Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selän akne aikuisiällä

Vierailija
07.11.2018 |

Minulla on tosi paha aikuisiän akne selässä. Käyn joka päivä suihkussa ja kuorin ihon eri aineilla. Tämän jälkeen rasvaan huolellisesti apteekista ostetulla syväkosteuttavalla voiteella. Saunon säännöllisesti. Vaihdan vuodevaatteet usein ja pesen yövaatteet joka käyttökerran jälkeen. Pesen myös pyyhkeet ja rintaliivit usein. Tämä tuntuu todella suurelta työltä, kun lopputulos on vain ”ihan ok”.

Mitä vähemmän hoidan, sitä pahemmaksi akne menee, eli en voi ainakaan vähentää näitä toimia.

Mikä avuksi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotovereita?

Vierailija
2/32 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus auttaa. Kokeile vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BHA happo eli salisylihappo. Skin cityn suomen nettikaupasta saa Paulas Choicen tuotteita ja niistä löytyy Clear Body Spray BHA 2%. Mulla toimii.

Vierailija
4/32 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Alkoi kun aloitin nostamaan rautaa.

Vierailija
5/32 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituta ettei ole mustan surman esiaste.

Vierailija
6/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaus auttaa. Kokeile vaikka.

Olen kokeillut 2 viikkoa, enempään en pystynyt

Vierailija
7/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät silikonista hoitoainetta, kannattaa pestä selkä vasta hoitoaineen huuhtelun jälkeen

Vierailija
8/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannattanut miettiä näitä juttuja ennen sen aknen puhkeamista? 🙄

Vierailija
9/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät silikonista hoitoainetta, kannattaa pestä selkä vasta hoitoaineen huuhtelun jälkeen

Tein ennen näin, mutta nyt pesen hoitoaineen vieläpä pää alaspäin niin, ettei hoitoaine valu ollenkaan selkään. Tämän jälkeen pesen selän pesusienellä ja valitsemallani aineella, mm. Basironilla. On auttanut vähän, mutta silti selkä vaan iloisesti kukkii.

Vierailija
10/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? 😂

Vierailija
11/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta siirryin itse silikonittomiin hoitoaineisiin (XZ) juurikin siksi, että myös itse kärsin selän aknesta. Kasvoissani on silloin tällöin yksittäinen finni, mutta ainoa ongelma on siis selkä. Minulle tuo silikonittomuus ei tuonut mitään muutosta vaikka olen käyttänyt jo puoli vuotta. On hyvä aine muuten, eli jäi käyttöön.

Minäkin olen saanut paljon ohjeita, olen niistä monia kokeillutkin, mutta akne on ja pysyy. Itsellä myös tosi pintakuiva iho. Itse olen sitä mieltä, että kyseessä on "hormoniongelma" johon täytyy pyytää apu ihotautilääkäriltä.

Vierailija
12/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? 😂

Niin että jos sitä ihoa olisi alunalkaenkin hoitanut oikein, niin ei tarvitsisi miettiä mitään aknenhoitokonsteja. Mutta hyvin av-mammamaiseen tapaan ryssitään ensin itse ja sitten tullaan palstalle vänisemään apua.

Vierailija
13/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? 😂

Niin että jos sitä ihoa olisi alunalkaenkin hoitanut oikein, niin ei tarvitsisi miettiä mitään aknenhoitokonsteja. Mutta hyvin av-mammamaiseen tapaan ryssitään ensin itse ja sitten tullaan palstalle vänisemään apua.

Haha voi hyvää päivää 😂 Pikkarit kierteellä? Menehän nyt siitä.

Vierailija
14/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Mikäli akne on tulehtunut, tarvitset antibiottikuurin. Muuten se ei rauhoitu. Jatkohoidosta voit keskustella lääkärisi kanssa.

Vierailija
15/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetrasykliiniä.

Vierailija
16/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tetrasykliiniä.

Söin tätä nuorempana kun akne oli ihan naamassa asti, mutten saanut siitä mitään apua. Roaccutan piti keskeyttää, koska se laukaisi ahdistuskohtauksia ja kamalia painajaisia.

Vierailija
17/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärissä. Mikäli akne on tulehtunut, tarvitset antibiottikuurin. Muuten se ei rauhoitu. Jatkohoidosta voit keskustella lääkärisi kanssa.

Akne ei vaikuta tulehtuneelta, vaikka näppyjä kyllä tulee välillä tosi isojakin. Yritän poissulkea kaikki mahdolliset apukeinot ennen kuin menen lääkärille, koska en halua maksaa pitkää penniä neuvoista jotka olisin voinut saada muutenkin. Jäljelläolevat hoidot (happo, laser yms) ovat niin kalliita, että menen niihin vasta viimeisenä keinona.

Vierailija
18/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? 😂

Voi sua... Ihan tiedoksi vaan, että akne ei johdu mistään ihonhoitovirheistä!

Vierailija
19/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? 😂

Kai sä daiju tajuat, että akne alkaa yleensä tyyliin 12v ikäisenä?

Akne ei myöskään ole mistään ihon "hoitamisesta" kiinni. Se on bakteerien aiheuttama tulehdus, joka johtuu ihon virheellisestä toiminnasta. Toki sitä voi yrittää hoitaa ulkoisesti, mutta se ei johdu hoitamattomuudesta, vaan nykytietämyksen mukaan geenien, ruokavalion ja ihon mikrobiston yhdistelmästä.

Vierailija
20/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata provosoitua tuosta yhdestä ilkkujasta, koska sitä hän juuri haluaa. Kannattaa jättää täysin huomiotta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän