Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen näistä työ on kivointa: Röntgenhoitajan, terveydenhoitajan vai sosiononin?

Vierailija
07.11.2018 |

Millä koulutuksella saa parhainta palkkaa ja kivointa työtä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sosionomin. Terveydenhoitajan paikkoja ei ole liikaa jaossa. Pääset tod.näköisesti tekemään sairaanhoitajan hommia.

Vierailija
2/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan sosionomin. Terveydenhoitajan paikkoja ei ole liikaa jaossa. Pääset tod.näköisesti tekemään sairaanhoitajan hommia.

Höpö höpö niistä on ollu jo pitkään pulaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja, varsinkin jos sattuu pääsemään työterveyshuoltoon.

Vierailija
4/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sosionomi.

t.sosionomi

Vierailija
5/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas olin tulossa th:ta ehdottamaan nimenomaan parhaimman työllistymisen takia. Th työllistää noista ylivoimaisesti parhaiten. Toki sairaanhoitajan pätevyys varsinkin takaa työllistymisen, mutta kyllä ihan itse terkkareistakin on jo kauan ollut pulaa. Terkkareille on myös paljon niin sanottuja näkymättömiä työpaikkoja joita ei missään molissa jaella vaan työharjoitteluiden kautta.

Mutta kenellä näistä parhain palkka? Sitä en kyllä osaa sanoa. Taitaa olla aika sama kaikilla eli karkea heitto 2400-2800e/kk riippuen useista eri tekijöistä.

Vierailija
6/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu menetkö vanhuspuolelle vai haluatko työskennellä lasten kanssa. Isoissa kaupungeissa lapset ei sitten välttämättä ole supisuomalaisia silkohapsia, eikä se työllistyminen ole kovin todennäköistä kun lapsia ei muutenkaan synny. Röntgenhoitajille puolestaan on kysyntää seuraavat 20v, mutta se sitten tyssää siihen kun nuo suuret ikäluokat kuolee. Siinäpä valinnanvaraa. 

Sosionomeille ei ole töitä.

Vierailija
7/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin röntgenhoitajan työstä vaikken itse enää alalle palaakaan. Siinä on mahdollisuus monenlaisiin hommiin (ct, mri, natiivit, syöpis jne.) erilaisissa toimintaympäristöissä aina vaativasta yliopistosairaala päivystyksestä syöpähoitoihin ja perusnatiiveihin yksityisellä lääkäriasemalla. Toisaalta mä olen aina tykännyt matikasta, fysiikasta ymv. joten se oli itsellä ratkaisevin tekijä alan valinnassa. Noita ei pidä kuitenkaan säikähtää, jos ne ei ole itsellä niin vahvat, sillä opinnot eivät ole vaikeat. Siis yhtään väheksymättä kuitenkaan. Mutta ap, sun on tärkeintä miettiä mitä sä haluat ja mitkä on sun vahvuudet niin tiedät miten valita.

Vierailija
8/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomeja ylikoulutetaan.

Kyllä se paska ilmapiiri voi olla röntgenhoitajallakin, ainakin näin lähipiirissä kuulleena.

Vierailija
9/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän terkkari saa noista parhainta liksaa. Ovat ainakin tyytyväisen oloisia. Sopii hyvin ihmiselle, joka haluaa työskennellä yksin eikä jaksa katsella kyttääviä kollegoita. Terkkarina saat työskennellä rauhassa, ilman toisten kyyläystä. Toisaalta vaaditaan kovaa ammattitaitoa, sillä saatat olla jossain paikoissa jopa ainoa terkkari koko talossa. Kollegaa ei välttämättä ole lähellä ollenkaan eli päätökset teet sitten itse. Toki sitä voi varmaan aina ohjata eteenpäin jos epävarmuutta jostain. Mutta kuitenkin. Ei voi samalla tavalla kysyä jeesiä kaverilta toisinku sairaanhoitajan hommissa.

Kai sosionomikin pääsee siistiin sisätyöhön ja röntgenhoitaja myös. Nyt kun mietin, niin noi on kaikki varman ihan ok valintoja.

Vierailija
10/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei täällä suositella sosionomeja? Kai sitä nyt luulis niille töitä riittävän oikein hyvin 😂 ja eikös se ole aika siistiä työtä ja yleensä päivätyötä?

Vierailija
11/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarin työkaverit on todnäk. Lääkäreitä, psykologeja, kuraattoreita yms. Eli kivoimmat työkaverit löytyy terkkarilta. Parasta on tommonen työporukka, missä ei ole hirveästi kollegoita pätemässä.

Vierailija
12/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sosionomit tekee? Siis tiedän, että voivat olla esim. Lastensuojelussa. Mitä muuta? Mitä ammattinimikkeitä sosionomin tutkinnolla voi saada?

Vierailija
13/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa ettei sosionomille olisi töitä. Mä luulen, että näille kaikille kolmelle ap:n miettimälle kyllä löytyy töitä.........

Vierailija
14/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sosionomit tekee? Siis tiedän, että voivat olla esim. Lastensuojelussa. Mitä muuta? Mitä ammattinimikkeitä sosionomin tutkinnolla voi saada?

Voivat toimia useissa paikoissa esimerkiksi sosiaaliohjaajina/ohjaajina, niin aikuissosiaalityössä, lastensuojelussa, kehitysvamma- ja vanhuspuolella, kotihoidossa jne. Sosionomeja voi olla myös esimerkiksi kuraattoreina tai lastentarhanopettajina, jos on suorittanut varhaiskasvatuksen opinnot sosionomin opinnoissaan. Melko laaja työnkuva. 

Vierailija
15/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat toimia useissa paikoissa esimerkiksi sosiaaliohjaajina/ohjaajina, niin aikuissosiaalityössä, lastensuojelussa, kehitysvamma- ja vanhuspuolella, kotihoidossa jne. Sosionomeja voi olla myös esimerkiksi kuraattoreina tai lastentarhanopettajina, jos on suorittanut varhaiskasvatuksen opinnot sosionomin opinnoissaan. Melko laaja työnkuva. 

Laaja työnkuva ei tarkoita, että valmistuneiden määrä olisi missään suhteessa avoimiin työpaikkoihin.

Vierailija
16/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laaja työnkuva ei tarkoita, että valmistuneiden määrä olisi missään suhteessa avoimiin työpaikkoihin.

Sosiaalipuolen työntekijöistä alkaa olla huutava pula. Iso määrä sossuja tulossa eläkeikään ja heidän paikoille on löydettävä tekijät.

Lisäksi avoimia työpaikkoja on nytkin, ainakin Et.-Suomessa, paljon ja jatkuvasti haetaan henkilökuntaa. Ala on myös sellainen, ettei työt tule loppumaan koskaan.

Vierailija
17/17 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää röntgenhoitajia palstalla? Kaikki tieto työstä kiinnostaisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi