Olisitko yhteydessä ystävään, jota olet loukannut, mutta joka ei pysty antamaan anteeksi?
Asiasta on vuosia. Olen pyytänyt anteeksi ja olemme sopineet asian. Ei ollut mistään miehestä kyse.
Ystäväni kuitenkin aina uudestaan palaa tuohon asiaan. Vähänkin ottaneena alkaa puhua siitä ja syyttely alkaa.
Mitä tekisitte?
Kommentit (15)
No en olisi yhteydessä, koskei se ole kummallekaan kivaa
Jos hän ei pysty unohtamaan, ei tuosta taida tulla mitään. Menkää omiin suuntiinne.
Luulen, että hän on haavoittunut niin pahasti, että anteeksianto ei ole lähellä vieläkään. Kannattaa ehkä lopettaa vaan yhteydenpito.
Luultavasti rikoit hänessä jotain niin että parantumisen kannalta olisi parempi että ette olisi enää yhteyksissä. Koska jatkuva tapaaminen estää unohtamasta. Asia ei tavallaan enää riipu edes sinusta.
Sinun ja sun ystävän kannalta on parasta että ette tapaisi.
Haimme samaan työpaikkaan ja minä sain sen paikan. Sain tietää avoimesta paikasta häneltä. Paska juttu ja olen pyytänyt anteeksi. Ap
Itse en ole aloitteellinen tapaamisissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haimme samaan työpaikkaan ja minä sain sen paikan. Sain tietää avoimesta paikasta häneltä. Paska juttu ja olen pyytänyt anteeksi. Ap
Jos olet vielä tuossa työpaikassa ja/tai urasi lähti nousuun tuosta kyseisestä paikasta ja ystävällesi ei ole tapahtunut vastaavaa, niin luulenpa että turha kuvitella ystävyyden jatkuvan.
Ystäväni on menestynyt erittäin hyvin. Ap
En olisi. Vuosia jatkunut kauna ja syytökset, ei se muuksi muutu. Ihmettelen, miksi hän haluaa pitää yhteyttä, tai miksi sinä suostut tapaamisiin. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Miksi teidän pitäisi olla yhteyksissä? Mikä idea siinä on? Jos välit ovat menneet, niin ne ovat menneet ja elämä jatkuu. En ymmärrä mikä pakko sinulla on roikkua toisessa.
Ja se anteeksipyyntö on usein vain ihan näennäinen juttu, sillä ei ole mitään virkaa. Tarpeeksi hyvin kun toista loukkaa, niin anteeksipyyntö on pelkkää kettuilua.
Siis onko saman työpaikkaan hakeminen verinen loukkaus, vaikka saisikin tietää avoimesta paikasta toiselta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitäisi olla yhteyksissä? Mikä idea siinä on? Jos välit ovat menneet, niin ne ovat menneet ja elämä jatkuu. En ymmärrä mikä pakko sinulla on roikkua toisessa.
Ja se anteeksipyyntö on usein vain ihan näennäinen juttu, sillä ei ole mitään virkaa. Tarpeeksi hyvin kun toista loukkaa, niin anteeksipyyntö on pelkkää kettuilua.
Ja sitähän se usein onkin. Paluu rikospaikalle, jos sadistina saisi jielä vähän lisää reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko saman työpaikkaan hakeminen verinen loukkaus, vaikka saisikin tietää avoimesta paikasta toiselta?
Ei kai se mikään loukkaus ole, mutta lojaalisuus ap:llä ystävänä nolla. Luotto menee tuollaiseen ihmiseen saman tien. Riippuen siitä miten tärkeä ystävä ap oli, mahdollisesti muihinkin ihmisiin.
En olisi yhteydessä.