en tiedä aloittaisiko uudestaan ssri-lääkityksen
Ääh.. en vieläkään tiedä aloittaisiko uudestaan ssri-lääkityksen 😕 huomenna olisi psykiatriaika.. olen ennen käyttänyt seronilia 2 kertaa n. puolen vuoden jaksoissa. Viimeksi käytin sepramia myöskin puolen vuoden jaksossa, muita ssri lääkkeitä en ole kokeillut. 3kk sitten lopetin sepramin ja sen jälkeen on taas alkanut hirveät ahdistukset välillä jopa paniikkikohtausten kera. Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Niin ja lopetin lääkityksen kun olo tuntui ihan hyvältä ja lääkkeet mielestäni latisti liikaa tunteita.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu tutkimuksiin. Tehokkainta on terapia. Se kortti kannattaa käyttää ensin.
Terapiassakin on monta ongelmakohtaa. Esim. hyvän terapeutin löytäminen (monilla hyvillä ei ole kauheasti edes vapaita aikoja), terapian kustannukset, terapian tulosten hitaus. Noin esimerkiksi.
Onhan niitä, mutta jos ei halua itse tehdä työtä terveytensä eteen, miksi olettaa pillerin hoitavan asian? Helpompi ja halvempi olisi vetää pullo viinaa päivässä. Siitä olisi vähemmän haittojakin.
Nyt oli niin paksu heitto että on pakko vastata: oletetaan että viinapullon saa kympillä. 300 euroa / kk. Masennuslääke taas voi maksaa esim. 20 euroa / kk. Ihan tuota tahtia juomisesta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta pari vuotta sitten join jonkin aikaa joka päivä vähän, ja se söi kyllä työkykyä siinä missä masennuslääke on palauttanut työkykyäni selvästi.
Ja kyllä, käyn terapiassa lääkkeenkäytön lisäksi. Otin lääkkeen tueksi kaamosaikaan joka vie minut joka kirottu vuosi todella syviin vesiin.
Viina ei toimi kuin hetken masennukseen/ahdistukseen.
Sitten se itse alkaa aiheuttaa niitä.
Eikä sitäpaitsi töissä voi olla kännissä.
Miehistä tulee ainakin ns." kestäviä rakastajia" kun aloittaa ssri-lääkityksen.
Samaa mietin yhtenään...Olo on paljon parempi ja elämä helpompaa lääkkeen kanssa mutta kun lääkkeitä ei saisi käyttää...siitä tulee syyllisyys ja tunne että pitäisi pärjätä ilman ja pelko haittavaikutuksista pidemmällä tähtäimellä. En osaa sinua siis neuvoa.