Jos joku kertoo ettei lue kirjoja, miksi ajattelet hänen ylpeilevät asialla?
Kommentit (8)
En koe että sillä ylpeillään. Todetaan vaan ettei lueta kirjoja. Ei sen kummempi toteamus/väite kuin ettei katso televisiota, tai kuuntele musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Fiktion lukeminen on verrattavissa telkkarin seuraamiseen. Kivaa, mutta ei vie elämää eteenpäin.
Fiktionkin lukemisella on useita erilaisia hyötyjä.
Vierailija kirjoitti:
Fiktion lukeminen on verrattavissa telkkarin seuraamiseen. Kivaa, mutta ei vie elämää eteenpäin.
Tämähän on vitsiyritys, eikös? Vai etkö oikeasti ole koskaan lukenut hyvää kaunokirjallisuutta? Vai mitä ihmettä sinulle tarkoittavat sanat "elämässä" ja "eteenpäin"?
En yleensä ajattele niin mutta kerran yksi ihminen sanoi sen niin ponnekkaasti ja inhoten ”minä en ikinä mitään kirjoja lue” niin se vaikutti kuin hän olisi ylempänä kirjoja ja niitä lukevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa
Sen mielestä elämänkoulu on paras koulu.Siksi elämänkoululaiset ei oikein kiinnosta
Miksi itse ajattelet lauseen olevan ylpeilyä? Jos minä sanon etten juo maitoa, onko se ylpeilyä vai olisiko se sittenkin ihan vain toteamus?
En minä siitä mitään sen kummempaa ajattele, kuin että meillä ei varmaan ole paljon yhteistä.