Entsyymipilleri ruoan kanssa tuntus tepsivän toivottomaan kaasumahaan
Ei oo maitohappobakteerit yksistään auttanu mulla.
Kommentit (17)
Mikä on entsyymipilleri? Kiitos vastauksesta. T. Pieruliisa
Vierailija kirjoitti:
Jos kaasumahaan tarvitaan jotain lääkettä, on viisainta miettiä syömisiä, jotka sitä kaasumahaa aiheuttaa.
Mulla esim lentäminen ja jännittäminen aiheuttaa ilmavaivoja. Kaikki ei aina ole noin yksioikoista, kiitos vaan.
Jos kaasumaha on jokapäiväinen vaiva, kannattaa kokeilla fodmap-ruokavaliota.
Kaasu on normaalia ja mulla ihan johtuu terveellisestä ruuasta. Sipuli, herneet, kaali yms.
Kyllähän laktaasientsyymi usein auttaa, jos laktoosi-intoleranssin omaava ihminen syö laktoosipitoista ruokaa. Onko tuossa jotain ihmeellistä?
Mitä entsyymiä käyttämässäsi pillerissä on?
Vierailija kirjoitti:
Kaasu on normaalia ja mulla ihan johtuu terveellisestä ruuasta. Sipuli, herneet, kaali yms.
Ei terveellisestä ruuasta tule kaasua. Noi mainitsemasi ruuat ei ole sinulle terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän laktaasientsyymi usein auttaa, jos laktoosi-intoleranssin omaava ihminen syö laktoosipitoista ruokaa. Onko tuossa jotain ihmeellistä?
Parempi olla syömättä sopimatonta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on entsyymipilleri? Kiitos vastauksesta. T. Pieruliisa
Pieruliisa on hyvä ja kirjoittaa googleen"entsyymipilleri" ja avot, alkaapi pierusta kuoriutua pelkkä Liisa! Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terveellisestä ruuasta tule kaasua. Noi mainitsemasi ruuat ei ole sinulle terveellisiä.
No esim kaali, sipuli jne. ovat sisänsä ihan terveellistä ruokaa, kuten ärtsoppakin, mutta kyllä ne pierua pukkaa yhdelle sun toiselle. Ja kolmanne maha sitten on terästä ja kestää mitä vaan. T. Pieruliisan serkku Pierupirkko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä entsyymiä käyttämässäsi pillerissä on?
Näissä on tällanen litania
Lipaasi 86 – 258 FIP
Amylaasi 1944 – 5832 SKB
Proteaasi 7200 – 21600 HUT
Amyloglykosidaasi 6,6 - 19,8 AG
Sellulaasi 108 – 324 CU
Eli ei laktaasia olekaan. Innostuin sen verran että tilasin vielä toisen sortin ja testailen vuoropäivin.
Ap
Pahinta on se kun kertyy ilmaa mahaan mutta se ei tule pieruina ulos. Aivan hlvetin kauheeta!! Vatsa kipeä ja pinkeä.
Nii hakusana "ruoansulatusentsyymit" tai "digestive enzymes" siis ehkä parempi, kuin entsyymipilleri..
Ap
Juu toimivia on. Joka paikassa vaan mainostetaan maitohappobakteereita. Ei niistä oo mitään apua turvotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Nii hakusana "ruoansulatusentsyymit" tai "digestive enzymes" siis ehkä parempi, kuin entsyymipilleri..
Ap
Kiitos, nyt löysin. En ole aikaisemmin tällaisesta edes kuullut. Täytyy kokeilla jos auttaisi. T. Pieruliisa
Onko kellään muuten kokemusta silica tonicista ilmavaivojen helpottajana? Olen siitäkin lueskellut, että saattaisi auttaa turvotukseen ja ilmaan. T. Yksi Pieru-Liisa lisää, jolla kans ruokien lisäksi muutokset rutiinissa ja pitkään istuminen aiheuttaa kipeää turvotusta.
Jos kaasumahaan tarvitaan jotain lääkettä, on viisainta miettiä syömisiä, jotka sitä kaasumahaa aiheuttaa.