta, joka nykyisin on luotu työttömiä ja köyhimpiä kohtaan.

Siitä ollaan kyllä ihan samaa mieltä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi