Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikavipit

Vierailija
08.11.2018 |

Kokemuksia?
En olisi ikinä uskonut, että joudun ottamaan, mutta nyt olen pakkotilanteessa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus yli kymmenen vuotta sitten pari kertaa ottanut 100 €:n vipin ja maksanut viikon kuluttua 120 € takaisin, kun tiesin, että rahaa on varmasti tulossa, mutta kuten AP:nkin tapauksessa oli ruoka loppu eikä minulla tuolloin ollut ketään, jolta olisin voinut lainata, koska kaikki ystävät ja toverit olivat ehkä jopa köyhempiä kuin minä, enkä vanhemmilleni kehdannut myöntää olevani hetkellisesti täysin puilla paljailla, joten heiltäkään en siis vipannut.

-

Olen myös sitä mieltä, että jos harkiten ja maltilla pikavippaa, ei siinä ole mitään syöksykierteen mahdollisuutta.

Tiedän yhden kaverin, joka eroahdistuksissaan pikavippaili yhteensä n. 1500 € humalassa parissa viikossa, jätti tietysti vipit maksamatta ja maksoi lopulta ulosottoon työpaikan saatuaan yli 20 000 €...

...korkojen kanssa siis.

Vierailija
22/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikavipin ottamista tarvitse pelätä. Jos ottaa vaikka satasen vipin ja maksaa kuukauden kuluttua 120e takaisin, niin se ei aja ketään hunnigolle eikä ulosottomies kolkuttele ovella. Ongelmiin ajautuvat ne jotka ottavat tonnien vippejä kymmenistä paikoista eivätkä maksa mitään takaisin. Suurista summista useista eri paikoista otettuna kasvaa pikavippikoroilla ja perintäkuluilla vuosien vetkuttelulla jo merkittävä velkavastuu josta voi olla vaikea selvitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus yli kymmenen vuotta sitten pari kertaa ottanut 100 €:n vipin ja maksanut viikon kuluttua 120 € takaisin, kun tiesin, että rahaa on varmasti tulossa, mutta kuten AP:nkin tapauksessa oli ruoka loppu eikä minulla tuolloin ollut ketään, jolta olisin voinut lainata, koska kaikki ystävät ja toverit olivat ehkä jopa köyhempiä kuin minä, enkä vanhemmilleni kehdannut myöntää olevani hetkellisesti täysin puilla paljailla, joten heiltäkään en siis vipannut.

-

Olen myös sitä mieltä, että jos harkiten ja maltilla pikavippaa, ei siinä ole mitään syöksykierteen mahdollisuutta.

Tiedän yhden kaverin, joka eroahdistuksissaan pikavippaili yhteensä n. 1500 € humalassa parissa viikossa, jätti tietysti vipit maksamatta ja maksoi lopulta ulosottoon työpaikan saatuaan yli 20 000 €...

...korkojen kanssa siis.

Tuo ei ole mahdollista, kaverisi on valehdellut sinulle ja niitä 1500 vippejä on ollut useampi. Pikavipin laskennallinen korkea vuosikorko muodostuu kertakuluista. Itse korko ei mitenkään hurja, ehkä 10% ja perintäkuluillakin on alhainen noin 200 euron maksimi.

Eli 1500e pikavipista vaaditaan takaisin esimerkiksi 200e kuukaudessa lähes kahden vuoden ajan, yhteensä vaikkapa 2100e. (aivan näin kallista ei taida olla tarjolla). Jos et maksa mitään niin pääoma 1500e kasvaa korkoa vaikkapa 10%, eli 150e vuodessa. Perintäkuluineen ja korkoineen alkuperäinen velka tuplaantuu vajaassa 10 vuodessa. Sen kymmenkertaistumiseen kuluisi 100 vuotta.

Vierailija
24/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perustoimeentulotukihakemus Kelassa vireillä, voisit soittaa ja kysyä kiirekäsittelyn mahdollisuutta. Selvität vasn tilanteen ja että ruokavarastot jo loppu. Oliko sairauspäivärahahakemuksen käsittelyä kiirehditty?

Vierailija
25/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaako joku aseella uhkaamalla vai miten muka on pakko?

Voin vastata valmiiksi: ei ole pakko

Jouduin sairaspäivärahalle. Tulot romahtivat. Käytin jo kaikki säästöt. Nyt odotan uutta päätöstä ja sen käsittelyaika venähti kahdella viikolla eli yhteensä kuukaudeksi.

Olen syönyt kaiken mitä voi kotoa syödä, vienyt tyhjät pullot, ollut jo kaksi päivää pelkällä teellä. Täällä suunnalle ei jaeta ruokakasseja. Ei ole ketään keneltä lainata.

Jotkut vippifirmat lainaa ensimmäisen ilman korkoa. Olen ottanut elämäni aikana yhden vipin ja se oli juuri tällainen, eli 200 euroa muistaakseni pariksi viikoksi. Sitten se maksetaan kerralla pois. Sen jälkeen firma tietysti yrittää markkinoida tekstarina tai sähköpostin kautta isompaa lainaa, mutta siihen ei tarvitse tarttua.

Toinen vaihtoehto on tavaran vieminen kaniin. Panttilainaamot ottavat mielellään kultakoruja, soittimia, designlasia yms.

Vierailija
26/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa jos on fiksu käyttäjä. Itse olen ottanu kun olen tiennyt että rahaa tulee myöhemmin, mutta nyt on tiukka paikka. Tarpeeksi pieni vippi kun ottaa niin ei välttämättä tule korkojakaan. Ja joissakin ensi asiakkaana ollessa ei ole korkoja. En tiedä miksi pikavippia demonisoidaan. Se on ongelma sellaiselle jolle rahanhallinta on muutenkin ongelma mutta ei normoille.

Mitä firmaa suosittelisit?

Credit24 on ainut järkevä vaihtoehto. Ei nostopalkkiota, mutta korko taitaa määräytyä tapauskohtaisesti.

ohis

Vierailija
27/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä lainaan sulle 50€.

Vierailija
28/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

...korkojen kanssa siis.

Tuo ei ole mahdollista, kaverisi on valehdellut sinulle ja niitä 1500 vippejä on ollut useampi. Pikavipin laskennallinen korkea vuosikorko muodostuu kertakuluista. Itse korko ei mitenkään hurja, ehkä 10% ja perintäkuluillakin on alhainen noin 200 euron maksimi.

Eli 1500e pikavipista vaaditaan takaisin esimerkiksi 200e kuukaudessa lähes kahden vuoden ajan, yhteensä vaikkapa 2100e. (aivan näin kallista ei taida olla tarjolla). Jos et maksa mitään niin pääoma 1500e kasvaa korkoa vaikkapa 10%, eli 150e vuodessa. Perintäkuluineen ja korkoineen alkuperäinen velka tuplaantuu vajaassa 10 vuodessa. Sen kymmenkertaistumiseen kuluisi 100 vuotta.

10% vuodessa, ahahha :D

Pikavippien korko on 5-10% KUUKAUDESSA!

Vierailija
29/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuitenkin ensin kysymässä seurakunnasta. Entä sosiaalitoimisto? Antaisko ne ruokarahaa vai auttavatko vain juoppoja? Jos sulla riittää pokkaa niin mene tuttuun kauppaan ja kysy onko poisheitettävää ruokaa.

Vierailija
30/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo tossa ylempänä jo kysyin, että jos on 50 kyse niin voin lainata.

Vierailija
31/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä firmoilla on niitä aloitustarjouksia että ilman korkoja ja kuluja eka vippi. Jos otat niin etsi sellainen. Lue huolella ehdot. Ota vain juuri sen verran kuin tarvitset.

Ottaisin 50 kymppiä, mutta moni ei näytä antavan niin pientä? Olen googlannut kokemuksia kihta pari tuntia. Jännittää hirveästi ja ahistaa ajatus velkarahalla syömisestä, mutta en keksi muuta. Asun syrjässä. Täällä ei saa oikeen muuta apua.

Minä olen käyttänyt vivus.fi firmaa. Muistaakseni ensi asiakas saa ilman korkoja tuolla. Ja pitäisi saada myös alle 50 euron. Omatkin lainani ovat olleet aina alle 50 euroa. t.eri

Hmm. ja paljonkohan mahtaa olla kulujen ja muiden maksujen yhteismäärää? - Eli ettei vain olisi, jokin ansa viritettynä tuonnekin.

Vierailija
32/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivus lainan saa ensimmäisen kerran ilman mitään kuluja.

Vierailija
33/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tutustamassa tuohon Vivus firmaan. Koitin lukea kaiken pienen präntinkin tarkkaan. Ei pitäisi tulla mitään kuluja, kunhan saan maksettua 30 päivän sisään. Mietin, että otan 40 euroa.

Kiitos kiitos kaikille!

T:ap

Vierailija
34/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vivus lainan saa ensimmäisen kerran ilman mitään kuluja.

Kuinka ison lainan. -Olisin itse hyvin epäileväinen jokaista liiketoimintaa harjoittavaa kohtaan, joka väittää antavansa lainaa kenellekään, ilman minkäänlaisia kuluja ja korvausta lainan antamisesta.

Vierailija
35/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivus on hyvä siitäkin että laina maksetaan kerralla pois. Olen itsekin ottanut 50-100 e tarpeen mukaan ja maksanut tilipäivänä pois, ei ongelmaa.

Vierailija
36/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on perustoimeentulotukihakemus Kelassa vireillä, voisit soittaa ja kysyä kiirekäsittelyn mahdollisuutta. Selvität vasn tilanteen ja että ruokavarastot jo loppu. Oliko sairauspäivärahahakemuksen käsittelyä kiirehditty?

Laitoin hakemuksiin lisäselvityksiin, että rahat täysin loppu ja sitten vielä laitoin ylimääräistä viestiä sieltä oman sivun viestipalvelusta.

Tavallaan ymmärrän, etteivät voi joustaa, vaikka joku onkin nälkäinen...jos alkavat joustaa käsittelyajoista yhdelle, niin kai niistä pitää pystyä joustamaan kaikille.

Vierailija
37/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätoivoinen Vivus-mainos tämä ketju. Älä ota pikavippiä ikinä, mistään. Kysy mieluummin sieltä seurakunnasta, soita kelaan, käy dyykkaamassa, kerää pulloja. Mitä vaan muuta kuin pikavippiä.

Vierailija
38/38 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jo tossa ylempänä jo kysyin, että jos on 50 kyse niin voin lainata.

Jos on aito tarjous niin kiitos. En kuitenkaan kehtaa vieraan kiltteyttä käyttää hyväkseni. Omaa typeryyttä tämä on. Olisi pitänyt olla isompi pahan päivän varakassa. Opinpa tärkeän läksyn nyt tässä.

Kiitos kaunis kuitenkin.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi