*~*kesäkerttujen tiistai*~*
huomenta kerttuleille!
tässä linkki eilisiltaan:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7207259&p=1&mpage=5&tmode…
Kommentit (37)
heippa,
kaikki ok paitsi laittoivat verikokeisiin huomisaamuksi ja tänään pitää seurailla vauvelin vointia ja liikkeitä tarkemmin ja mennä käymään polilla jos jotain.
Raskaushepatoosia epäilevät kutinan takia.
Muuten paineet ok, hb 119, pissa ok, paino tippunut 100gr, kohdunsuu sormelle auki, vauva tällähetkellä n 2,5 kg, kovasti teki jo hengitysliikkeitä siellä masussa. Ja poika on tulossa lääkäri näytti vehkeet, joten uskottava se on!!!! Miltähän se pojan hoito tuntuu näin kahden prinsessan jälkeen? Esikoispoika on jo 9 v. Ja kun hän kuuli että tulee vauva hän sanoi heti: " se on poika ja sen nimeksi tulee Casper ja lempinimi on kassu ja se nukkuu mun huoneessa."
Loppuviikolla lähen shoppailee poikamaisia vaatteita!!!!!!
Vitsi olen ihan täpinöissä, vauvan tulo konkretisoitu nyt täysin!!! Vaavi näytti niin valmiilta palluralta, mutta malttaa nyt vaan painoa kerätä vielä muutaman viikon.
aika jännä et oma aavistus ja lasten arvailut olivat totta!!
Nyt aurinkoon ja terassille!
[color=green]Mä lähdin aamupäivästä pontevasti tuonne ulos, aikomuksenani vetäistä rivakka lenkki.... No mulla kipeytyi eilen tuo oikeanpuoleinen nivunen ja se oli aamullakin kipee... Sitten kun lähdi kulkemaan ja pääsin tuohon lähipuistoon niin.... Vihlaisi nivusesta ihan hulluna ja minä menin kontilleni kivusta ja kun se jalka meni kirjaimellisesti alta. Jotenkin sain itteni konkattua takaisin kotiin ja nyt tässä sohvalla istuskelen ja ihmettelen. Jalkaa särkee nivusesta ukkovarpaaseen :([/color]
[color=red]onko tämäkin jotain raskausvaivoja? Onko muilla ollut vastaavaa ja jos niin mikä auttaa vai auttaako mikään ?
Sen verran ilmeisesti pelästyin, että nyt särkee pää ihan julmetusti ja panadol ei auttanut, en siis voi mennä partsille nauttimaan auringosta. Voi kökön kökön kökkö!!!!!!!![/color]
[color=blue]No poistun taka-alalle potemaan vaivojani, kiitos kun sain valittaa! Ja jos jollain on kokemusta tuollaisesta kivusta, niin otan tietoa mielelläni vastaan.
Helmis taas[/color]
[color=68228B] kaikki oli muuten oikein hyvin, mutta tätiä tuntui vähän huolettavan vauvan asento. kun ei siis vieläkään ole asettunut raivotarjontaan. tätin mukaan oli jossain viistotarjonnassa (?), eli siis vinottain. täti ei ollut varma oliko pää vai pylly alaspäin, mutta " väärässä" asennossa jokatapauksessa. viikon päästä on sit lääkäri, jossa ultralla katotaan, että miten päin se siellä onkaan. jos ei sittenkään ole asettunut oikein, niin kääntöyritykseen varataa aika. jonkin aikaa vauva jo välillä oli oikein päin, mutta aamulla huomasin, että taas taitaa olla kääntynyt :( tuntuu, että se ihan tahallaan aina neuvolapäivänä kääntyy, että saa tätit huolestumaan :)
mittaustuloksista sen verran, että verenpaine samaa luokkaa kuin ennenkin (122/82), painoa tullut +770gr/vko, pissa puhdas, sf-mitta 31, eli keskikäyrällä menee. ja sydänäänet kuului hyvin. tuo vauvan asento siis ainoa huoli tällä hetkellä.
neuvolan jälkeen kävin sit kaupungilla. kävin kirjakaupasta ostamassa omalle äidilleni äitienpäiväksi " mummoenergiaa" -kirjan, oli just mun äidille hyvä. anopille ostin kortin. omallekaan äidille en ois ostanut, ellei oli löytynyt niin sopivaa lahjaa. yleensä ollaan vaan kortit tehty.
äsken supisteli tosi kovasti, melkein säikähdin, että tuleeko jo tänään lähtö. mutta nyt ne on taas onneksi vähän helpottaneet, kun olen tässä sohvalla levännyt ja join vettä paljon.
aurinkoista päivänjatkoa kertuille!
gabriela rv 34+4
elikkäs täällä ollaan taas oltu pari päivää anoppilassa kun piti tuo vanha rouva (lue auto) kunnostaa että saadaan se katsastuksesta läpi. Appiukko kun tuli niin höveliksi häiden jälkeen että lupasi antaa avustuksen meille uuteen (tai siis uudempaan) autoon. Ei se sitä muuten olis antanut, mutta on mennyt niin höppänäksi tästä ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Lähettelee jatkuvasti mulle terveisiä puhelimitse ja kyselee Epun vointeja. Hassuja nuo miehet! =)
Seksigallup: meillä on ollut pitkään hiljaista sillä rintamalla kun tuntui jossain vaiheessa että aina supisteli sen jälkeen ja miehelle tuli pieni pelko. Nyt sitten kiusoittelin sitä, että puute on aiheuttanut ihan hullut seksiunet meikäläiselle. Tuossa toissailtana kun ei nukuttanutkaan niin hän kysyi, että mitenkäs olisi jos... Hieman kipeää se teki alkuun tauon jälkeen, mutta ihanaa kuitenkin!
Karvagallup: tuossa ennen häitä sanoin miehelle, että nyt kyllä saat ajella karvat, koska turvallisuussyistä en itse enää uskalla. Olipa siinä sitten naurussa pidättelemistä, kun mies sanoi, että ruohonleikkuria tämä kaipaisi. Mietittiin myös että olisikohan painokin samalla pudonnut, kun kasvustoa oli paljon!?! Onko kenenkään muun puoliso kommentoinut sitä, että alapää näyttäisi erilaiselta raskauden aikana? Meillä ainakin kommentoitiin, että väri on erilainen ja paikat on ikään kuin turvoksissa...
Ostettiin eilen lahjakortilla kalusteet parvekkeelle sekä grilli. Tänään tulee sitten kavereita iltaa istumaan, grillaamaan ja jääkiekkoa katsomaan. Pitää vaan ehtiä vielä siivoamaan kotona ennen sitä. Kiire tulee taas, mutta tulkoon.
Nyt menen pakkaamaan meidän tavarat lähtövalmiiksi. Kissa kuitenkin ottaa taas paniikkikohtaukset ja pakoilee ettei joutuisi kantokoppaan. Ja kun sinne sitten joutuu, niin kusee ja paskoo alleen. Se on aina yhtä ihanaa! Kun paniikkipissat ja -kakat on tehty, se nukkuu taju kankaalla automatkan. Luulisi että jo olisi oppinut meidän reissailuista, mutta kun ei niin ei!!! Kohta meillä on kaksi sinappikonetta autossa ja niistä pahempi on kyllä se kissa!
Venla82 ja Eppu 33+0 (jippii uusi viikko)
Tulipa oltua pihalla taas ylen määrin, ja nyt ihan poikki. No ei se mitään, saa aurinkoa ja samalla D-vitamiinia. Kun nyt ei sitten tulis mitään pigmenttiläiskiä, eikös niitä näin raskauden aikana ilmesty? Itsellä kun on kesakoita, niin tuo " rusketus" on aina vähän pilkullista muutenkin.
Helmis: Mulla on joskus vihlaissut nivusista, mutta yleensä esimerkiksi kun kääntyy sängyssä nopeasti tai kääntyy seisoessa turhan vauhdikkaasti. Silloin jalka ei oikein kestä omaa painoa, mutta toisaalta vaiva ei kestä noin kauaa, eli rauhoittuu kun itse rauhoittuu. Olen ajatellut, että johtuu lihasten ja jänteiden ym venymisestä. Oma vaivasi kuitenkin kuullostaa vähän enemmältä, jos ei ollenkaan anna periksi? Toivottavasti ei mitään pahempaa.. Huomenna lääkäriin jos ei levolla parane..
Gabriela: Mistä ostit Mummoenergiaa kirjan? Kuullosti hyvältä, miehen äitille voisi sellaisen jos jostain täältä löydän.
suomalaisesta kirjakaupasta. ja oli vielä alennuksessa! oiskohan se jotain 13-14e maksanut...
g
ei nimittäin loppunutkaan ne supparit, niinkuin luulin. väli vaan piteni hetkeksi, nyt tulee taas muutaman minuutin välein, eikä tosiaan mitään kivuttomia ole!
kai tässä pitää vaan yrittää lepäillä, jos ne kuitenkin harvenisi taas ja sit loppuisi. ihan tänään ei suunnitelmissa kuitenkaan ollut synnyttää, vaikka onkin aika raskasta välillä tämä loppuodotus...
onneksi mulla on superkestävä kohdunsuu, kun aiemmat supparit ei ainakaan ole saaneet muutoksia aikaan, ja esikoisenkin synnytys kesti 15,5 tuntia (viimeiset sentit tosin aukesi hujauksessa, mutta alku oli tosi hidas). että jospa tämä vielä sinne kesäkuun loppuun menee (kun LA on 16.6), vaikka nyt vähän huolettaakin...
gabriela TAAS
Oon laittanut ranttaliksi ja siivonnut meidän makkarin ja mun vaatekaapit. Johan tuli taas vaatetta " köyhille" , siis Hra Uhf-laatikkoon. Nyt kun on NÄIN isossa kunnossa on jotenkin helpompi heittää sellaisia vaatteita pois mihin on aina ajatellut että joskus mahdun niin en heitä, nyt lähti useampi säkki. Ja vihdoin (olikin jo kait aika??) laitoin mammavaatteet ihan hyllyille. Oon meinaan pyöritellyt niitä kodinhoitohuoneen nurkissa ja sängyn päädyssä ja sitä rataa. Johan niistä sitten kohta taas pääsee eroon, toivottavasti!
Venlalle, juu täällä löytyy kanssa miehen mielestä ihan erivärinen vaimo, siis alhaalta oon kuulema ihan tumma kuin joku tummaihoinen.
Zejolle iso kiitos vahasta!! Siis vahaamaan, jees. Oon myös harrastanut sitä aiemmin eikä ole ollut ongelmia karvojen sisäänpäin kasvun kanssa, niin jospa nyt uskaltais vetäistä kesäihon paljaaksi..
Neljäkö, ONNITTELUT pojasta, ihanaa että on sitten kaks ja kaks, pojallekin seuraa, heh. Meillä väännetään kättä lasten kanssa kumpaa odotetaan, tyttö odottaa vain ja ainoastaan tyttöä kun kuvittelee että saa siitä heti leikkikaverin ja on kateellinen kun kuulema kaikilla kavereilla on sisko...Pojalla ei niin tunnu olevan väliä, on sanonut ettei niin kiinnosta, mutta toisinaan kyllä vähän odottaa poikaa että voisi painia ja opettaa rakasta motogrossi harrastustaa kuulema...
Helmiksen vaivaan en kyllä osaa vastata, jos siis kipu on etupuolella nimenomaan, muutenhan vois olla esim. iskias jos on koko jalassa ylhäältä alas? Kuulostaa kyllä oudolta.
Mistä tuo mummoernergiaa-kirja kertoo, tai minkä tyyppiselle mummolle se olis hyvä? Ja toivottavasti se vauva (Gabrielalla) asettuis oikeaan tarjontaan.
Katalin, ettei tuo painon lasku ennakoi synnytystä? Mulla muistaakseni esikoisen kanssa nla-täti sanoi niin kun mulla kahdella vikalla viikolla paino vaan laski.
Ihanaa kun nyt tuntuu taas olevan virtaa vaikka muille jakaa!! Taidan mennä jatkamaan taas siivouksiani, sitähän riittää.
ei se oikeastaan kerro mistään, tai siis ei ole mikään romaani. siinä on joka sivulla ajatelma mummoudesta, tai oikeastaan mummouteen liittyvä lause, ja sit alapuolella yksinkertainen kuva. maija paavilainen sen on tehnyt.
sopii mun mielestä sellaiselle mummolle, joka rakastaa lapsenlapsiaan ja haluaa olla aktiivisesti niiden elämässä mukana. minä ainakin tykkäsin kirjasta, ja tuntuu, että just meidän äidille sopii hyvin. tai että meidän äiti on just sellainen mummo, niinkuin tuossa kirjassa :) anoppikin tietysti rakastaa lapsenlastaan, mutta hän on jo aika vaivainen, niin ei oikein jaksa aina touhuta pojan kanssa.
gabriela edelleen :) (nyt pikkasen supistukset helpottaneet, toivottavasti loppuvat vielä...)
Keväthommat on viennyt kaiken ajan tuolla ulkona ja iltasella ei ole koneelle jaksanut tulla, niin olen täysin pihalla teidän kuulumistanne!!!
Eihän kukaan ole sentään vielä synnyttänyt?!!
Oma napa hieman säikytteli.Vauvalla oli rytmi/sivuääni sydämessä, mutta taidettiin päästä pelkällä säikähdyksellä. Silloin aikoja sitten kerroin, että vauvan mahalaukku oli ultrauksessa pieni-> sekin oli vain väärä hälytys.Vauva oli vain tyhjentänyt vatsalaukun ennen ultrausta! Nyt vauvan sydän on sykkinyt niinkuin pitääkin =)
Painoa on tullut sen 4kg ja kova ruokavalio jatkuu edelleen.Muuten voin hyvin, mitä nyt liitoskivut on riesana ja suonenvetoa. Olikos sen ehkäisemiseksi mitään poppakonsteja? Menee monta päivää kun pohje palautuu normaaliksi..
Esikoinen huutaa kurkku suorana, ei anna olla koneella sitten ei yhtään!!
Oikein hyviä oloja kaikille!!!
Tuulia, Mimmi 1v1kk ja sykerö rv 32+3
[color=Blueviolet] Ja taaskin tarttui kaikkea kivaa mukaan tarjouksesta. Sain aivan ylipaljon vaatteita pienellä summalla rahaa. Indiskassa oli suuri ale. Sielä oli alennetusta hinnasta vielä 50% alea. Sieltä kertyi mukaan 2 euron hameita pari kappaletta,1 mekko 2 euroa ja sitten sellainen pitkä salsahame 5 euroa. HM:stä kertyi mukaan kaprit,kun vanhoja ei millään saa kiinni ja hellettä pukkaa,niidenkään lähtöhinta ei ollut paha. Ja sitten oli ihan pakko ostaa nyytille sellainen ylisöpö lyhytlahkeinen ja lyhythihainen tiikerihaalari. Siinäkään ei ollut hintaa paljon yhtään.
Oli ihanan virkistävä reissu ja sain taas jutella parhaan ystävän kanssa kaikesta niin olokin on aivan erilainen. Sen mielestä mun masu näytti ihan tyttömasulta ja se muutenkin naureskeli,mulle kun mä sielä tiirailin kaikki pikkuisia mekkoja. Jotenkin mua vaan vetää noi tyttö vaatteet enemmän puoleensa kuin poikien.
[color=Deepskyblue]Onnea neljälkö, Poika tulokkaan johdosta. ihanaa kun sukupuoli on selvillä niin voi varmasti ostella jo vaatteita.
[color=Darkmagenta] Sitten muiden kyssäreihin kommentteja.
KIITTI MUUTEN KAIKILLE UNTIKESKUSTELUUN OSALLISTUNEILLE! Oli tosi avartavaa!
Rosa81-oli puhetta siitä vauvan painoarviosta. Tosiaankin epäiltiin neuvolan tädin kanssa,että se olis väärin. Mutta silti mua vähän ihmetyttää kun sinä olet kuitenkin tarkkailussa mutta mä en. Tuli vaan mieleen,että olisko sillä mun alkuraskaudella,jotain tekemistä ton painon kanssa?(siis keskeytynyt tuplaraskaus)
Paikkojen kuivumisesta on ollut puhetta. Meillä ei oikeestaan koskaan ole sujunut seksi ilman liukuvoiteita. Mulla ne allergialääkkeet ovat kuivattaneet limakalvot niin pahasti aina. Ceridalia ollaan joskus silloin tällöin käytetty liukuvoiteena,mutta ei oikeen ole mulle ainakaan tarpeeksi kosteaa. Joten ID-glideä ollaan käytetty jo monta vuotta.Ja varmaan jatkossakin käytetään.
Tästä asiasta puheen ollen niin kysyn teiltä,että oliks se niin,että pitäis jälkivuodon aikana käyttää kortsua?Mulla on ihan sellanen mielikuva,että olen jostain lukenut.
Jotkut kirjoittivat,että niiden miehet on kovia TISSIMIEHIÄ. No meillä mies on lähinnä Pyllymiehiä,joten meillä ei varmaankaan tule ongelmia rintojen hyväilystä. Mutta tottahan se on,että on ikävää jos alkaa suihkuaan maitoa kesken leikin. Voi kyllä seksi jäädä siihen paikkaan.
Ninni kyseli,että kuinka bikinirajaa hoidellaan. Meillä mies on sen hoitanut siitä asti kun en ole itse nähnyt masun taa mitään. Ja joskus se on ihan itse huvikseen tarjoutunut sheivaan. Mulla ainakin raskauden aikana karvankasvu on ihan älytöntä. Jos esim.sheivaa sääret niin parin päivän päästä niissä on jo pitkä sänki kun ennen raskautta samaan karvapituuteen meni viikko. Mulla on sellainen viivamalli,mua älöttää jos karvat pukkaa pikkareiden välistä. Tai varsinkin jos uimaranalla pukkaa pikineistä ulos. Mulla harvemmin tulee mitään näppyä sheivauksesta,mutta se johtuu lähinnä varmaan siitä,että mun pesuaineet on allergiatestattuja ja raihoittaa ihoa. Mulla on vaan tosta karvojen ajelusta yks huono kokemus kun kävin kerran perhesuunnittelussa vuositarkastuksessa ja oltiin just ajeltu siistiksi alapää niin se gyne mainitsi mulle siitä ajelusta,ettei karvoja sais ajella,menee kuulemma pöpöjä pimppiin. Sen jälkeen meni kyllä tovi ennen kuin uskalsin mennä gynelle uudestaan. Ai niin ja se vielä piti sanoa,että viivan lyhennän ihan tukanleikkuurajaimella kans niin kuin joku muukin teki. Muuten olis ihan liian pitkä irogeesi. Ja sairaalaan menosta niin kyllä mäkin mieluiten itse ajalen ne kotona kun,että joku muu sielä synnärillä alkais niitä ajeleen. Tai tarkoitan siis,että mies ajelee.
Venla82-kyseli,että onko mies kommentoinut alapäätä. Mua alkas ihan huvittaan,kun ei ole montaa päivää kun mies sanoi,että mun alapää on TODELLA turvoksissa ja ihan erivärinen kuin ennen. Ei ihme että orgasmit tulee niin helposti :) Ei tarvi paljon mitään ärsykkeitä! Jatkuispahan tämä olo pitkää ;)
Sitten asiasta taas ihan toiseen:
Faith-kyseli,että mitä äidille ostetaan,mulla on ainakin liikaa ideoita mitä vois äiteelle ostaa. Mutta mä ostan sen sitten vasta kun nään äidin seuraavan kerran. (kun nehän oli sielä 160km päässä,ja nyt ei oikeen voi matkustaa) Äidille lahjaideoita: David Brownin kirja Meteoriitti, aamutohvelit,yöpaita, marimekon pusukka. Jonkun noista ostan. Ja Laitan huomenna äitienpäiväkortin postiin.
Helmis oli aloittanut kuntokuurin. Mäkin aloitin viimeviikolla sen,että pyrin joka päivä kävellä edes jonkin verran. Ja olen nyt joka päivä kävellytkin. Neuvolan tädin mukaan mun pitäis nyt alkaa tällä viikolla rasittamaan kohdunsuuta. Eli kävellä,harrastaa seksiä,siivota jne. ettei mene yliaiseksi.
Linea negrasta joku puheli: Mulla on tuo viiva tosiaan karvoituksesta rintojen väliin asti. Navan alapuolella se on noin 0.5cm leveä ja aika tumma. Navan yläpuolella se on noin puolet kapeampi ja hailukampi. Navan kohdalla on sellainen tumma rengas.
Nyt päästän muutkin kirjoittelemaan!
Lilli81 36+4
p.s jotain oli vielä mitä piti laittaa,mutta kun nyt ei oikeen muista! :)
-77tuulia:
Eihän kukaan ole sentään vielä synnyttänyt?!!
Painoa on tullut sen 4kg ja kova ruokavalio jatkuu edelleen.Muuten voin hyvin, mitä nyt liitoskivut on riesana ja suonenvetoa. Olikos sen ehkäisemiseksi mitään poppakonsteja? Menee monta päivää kun pohje palautuu normaaliksi..
[color=Darkmagenta] Suonenvetoon autaa magnesium!
Ja mun tietääkseni ei ole kukaan vielä synnyttänyt viime aikoina.
Kiva kuulla taas kuulumisia pitkästä aikaa ;)
Lilli81 36+4
[color=red]Onkohan [b]Miona[/b] jäänyt saamaan vauvaansa? Voi vitsi kun mua jännittää!
Mäkin oon miettiny että missäs [b]odottavaparturi[/b] on, toivottavasti kaikki on hyvin. Hänelläkin kun on ollut niitä raskausvaivoja muille jakaa. Tulehan ilmoittautumaan :)
oma (.) tai lähinnä tuo jalka on ihan himmee... Kaippa mä soitan siitä huomenna neuvolaan ja kysyn mitä sille vois tehdä. Vaikka ne kyllä sanoo " että lepäilet nyt rauhassa ja katsotaan parin päivän päästä" (tästä on puhuttu :) )
Ei mulla ollut asiaa, tulin vaan tosiaan uteliaana ihmettelemään olisko kuulumisia Mionalta...
Helmis taaaaaaaaaaas[/color]
Minäkin taas pitkästä aikaa kirjoittelen. Jotenkin on niin uupunut olo ollut ettei ole muuta tullut tehtyä kuin pakolliset kotihommat ja sitten sänkyyn makoilemaan. Silmätkin on niin väsyneet ettei oikein jaksa lukeakaan ja vielä ihana kevät flunssa kaupun päälle niin mikäs tässä.
Monesta asiasta on parina päivänä ollut puhetta mm. seksistä nyt ja sitten synnytyksen jälkeen. Kahdessa ekassa raskaudessa seksiä harrastettiin ihan normaalisti ja esikoisen kohdalla suostuin hommaan vasta jälkitarkastuksen jälkeen kuopuksen kohdalla sitten jo aijemmin. Tässä raskaudessa multa on kadonneet kaikki halut, mutta muutaman kerran olen nähnyt niitä villejä seksiunia mistä joku muukin puhui. Jotenkin muutenkin tämän raskauden aikana tuo seksi on ollut hankalaa, ei millään meinaa löytyä hyvää asentoa jne. Katsellaan miten tilanne muuttuu synnytyksen jälkeen.
Sitten uimisesta. Meillä kuopus on siis syntynyt 29.5 eli aika samoihin menee myös tämä ja kyllä minä silloin uin tosin vasta sitten jälkitarkastuksen jälkeen. Tosin mulla ei ole mitenkään herkät rinnat, ei yhtään rintatulehdusta ja esikoisen aikana talvella liki 30 pakkasessa saatoin ulkona käydä postin hakemassa ja pikaisesti lumityöt portailta tekemässä pelkässä t-paidassa. En tiedä on taipumus rintatulehdukseen perinnöllistä, mutta meillä ei kyllä äipälläkään ole yhtään tulehdusta, koskaan ollut.
Mistä sitten äitienpäivään: minä olen jo antanut äitienpäivälahjan, uusimman Potterin. Mutsi niitä kerää ja on kaikki lukenut niin sanoin silloin, kun ilmestymisen aikoihin oltiin siellä käymässä, että minä hommaan sen äitienpäivälahjaksi.
Muuten en tiedä miten äitienpäivä vietetään, todennäköisesti osin kotona ja sitten anoppilassa ainakin kahvilla jos ei syömässä, saas nähdä.
Meillä mies on ruvennut empimään Kreikkaan lähtöään. Sanoi tänään ettei 90% varmuudella lähde, ens tiistaina sen pitää lopullinen päätös antaa niin sitten se nähdään. Tuleva pojan kummitäti lupasi tulla meille sitten viikonlopuksi jos mies lähtee, ettei tarvi ihan yksin koko viikkoa viettää, mutta saas nähdä mihin päätökseen mies päätyy, toivossa on hyvä elää :)
Meillä masussa on iltaisin aina ihan hirmu tivoli. Nukkumaan kun menee tuossa 10 aikoihin niin semmoinen meno alkaa että. Nyt poitsu potkii jo tuonne kohdunsuulle tai painaa päätään lähinnä niin, että vedet tulee ihan silmiin kun niin kipeesti käy.
Jollain oli tuolla nivusissa outoa " kipua" en nyt muista kellä, mutta samantapaista täälläkin. Siis tuolla reisien sisäpuolella. Olen ajatellut että vauvan pää painaa johonkin hermoon, joka sitten tekee sen tunteen kuin jokin jumittaisi tuossa nivusen ja polven välillä niin että on hankala kävellä. Aina tätä ei kuitenkaan ole, mutta aika useesti kuitenkin.
Semmoinen stoori tällä kertaa, kun harvoin käy niin tulee paljon kerralla kirjoitettu. Ei muka useemmin ehdi.
Nyt tytöille puuron keittoon. Palataan.
-Magpie 36+4-
jos vaikka olis mionasta jotain kuulunut. Tossa äsken kerttusten masukuvia katsellessa tuli myös odottavaparturi mieleen.Että mitäköhän sinne kuuluu.
Äsken sain sitten hepulin miehelle kun se ei suostunut ottamaan mun masusta kuvaa! Se vaan nukkuu tuolla, on kuulemma stressiä. Sille marmatettua meni hermot niin,että laitoin sitten kameran jalustalle ja yritin parasta! Sitä taideteoskuvaa voi käydä ihailemassa meidän kuvasivulla ;) Pitää yrittää huomenna maanitella miestä uudestaan ottamaan kuvaa. Mulla vaan on sellanen tunne että jos en nyt olis ottanut kuvaa niin olis jäänyt ottamatta ennen synnytystä.
Nyt menen rahoittumaan kylpyyn ja sitten yritän kipujeni kanssa nukkua. Polvia särkee niin ettei veskipöntöltä tai sohvalta meinaa millään päästä ylös ja kohtua vihloo.
Sori tuntee purkaus! Huomenna olen varmaankin paremmalla tuulella!
Lilli81 36+4
P.S Huomenna aamulla menen neuvolaan ja sitten taas anopille syömään,joten en aamusta varmaankaan kirjoittele.
JAKSUJA KAIKILLE!
En oo pitkään aikaan päässy koneelle, kun on kone ollu jotenkin rikki..Ei tässä nyt kauheen montaa päivää oo ollu, mut tuntuu ikuisuudelta! Eli täällä taas :) En ole vielä synnyttänyt..
Karvag: Mä ajelen itse vielä ja olen tyytynyt vaan ajelemaan sieltäpäin. Mulla kans kuivaa ja sitte tulehtuu helposti, mut toistaiseksi on vielä menny aika hyvin ajelut. Mies tekis sen varmaan mielellään, mut en oo ees kysyny. Tarvis varmaan kysyy :)
Seksig: Me odotettiin viimeks siihen jälkitarkastukseen asti, kun muistaakseni ne suositteli niin..ja kun se sitten tapahtui niin kaikki meni oikein hyvin. Rauhassa kun touhuttiin ja varovasti tottakai :) Ja ihan vaan ilman mitään kortsuja tai liukasteita.
Esikoisen ' lapsikekkerit' takanapäin. Huh huh mikä meno!! Mä en ehtiny koko päivänä istuu ku ehkä 5 min. ja illalla jalat huusi tuskaa!! Olin heränny puol seitsemän (niinkuin joka aamu) ja menin tosi myöhään nukkumaan, kun oli vähän siivoomista! Mut kaikki meni tosi hyvin ja nyt on helpottunu olo. Nyt lauantaina tulee sitten taas vieraita, mut vähän vanhempaa porukkaa (ei lapsia), joten tulee iisimmät kekkerit :) Onneks!
Serkun vaimo sai 4 tytön. En tiedä kerroinko jo viimeksi. Ihanaa. Seuraavaksi on mun vuoro sitten meidän suvusta synnyttää :) Tänä vuonna pitäisi tulla 6 uutta vauvaa meidän sukuun (mun puolelta).
Mulla kans muuten iha kauheeta hikoilua öisin ja aamuisin. Päivät viel jotenkin menee. Turvotusta jo vähän ilmassa. Kengät mahtuu mut vähän kiristää. Sormuksia ei oo tarvinnu ottaa pois. Molemmat lonkat sattuu ja pystyn nukkumaan ainoastaan sivuttain..joten nukkuminen on työlästä. Pahaa oloa on ollu täälläkin. Vauva meinaa tulla masun läpi :) Niin kovia töytäisyjä ja liikkuu aika paljon vielä. Neuvolassa meinasivat et hän on jo tosi alhaalla asemissa ja luulen et tunnen sen kun hän kääntää siellä esim. päätään, koska sattuu aika lailla. Muutenkin muutaman askeleen jälkeen supistaa ihan mielettömästi, et aika voi olla lähellä. Lepoa meinasivat vaan..
Esikoisella oli 3v. neuvola ja kaikki oli paremmin ku hyvin. Kehuivat sosiaaliseksi ja taitavaksi (ja äiti oli itku silmässä) ja todella reippaaksi pojaksi. Ihan tietää, et kaikki oli hyvin. Samoin hammaslääkärissä kehuivat reippaaksi ja sanoivat, että on hyvät hampaat!! Helpotti sekin jotenkin. Mä olen taas alkanut tunteilemaan ja herkkyys on palannut! ONKO MUILLA OIREITA??
Niin kävin mä itsekkin hammastarkastuksessa ja kaikki oli kans hyvin. Ei reikiä, ei tulehduksia..Onneks!
Mutta tulee romaani taas. Kun olis niin paljon kerrottavaa!! Jaksuja kaikille ja sori kun en nyt vastannu moneenkaan kysymykseen!
Hanna*
No niin, vika lääkäri siis oli tänään. Minä olin toiveikkaana, että josko jotain edistystä olisi tapahtunut, mutta pyh, ei mitään. No, onhan tässä kyllä vielä neljä viikkoa aikaa, joten ihan hyvä kai... Paino oli pudonnut viikossa 700 g ja verenpaineet kohonneet 10 - 15 pykälää, mitähän tästäkin voisi päätellä?
Mulla siis tänään vapaapäivä ja juoksin asioilla 4 tuntia. Me ollaan muuttamassa juhannuksen jälkeen ja uuteen kotiin katselin pesurtornia ja löysin lastenhuoneeseen ihanaa verhokangasta. Plus sitten kaikkea muuta siinä sivussa. Nyt pitääkin levätä vähän aikaa, jotta jaksaa taas illan touhuta.
Heipä hei!
Katalin