Minulta kysyttiin työhaastattelussa
Millainen olet luonteeltasi?
Vastasin rehellisesti olevani ystävällinen, empaattinen ja aidosti kiinnostunut muiden hyvinvoinnista. Lopuksi sanoin olevani ajoittain myös temperamenttinen.
En saanut työtä.
Kommentit (15)
Olen vastannut olevani pyöreä luonne. Kaikkien kanssa toimeentuleva tyyppi, joka osaa ottaa työasiat työasioina. Osaan vastaanottaa ja antaa kritiikkiä rakentavasti. Olen myös hyvin helposti lähestyttävä ja suora.
Olivatko nuo hyviä luonteenpiirteitä haettavan paikan kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmekään kun et tiedä edes mikä on temperamentti.
Temperamentti on joukko ihmisen synnynnäisiä valmiuksia, taipumuksia tai reaktiotyylejä. Temperamentti on persoonallisuuden biologinen ja pysyvä perusta, ja vasta kasvatus ja ympäristö muokkaavat temperamentista persoonallisuuden.
Ei kannata palstailla siellä yläkoulun oppitunnilla. Jos palstailee, jää ehkä kuulematta, kun opettaja kertoo määritelmän sanalle temperamenttinen.
No ihmekö tuo, kun ajattelevat, että olet joku pms-oireinen raivotar.
Tuskin kaatui tuohon vastaukseen se kokonaisuus.
Ajoittain temperamenttinen = saan omituisia raivareita ja työkaverini kamoavat minua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temperamentti on joukko ihmisen synnynnäisiä valmiuksia, taipumuksia tai reaktiotyylejä. Temperamentti on persoonallisuuden biologinen ja pysyvä perusta, ja vasta kasvatus ja ympäristö muokkaavat temperamentista persoonallisuuden.
Ei kannata palstailla siellä yläkoulun oppitunnilla. Jos palstailee, jää ehkä kuulematta, kun opettaja kertoo määritelmän sanalle temperamenttinen.
Voi kuule, kerroppa nyt sitten, mikä on temperamenttinen luonne?
Sama kun sanoisi, että olen luonteinen luonne. Oletko nopea vai hidas kiihtymään, lyötkö lujaa vai hillitsetkö itsesi jne. kun olet temperamenttinen?
No yleensä kaikki raivareita alinomaa saavat hullut kertovat olevansa temperamenttisia, joten en kyllä ihmettele että työ jäi saamatta.
Itse saisin vastauksesta sen kuvan, että sinulle on tärkeää pitää yllä hyviä välejä ja haluat että sinusta pidetään (jopa pakonomaisesti), pelkäät konflikteja. Tämän takia et tuo asioita esiin kun et halua saada ikävän ihmisen leimaa joka pahoittaa kenenkään tunteita. Ja lopulta kun asiat on tarpeeksi kärjistynyt, räjähdät yllättäen ja nopeasti ja yhtä nopeasti otat taas kulissiasenteesi ja väkinäisesti selittelet tilannetta (etkä siinäkään vaiheessa tuo rehellisesti tunteita esiin). Ja tosiaan, tuskinpa tuo ainoa kysymys oli.
Temperamenttisuus ja temperamentti ovat siksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Temperamenttisuus ja temperamentti ovat siksi eri asiaa.
https://www.synonyymit.fi/temperamenttinen
Synonyymit sanalle temperamenttinen
arvaamaton
oikullinen
ailahteleva
oikukas