Kokemuksia uudistetusta Jukujukumaasta tältä kesältä?
Kertoilkaahan te, jotka olette jo korkanneet tälle kesälle remontoidun ja uudistetun Jukuparkin, eli entisen Jukujukumaan Kalajoella: Mitäs tykkäsitte?
Itse olen käynyt viimeksi toissakesänä (siis ennen remppaa) silloin noin 3v:n kanssa. Tällöin ongelmana oli, ettei lapsi olisi yksin pärjännyt juuri missään isommista vesiliukumäistä ja toisaalta aikuisen kanssa ei saanut laskea juuri missään yhdessä. (Ymmärrän kyllä, ettei se ole kaikkein hurjimmissa "tykinkuula"mäissä järkevääkään, mutta ns. perusmutkamäet olisi olleet kyllä mielestäni ok sylikkäinkin.
Nyt lapset ovat kasvaneet, että selviäisivät itse mäistä ehkä kyllä. Mutta jos sylikkäin ei edelleenkään saa laskea, pitäisi itse odotella alhaalla ja valvoa alastuloa ja lasten pitäisi itse osata kiivetä pitkät portaat ylös rinteen harjalle ja valita nimenomaan oikea liukumäki siellä ylhäällä. Pelkään vaan, että haksahtavat johonkin ihan väärään mäkeen, jos ei ole itse vahtimassa ja mistäs heidät sitten löydät...
Noh, onhan tuolla paljon muutakin aktiviteettia kuin ne mäet, mutta kun ne muksuja takuuvarmasti kiinnostaa.
Mitenkäs sitten siisteys, uudet härvelit jne? Onko miten suuri osa altaista lämmitettyjä? Ja yleinen sopivuus n. 3-5 -vuotiaille?
Me olimme JukuParkissa juuri, kun uudet vesiliukumäet (yhtä lukuunottamatta) avattiin. pituusraja yksin laskemiselle on 120 cm, vähän pienemmät voivat mennä aikuisen kanssa. Eli 3v (ainakin isokokoinen... :) voisi aikuisen kanssa päästä. Itse en päässyt oman 3v:ni kanssa testaamaan. Osa näytti ihan "pikkulapsillekin" sopivilta, eivät liian hurjilta. Ja uuden "alastuloaltaan" syvyys vain 75 cm, joten pienemmilläkin yltää jalat pohjaan. Uusia liukumäkiä lukuunottamatta puisto ennallaan (osin aika rempallaan...), meidän lapset keksivät kyllä hyvin tekemistä päiväksi.