Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietävätkö päättäjät, että aktiivimalli passivoi?

Vierailija
08.11.2018 |

Jos olisi perustulo, työn tekeminen kannattaisi aina, ja moni olisi myös innoissaan töitä haluamassa.

Aktiivimalli on tympeä nöyryytysmalli, joka houkuttaa vain olemaan passiivinen ja työhaluton ja jättäytymään työelämän ulkopuolelle tuilla elämään.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nykyhallituspuolueille liian vaikea asia ymmärtää, reppanoille.

Vierailija
2/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärtää, eivät vain välitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli houkuttelee pysymään toimeentulotuella, sitten leikkaukset ei vaikuta.

Vierailija
4/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärtää, eivät vain välitä

Niin, sen on tarkoituskin olla vain leikkuri.

Vierailija
5/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako passivoituminen olevan suurempi ongelma hallitukselle vai passivoituneille itselleen? 

Vierailija
6/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, enkä ihan ymmärrä miten aktiivimalli tekee minusta passiivisemman. Haen töitä ihan kuin ennenkin, eikä mikään ole muuttunut. Paitsi se hikinen kolmekymppiä kuussa muutaman kuukauden ajan :D

Olen ihan yhtä työhaluinen kuin ennen aktiivimalliakin, eikä asenteeni työtä kohtaan ole muuttunut. Haen kokoaikaista palkkatyötä.

Puhummehan samasta asiasta, etkä ap tarkoita ett nämä 9 euron hommat olisivat oikeita töitä? Koska en minäkään niihin ole menossa. Skippaan vaan ohi tuollaiset ja jatkan normaalia työnhakua. Jos saan samantyyppistä työtä kuin missä ennenkin olin, työn tekeminen kannattaa. Miten aktiivimalli sen muuttaisi?

Vierailija
7/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi perustulo, työn tekeminen kannattaisi aina, ja moni olisi myös innoissaan töitä haluamassa.

Aktiivimalli on tympeä nöyryytysmalli, joka houkuttaa vain olemaan passiivinen ja työhaluton ja jättäytymään työelämän ulkopuolelle tuilla elämään.

Tiedätkö ap mikä on tämän porvarihallituksen tarkoitus?

Saada 9€/pvä tai muuten matalapalkkatyöläisiä pörssiyrityksiin.

Koska niiden menestyksestä hyötyvät ovat äänestäneet kokoomuksen ja kokoomuslaisesti ajattelevan Sipilän&Bernerin eduskuntaan.

Mitään väliä pikkufirmoista tai tmi-yrittäjistä.

Ei niiden tila kiinnosta hallitusta, päinvastoin, kilpailua suuryrityksille.

Vierailija
8/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, enkä ihan ymmärrä miten aktiivimalli tekee minusta passiivisemman. Haen töitä ihan kuin ennenkin, eikä mikään ole muuttunut. Paitsi se hikinen kolmekymppiä kuussa muutaman kuukauden ajan :D

Olen ihan yhtä työhaluinen kuin ennen aktiivimalliakin, eikä asenteeni työtä kohtaan ole muuttunut. Haen kokoaikaista palkkatyötä.

Puhummehan samasta asiasta, etkä ap tarkoita ett nämä 9 euron hommat olisivat oikeita töitä? Koska en minäkään niihin ole menossa. Skippaan vaan ohi tuollaiset ja jatkan normaalia työnhakua. Jos saan samantyyppistä työtä kuin missä ennenkin olin, työn tekeminen kannattaa. Miten aktiivimalli sen muuttaisi?

Aktiivimallin rankaisee myös niitä jotka hakevat töitä.

Opettaa ettei yrittäminen kannata.

Vierailija
9/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap mikä on tämän porvarihallituksen tarkoitus?

Saada 9€/pvä tai muuten matalapalkkatyöläisiä pörssiyrityksiin.

Koska niiden menestyksestä hyötyvät ovat äänestäneet kokoomuksen ja kokoomuslaisesti ajattelevan Sipilän&Bernerin eduskuntaan.

Mitään väliä pikkufirmoista tai tmi-yrittäjistä.

Ei niiden tila kiinnosta hallitusta, päinvastoin, kilpailua suuryrityksille.

Tiesitkö, että tämä viimeisin, irtisanomisen helpotus, on peräisin Suomen Yrittäjiltä, joihin juurikin kuuluu pikkufirmat.

Vierailija
10/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enää, mitä nämä nykypäättäjät tietävät. Minä ainakin tiedän, että siitä lähtien kun aktiivimalli runtattiin läpi, on työnhakuhalukkuuteni pyöreä 0. Tosin olen jo yli 50 niin palkkaushalukkuuskin on yhtä pyöreä. Että eipä tässä kukaan voita eikä häviä muuta kuin että yrityksiä vi'tuttaa maksaa palkkaa ja minua mennä heille töihin. Tasoissa ollaan.

Vierailija
11/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkalleen miten? Ei minua ole kukaan rankaissut töiden hakemisesta. Voisitko perustella.

Vierailija
12/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enää, mitä nämä nykypäättäjät tietävät. Minä ainakin tiedän, että siitä lähtien kun aktiivimalli runtattiin läpi, on työnhakuhalukkuuteni pyöreä 0. Tosin olen jo yli 50 niin palkkaushalukkuuskin on yhtä pyöreä. Että eipä tässä kukaan voita eikä häviä muuta kuin että yrityksiä vi'tuttaa maksaa palkkaa ja minua mennä heille töihin. Tasoissa ollaan.

Pystytkö vähän erittelemään että miksi työnhakuhalukkuutesi romahti (?) nollaan aktiivimallin tultua? Samalla vaivallahan niitä hakemuksia rustaa kuin tähänkin asti. Eikä tarvitse hakea paskapaikkoja kuten ei ennenkään.

Vierailija
13/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla minun kirjoittamani.

Ap

Vierailija
14/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän täysin että ne 9 e "työt" ei ketään houkuta ja pistetään ne kimpassa boikottiin. Mutta miten aktiivimalli teidän tavalliseen työnhakuun muka on vaikuttanut, ei varmasti mitenkään. Jos on, niin miksi.

Vierailija
15/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö vähän erittelemään että miksi työnhakuhalukkuutesi romahti (?) nollaan aktiivimallin tultua? Samalla vaivallahan niitä hakemuksia rustaa kuin tähänkin asti. Eikä tarvitse hakea paskapaikkoja kuten ei ennenkään.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta itse tulen toimeen aika pienellä rahalla. Kun hallitus tekee päätöksiä, joilla se osoittaa pitävänsä työttömiä holhottavina hölmöinä, joita ohjataan ruoskalla, minulta ainakin häviää viimeisetkin halut olla mukana tällaista yhteiskuntaa pyörittämässä.

Tulee sellainen "pitäkää tunkkinne" -olo.

Vierailija
16/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrän täysin että ne 9 e "työt" ei ketään houkuta ja pistetään ne kimpassa boikottiin. Mutta miten aktiivimalli teidän tavalliseen työnhakuun muka on vaikuttanut, ei varmasti mitenkään. Jos on, niin miksi.

Muista en tiedä. Itse päätin jatkaa vakavaa työnhakua vasta, kun meillä on hallitus, joka kohtelee työttömiä ihmisinä.

Vierailija
17/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkalleen miten? Ei minua ole kukaan rankaissut töiden hakemisesta. Voisitko perustella.

Ei rankaise töiden hakemisesta, mutta rankaisee, jos et saa töitä hakemisesta huolimatta. Moni kokee sen epäreiluksi.

Vierailija
18/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tietää, että aktiivimalli passivoi, siksi ne kehitti kepin.

Vierailija
19/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä, että aktiivimalli on vain verhottu työttömyysturvan alennus? Ei sen ole tarkoituskaan aktivoida ketään.

Vierailija
20/36 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä, että aktiivimalli on vain verhottu työttömyysturvan alennus? Ei sen ole tarkoituskaan aktivoida ketään.

On se lisäksi keino siirtää veronmaksajien rahoja kokkari- ja kepukamujen konsultti- ja pupukurssifirmoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi