Miehen autistinen tyttö ärsyttää
Olen tavannut ihanan miehen, jolla kuitenkin on 7-vuotias autistinen tytär.
Lapsi on vuoroviikoin miehellä, ja tuntuu että tänä aikana en haluaisi edes viettää aikaa miehen asunnolla.
Olen minä ennenkon seurustellut miehen kanssa jolla on lapsia, enkä olisi voinut kuvitella tämän olevan tällaista...tottuuko erityislapsiin ajan myötä? Onko kukaan hylännyt orastavaa suhdetta tällaisen takia?
-lapseton n31
Kommentit (38)
Rusinat mulle pullasta hei. Paskat lapsen tarpeista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Autistista lasta ei jaksa omat vanhemmatkaan. Vaikka muuta väitetään, jo ns "hyvin pärjäävän autistin" vanhempana olo on ihan hirveää!
Mulla on kolmikymppinen asperger-tytär. Ihan ok:sti pärjää elämässä, on tutkijana yliopistolla ja etenee luultavasti proffaksi lähivuosina. Mutta niin hvetin raskasta seuraa. Puhuu hitaasti ja ei pysty syömään tiettyjä ruokia. Saa kuormittuessaan raivareita yhä aikuisenakin.
Ei, en tilannut tätä. Halusin terveen, fiksun ja kivan lapsen. Lapsiluku jäi yhteen, koska oli jo vauvana kamala.
Olet hullu.
No aloitus on vuodelta 2018. Mikä mahtaa olla tilanne ap:n kohdalla nyt. Hesarissa juttua, että kun autusmia on suvussa ei kelpaa sukusolujen luovuttajaksi. Käytännössä käsittää koko neurokirjon. Periytyvyys on jopa yli 90% todennäköisyydellä. Onhan se riski monella tapaa, kun ei ole varmuutta millainen lapsi syntyy. Ymmärrän. Olen seurannut erästäm pariskuntaa, kun molemmat vanhemmat ovat nepsyjä niin tietysti molemmat lapset ovat myös nepsyjä. Haasteita riittää varmaan vielä aikuisinakin.
Vierailija kirjoitti:
Autistista lasta ei jaksa omat vanhemmatkaan. Vaikka muuta väitetään, jo ns "hyvin pärjäävän autistin" vanhempana olo on ihan hirveää!
Mulla on kolmikymppinen asperger-tytär. Ihan ok:sti pärjää elämässä, on tutkijana yliopistolla ja etenee luultavasti proffaksi lähivuosina. Mutta niin hvetin raskasta seuraa. Puhuu hitaasti ja ei pysty syömään tiettyjä ruokia. Saa kuormittuessaan raivareita yhä aikuisenakin.
Ei, en tilannut tätä. Halusin terveen, fiksun ja kivan lapsen. Lapsiluku jäi yhteen, koska oli jo vauvana kamala.
Minä kyllä jaksan oikein hyvin omaa lastani, vaikka hän onkin autismin kirjolla oleva aikuinen. Asun hänen kanssaan, koska hän tarvitsee paljon apua monissa asioissa, joista ns. normaali selviytyy hyvin yksin. Pikkuhiljaa on kehitystä tapahtunut monessa asiassa. Ei minua yhtään haittaa melttarit, ruokarajoitteisuus tai erikoiset tavat. Ne vain ovat hänelle kuuluvia ominaisuuksia, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikko repii lapsen omasta kodista pois. Äidin luota mm. Yksi koti on paras.
Se äiti tarvitsee oman vapaa viikkonsa, miten se onnistuu, jos tytär on aina hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Rusinat mulle pullasta hei. Paskat lapsen tarpeista.
Ap
.
MIEHELLÄ KUSIPÄÄ GEENIT.LÄHDE HETI.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu tällä hetkellä. Tapasin ihanan miehen, jolla on autismin kirjoilla oleva todella ärsyttävä teini-ikäinen tytär. En voi sietää tuota tyttöä lainkaan. Vaikuttaa ihan tulevalta niparilta ja rikolliselta. En ole ikinä koskaan tavannut yhtä ynseää kakaraa. Vaikuttaa jopa vaaralliselta. Jatkuvasti varkaissa, mukiloimassa muita, ja syy aina muka muissa.
Mies ehdotti, että lähdettäisi neljästään telttailemaan ja voisin kunnolla tutustua hänen tyttäreensä. En todellakaan halua 8-vuotiaan tyttäreni lähelle tuota ynseää teinityttöä.
Miten niin huomaavaisella miehellä voikin olla noin karmea kakara ja tuntuu, että kulkee laput silmillä tyttärensä suhteen. Näen siinä tytössä tulevan taparikollisen ja linnagimulin. Huomenna olisi tarkoitus lähteä kaupungille minun autollani ja tuo tyttö myöskin. Ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja eikä tilannetajua. Hävettä oikein, kun se laahustaa mukana ja uhoaa koko ajan kuin mikäkin jätkä. Näyttää siltä, että tyttö muuttaa pysyvästi isälleen, joten meidän yhteenmuutto ei onnistu. En halua vaarallista teiniä kotiini enkä lapseni lähelle.
Ymmärrän. Seukkasin hetken yksinhuoltajaisän kanssa, jolla adhd-lapsi. Lapsi huusi joka päivä ja etenkin nukkumaan mennessä. Aivan karsea tapaus. Tuhosi tehokkaasti romanssimme.
Uusperheet pitäisi kieltää lailla.
Lapsille hirveitä.
Itse sairastuin vakavasti vastaavasta ja vaikeat seuraukset. Suurin osa ihmisistä ei kykene sellaiseen, eikä ne ole lapsille hyväksi. Uusperhe ei voi toimia. Lapset uhreja niissä.
Lapsi ei ansaitse että kotiin tulee sairas ihminen joka suhtautuu häneen noin, uusperheiden vakio. Eikä lapset hyväksy. Älkää perustako niitä, ajatelkaa lasten etua
Kaverini kertoi miten äitipuoli oli vihannut häntä ja aina salaa isältä löynyt häntä kun oli lapsi. Isä ei vieläkään tiedä, että hänen koiria rakastava vaimo on lyönyt lapsia hänen poissaollessaan eikä kaveri uskalla kertoa. Koiraihmisiä pidetään hyvänä ihmisenä, mutta kas totuus on tässäkin taruakin ihmeellisempää. Olkaa isät varovaisia kenet otatte äitipuoleksi. Joku hullu voi tulla kotiisi joka salaa vihaa lapsia. Jos ei toisen lapsesta tykkää niin sitten pitää lähteä. Aikuinen ei saa lapseen kostaa omaa oloaan.
Jotkut äitipuolet voi sitten olla aika kaksinaamaisia, oma lapsi on tietysti täydellinen ja se miehen lapsi viallinen. Sellaista se on, naiset on melkoisia susia. Hyvä tuuri pitää käydä että löytää jonkun joka rakastaa lasta kuin omiaan. Sellaisia on vähemmän.
Ymmärrän ap:ta. Omallakin kumppanilla lapsi, joka nepsy. On aika raskasta seuraa henkisesti niinä aikoina kun ei uppoudu erityismielenkiinnon kohteeseensa. Erityisiä tarpeita ja jos joku asia ei mene niinkuin haluaa, ääni kohoaa falsettiin. Mielenkiinto elämässään vain yhdessä asiassa, johon kaikki puheensa ja tekonsa käytännössä liittyvät. Välillä käyttäytyy kuin olisi joku eläin, esim. juoksee nelinkontin. Haluaisin pitää hänestä, mutta se on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ableismi on rikos.
Tämä on vertaistuen, ei autistien oikeuksien aloitus. Sinun ja muiden kokemus eroaa, taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini kertoi miten äitipuoli oli vihannut häntä ja aina salaa isältä löynyt häntä kun oli lapsi. Isä ei vieläkään tiedä, että hänen koiria rakastava vaimo on lyönyt lapsia hänen poissaollessaan eikä kaveri uskalla kertoa. Koiraihmisiä pidetään hyvänä ihmisenä, mutta kas totuus on tässäkin taruakin ihmeellisempää. Olkaa isät varovaisia kenet otatte äitipuoleksi. Joku hullu voi tulla kotiisi joka salaa vihaa lapsia. Jos ei toisen lapsesta tykkää niin sitten pitää lähteä. Aikuinen ei saa lapseen kostaa omaa oloaan.
Aika huono suhde lapsilla isään, jos ei uskalla kertoa. Sehän se ongelma tässä enemmän on. Äitipuoli voi vaihtua.
Mene itse hoitokotiin.