Koskahan Ikea älyää tehdä pussilakanoihin ne reiät???
Siis ne 2 käsiaukkoa sinne pussilakanan sivusaumoihin yläpäähän jotka toimivat paitsi pujotusapuna, myös peiton asennon korjailuihin myöhemmin. Ihan perusjuttu, ja ruotsalaiset ei vaan tajua. Jos kopioitte suomalaisilta pussilakanan, niin kopioikaa se kokonaan! Prkl.
Kommentit (30)
Niinpä. Itse leikkaan ne aina itse noihin Ikean lakanoihin kun niitä ei ole valmiina.
Yllättävää ettei niissä ole aukkoja. Niin yksinkertainen asia toteuttaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No en ole koskaan niitä kaivannut. Minusta on vain epäsiistin näköistä, kun peitto tuppaa sitten pursuamaan kulmista ulos. Mutta minä petaankin sängyn hotellityyliin, jossa peitto käännetään yläosastaan sängyn päätyyn aseteltujen monien tyynyjen eteen päiväpeiton päälle.
Ostakaa ne lakanat sitten jostain muualta tai laittakaa palautetta? Ei ne siellä tuotesuunnittelussa tiedä, että suomalaisasiakkaat kaipaa pussilakanoihin lisää reikiä, jos ei kukaan asiasta valita.
Miksi ostat pussilakanasi Ikeasta?
Osta lakanat joita ei ole tehnyt lapsi.
Vierailija kirjoitti:
No en ole koskaan niitä kaivannut. Minusta on vain epäsiistin näköistä, kun peitto tuppaa sitten pursuamaan kulmista ulos. Mutta minä petaankin sängyn hotellityyliin, jossa peitto käännetään yläosastaan sängyn päätyyn aseteltujen monien tyynyjen eteen päiväpeiton päälle.
Kuulostaa oikein kunnon pölypesältä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla myös ruman kuvioidut Hemtexin "Hotel Collection"- lakanat, jotka nimestään huolimatta ovat hotellilakanoiden irvikuvat.
Toivottavasti eivät ikinä! En ikinä ostaisi aukollisia.
Kädettömät ei saa laitettua peittoa pussilakanan sisään.
Olen muistaakseni jostain lukenut niissä joskus olleen reiät, mutta joissakin maissa tämä sai ihmiset palauttamaan pussilakanoita Ikeaan, kun he luulivat niiden olevan rikki. Joten reiät meni poistoon ja nyt kaikki kärsii joidenkin tyhmyydestä :D
Eikös tämän asian voisi korjata isolla kyltillä myymälässä/käyttöohjeella pussilakanapaketissa, jossa kerrotaan reikien tarkoitus?
Koskahan sinä älyät olla ostamatta Ikean lakanoita? Tavutanko?
Ä-lä os-ta I-ke-an la-ka-noi-ta.
Ne on varmaan nopeampi tehdä ilman reikiä, kun voi vaan ommella sivusaumat suoraan yhteen. Jos niihin tehdään reiät, reikien kohdalta reunoihin pitää tehdä käänteet, ellei sitten ole molemmilla puolilla hulpiot.
Ärsyttävää se kyllä on.
Niiden reikien tekeminen merkitsisi 3-4 ylimääräistä työvaihetta. Äärimmilleen optimoidussa massatuotannossa se on paljon. Eli hintaa olisi pussilakanoilla sitten enemmän. Itseäni ei ole haitannut reiättömyys; siistimmältähän se reiätön lakana näyttää.
Pussilakanathan eivät ole suomalainen keksintö. Pelkästään ne yläreunan reiät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eivät ikinä! En ikinä ostaisi aukollisia.
Kädettömät ei saa laitettua peittoa pussilakanan sisään.
Nimenomaan kädelliset niitä käsiaukkoja kaipaa... Ja saan laitettua, mutta peiton korjailu tarkoittaa käytännössä sitä, että peitto on laitettava näissä feikkipussilakanoissa kokonaan uudelleen ulos ja sisään.
Oli niissä ennen reiät. Kaapissani on noin 20 vuotta sitten ostamani kahdet erilaiset ikean pussilakanat ja molemmissa on ne käsiaukot. Ovat jopa kestäneet ehjinäkin tämän 20 vuotta ne lakanat, tosin en joka viikko niitä käytä. Luulin että nykyäänkin on reiät mutta ilmeisesti sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen muistaakseni jostain lukenut niissä joskus olleen reiät, mutta joissakin maissa tämä sai ihmiset palauttamaan pussilakanoita Ikeaan, kun he luulivat niiden olevan rikki. Joten reiät meni poistoon ja nyt kaikki kärsii joidenkin tyhmyydestä :D
Eikös tämän asian voisi korjata isolla kyltillä myymälässä/käyttöohjeella pussilakanapaketissa, jossa kerrotaan reikien tarkoitus?
Tai opetusvideo Youtuubiin.
Juuri eilen kirosin samaa kun vaihdoin lakanat. Kyllä ärsyttäisi olla hotellissa töissä kerrossiivoojana, jos lakanat olisi tuollaisia. Menisi järki, jos pitäisi päivässä tunkea 50 peittoa lakanaan. Muistaako kukaan onko muualla maailmassa hotelleiden lakanat todella aukottomia?
T. Entinen kerrossiivooja
Vierailija kirjoitti:
Oli niissä ennen reiät. Kaapissani on noin 20 vuotta sitten ostamani kahdet erilaiset ikean pussilakanat ja molemmissa on ne käsiaukot. Ovat jopa kestäneet ehjinäkin tämän 20 vuotta ne lakanat, tosin en joka viikko niitä käytä. Luulin että nykyäänkin on reiät mutta ilmeisesti sitten ei.
Ostin tänä syksynä. Ihan hyvänlaatuiset muuten, mutta reiät puuttuu. Ja jos haluaisivat säästää työvaiheissa, niin jättäisivät ennemmmin ne nepparit pois jalkopäädystä.
Ja mun pointti siis oli, että jos on pakko pölliä suomalainen keksintö, niin pöllii sitten kunnolla, kaikkine oivalluksineen. Ettei käy niin kuin saunan kanssa. Pöllitään sauna, mutta ruotsalaiset unohtaa laittaa lämmöt päälle.
Samaa olen miettinyt Lidl.n pussilakanoiden kanssa!