Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kaksisuuntaisen sekajakso veti aivan pohjalle - voiko tästä enää nousta?
06.11.2018 |
Sain asianmukaisen lääkityksen vasta liian myöhään, vaikka oireita on ollut jo pitkään. Pari viikkoa kului todella nopeassa syklissä psykoottisesta masennuksesta aina maniaan asti. Ei mitään järkeä missään. Tuloksena yli 10 000e kulutusluottoja, rahaa ei ole jäljellä edes tarpeeksi että saisin autoon talvirenkaat vaihdettua.
Olen opiskelija, mutta en ole kyennyt pariin vuoteen opiskelemaan. Entä jos en koskaan enää kykene opiskelemaan tarpeeksi pitkäjänteisesti? Jos en tulekaan enää työkykyiseksi?
Äh, en tiedä mitä sanoa. Vaikea saada kiinni omista ajatuksista. Kokemuksia kai kaipaisin, tai mitä tahansa muita kommentteja.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mulla kakkostyyppi, joka ei ole oireillut nyt melkein neljään vuoteen. Ehkä lievää hypomaniaa välillä keväisin. Vikassa kunnon hypomaniajaksossa olin todella harhainen (en siis nähnyt harhoja, vaan kuvittelin että esim. joku satuttaa mua vaikkei sillä ollut aikomusta) ja todella epäluuloinen. Luulin tosiaan että eräs ihminen tekisi mulle todella pahaa ja pelkäsin sitä, katkoin välit vaikkei hänellä ollut mitään aikomusta tehdä niin eikä varmaan mistään edes ollut merkkiä siitä että aikoisi.
Itsekin tuhlailin mutta vain sen rajoissa, että luottoa oli 100 e mennyt ja oma tili nollilla. Ja oli tahallinen päätös. Ensimmäistä kertaa ikinä tuhlasin tahallisesti rahat kokonaan tililtä. Näistä selvisin jo heti seuraavassa kuussa. Sulla paljon pehmpi tilanne.
Muidenkin kavereiden kanssa katkoin välejä, mitä en normaalisti ikinä tee. Näihin tosin oli ihan hyvät syyt.
Anteeksi tästä oman elämän jaarittelusta. Pointtina vaan, että ymmärrän varmaan jollakin tasolla edes mitä olet joutunut käymään läpi.
Ehdotan yhteyden ottamista heti sosiaalineuvontaan ja velkaneuvontaan! He voivat auttaa sinua noiden yllättävien velkojen kanssa/purussa. Olen kuullut, että joskus velkoja ei peritä takaisin, kunhan tuotteet palautetaan, kun annetaan tarpeeksi painava syy. En ole tästä niinkään varma, tuli vaan mieleen.