Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeeko teillä lapset liikkumisen oikeasti hankalaksi jos on kurahousut päällä?

Vierailija
07.11.2018 |

Meillä on muutamaa kuukautta vaille seitsenvuotias ja kokee jotenkin tosi vastenmielisenä tuon kurahousujen käytön, mutta en kuitenkaan ota selvää, että mistä se varsinaisesti kiikastaa. Koko on sopiva, ei kiristä, ei valu, henkselit ja lenksut pysyy hyvin paikallaan. Asialle ei oikein mitään voi, koska ne on siellä esikoulussa pakolliset. Tutulla samanikäinen ja äitinsä kertoi, että ihan mielellään pukee ja käyttää niitä (en tosin lapselta itseltään kysynyt).

Voiko lapset kokea noin eri tavalla vai onko tämä vaan joku sellainen, että on jostain oppinut, että niitä kuuluu tuossa iässä inhota?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lapset kokea noin eri tavalla vai onko tämä vaan joku sellainen, että on jostain oppinut, että niitä kuuluu tuossa iässä inhota?

Mä luulen, että se on tuota jälkimmäistä. Vastaava tilanne tuli täällä eteen, kun lapsi rupesi käymään koulunjälkeisessä hoidossa (pph) ja siellä oli käytettävä kuriksia. Kyllähän lapsi tajusi, että muilla koululaisilla ei enää kuriksia ollut ja siitä se poru sitten syntyi. Mut kyllä se sitten aika nopeasti tottui niitä siellä käyttämään (hyvähermoinen pph osasi kai vedellä oikeista naruista).

Vierailija
2/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että se on tuota jälkimmäistä. Vastaava tilanne tuli täällä eteen, kun lapsi rupesi käymään koulunjälkeisessä hoidossa (pph) ja siellä oli käytettävä kuriksia. Kyllähän lapsi tajusi, että muilla koululaisilla ei enää kuriksia ollut ja siitä se poru sitten syntyi. Mut kyllä se sitten aika nopeasti tottui niitä siellä käyttämään (hyvähermoinen pph osasi kai vedellä oikeista naruista).

Oliko hoitajalla joku peruste, miksi piti ehdottamasti olla ne? Kun kotiink pestäväksi ne ulkovaatteet kuitenkin sieltä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hoitajalla joku peruste, miksi piti ehdottamasti olla ne? Kun kotiink pestäväksi ne ulkovaatteet kuitenkin sieltä tulee.

Ulkoiluhenkinen tapaus, melkein aina pihalla lasten kanssa. Ja halusi, että kaikilla hoitolapsilla on samalla tavalla.

Vierailija
4/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoiluhenkinen tapaus, melkein aina pihalla lasten kanssa. Ja halusi, että kaikilla hoitolapsilla on samalla tavalla.

Me myös liikutaan paljon ulkona ja lähimetsässä ja syksyllä kurikset ja kumpparit aika vakiovaruste lapsilla. Eivät minun mielestäni vaikeuta liikkumista. Tärkeämpää on että kumpparit on sopivat kokoiset, että niillä on hyvä kävellä.

Vierailija
5/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta, joista kaksi koki kurikset juurikin liikkumista hankaloittavina. Kangas takertuu itseensä ja tarttuu keinuun ja jokapaikkaan. Kuopus taas ei koe hankalaksi.

Itselläni on myös sadehousut, ja kuulun tuohon joukkoon, jota housujen tarttuvuus ja joustamattomuus haittaa.

Vierailija
6/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme lasta, joista kaksi koki kurikset juurikin liikkumista hankaloittavina. Kangas takertuu itseensä ja tarttuu keinuun ja jokapaikkaan. Kuopus taas ei koe hankalaksi.

Itselläni on myös sadehousut, ja kuulun tuohon joukkoon, jota housujen tarttuvuus ja joustamattomuus haittaa.

Siis miten ne oikein tarttuu kiinni?

Vierailija
7/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ne oikein tarttuu kiinni?

Kuravaatekangas ei luista muuta kuin lunta tai jäätä vasten. Jos hankaat kurahousukangasta ja tavallista välikausihousukangasta itseään vasten, huomaat, että kurahousukankaassa on suurempi kitka, kuin välikausikankaassa.

Mutta siis suurin pointti aiemmassa viestissäni oli se, että kurahousut voi tuntua toisista sille, että haittaa liikkumista ja toisista sille, että ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi