Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*kesäkerttujen tiistai*~*

09.05.2006 |

huomenta kerttuleille!

tässä linkki eilisiltaan:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7207259&p=1&mpage=5&tmode…

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=SlateBlue] heräsin taas neljältä, eikä uni tullut enää silmään. ja lonkatkin taas kipuili ja menkkajomotuksia. ja noustuani kipeitä supistuksia, onneks ne on jo rauhottunu vähän... eiku taas tulee yks. mut eipä nää onneks ihan hirveän kipeitä ole, sellaisia lieviä menkkakipuilija vaan. kyl tää tästä, sain jo aamupalankin syötyä, nyt ihana teekupponen tuossa vieressä odottaa :)

ja ihana kesäinen aamu taas, vaikka ei edes toukokuun puoliväli vielä ole. ihan tulee teinivuodet mieleen, kun katselee auringon nousua... tosin silloin tuskin tuli herättyä tähän aikaan, vaan ehkä ennemminkin valvoi koko yön :)

eilen oli taasen vilkkaat keskustelut. olin jotenkin niin väsy, etten alkanut jaksaa kirjoittelemaan. siispä nyt vastailen joihinkin aiheisiin, mitä tulee mieleen:

[color=B452CD] seksistä ainakin oli paljon puhetta. meillä taisi viimeksi olla pari kuukautta ennen ekaa kertaa. ei edes yhtään tehnyt mieli ennen sitä, eikä mies halunnut painostaakaan, ihana kun on :) jännitin kyllä sitä ekaa kertaa ihan hirveesti ja kyllä se sit sattuikin. mutta pikkuhiljaa alkoi luistaa ihan hyvin. imetysaikana tosin en ehkä kovin hirveän innokas ollut, varsinkaan aluksi, kun oli niin suihkutissit. nyt ajattelin taas, että fiiliksen mukaan mennään, eikä oteta paineita siitä. onneksi toista voi helliä muutenkin ja olla hyvänä, kuin yhdynnässä ;)

uimisesta. taitaa mulla jäädä kans väliin tänä kesänä, kun en halua mitään tulehduksia. ei ole rintatulehdus kovin mukava kaveri...

äitienpäivää vietetään perinteisesti, eli kierretään pojan mummolat. aamusta varmaan saan aamupalan valmiina (ellen sit taas ole itse heti ylhäällä tähän aikaan :), ja sit vähän myöhemmin käydään eka mun äitiä juhlistamassa ja sit anoppia. (sain eilen välit selvitettyä appivanhempiin, kun kävin ihan reilusti vaan juttelemassa niiden kanssa. nyt ihan hyvä mieli sen suhteen :).

hikoilua ja turvotusta täälläkin, niinkuin monella muullakin. tosin nyt aamusta on ihanan vilpoista, mutta iltapäivisin kylven hiessä, ja yöllä kans. turvotus on toistaiseksi pysynyt ihan siedettävänä, kun juon litratolkulla vettä päivässä. kengät menee vielä jalkaan (tennareita käytän), mut sukista jää aika helposti jäljet. ja vihkisormuksen olen joutunut laittamaan kaulakoruun. toista sormusta voin vielä pitää, kun se on vähän isompi (sain toisen sormuksen 5v-hääpäivänä, me kun ei ikinä virallisesti oltu kihloissa). nyt tuntuu, että olinpa fiksu, kun tajusin ottaa sormusta ostaessa huomioon, että sormet voi joskus vähän turvota :)

[color=68228B] mulla neuvola tänään, joten saatanpa vielä kuulumiset sieltä tulla kertomaan. mut oikein ihanaa ja aurinkoista tiistaita kaikille!

gabriela rv 34+4

Vierailija
2/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puh, olipa tosiaan pitkälti asiaa eilen! Itse en taaskaan ehtinyt mukaan, mutta nyt on aikaa. Esikoinen on hoidossa vielä touko- ja kesäkuun 10 pvä/kk ja tänään oli sitten eka noista toukokuun päivistä. Vaikkei olla oltu kotona kuin vajaa viikko, pienelle oli silti vaikea jäädä hoitoon - äitiä itki, kun laitoin oven kiinni... Onneksi tiedän, että itku loppuu, kun tyttö saa puurolautasen nenän eteen ja päivä on varmasti kiva.

Lämmintä pisaa täälläkin. Nyt on ihanan viileetä, kun on kämpässä kaikki ovet ja ikkunat auki. Mun mies mokoma on sellainen, ettei antaisi yhtään tuulettaa, jos ulkona on edes vähän viileämpää kuin sisällä. Vilustuu kuulemma... Iltaisin siis meillä toinen avaa ja toinen sulkee ikkunoita ja turha kuvitellakaan, että joskus voisi nukkua ikkuna auki, oli helle mikä tahansa. Hiukan ärsyttävää.

Mullakin on tänään neuvola, saas nähdä, mitä tohtori sanoo. Yhtenä yönä jo supisteli aika lailla ja muutenkin on kaikenlaisia jomotuksia alaselässä ja -vatsassa ollut. Vauva on laskeutunutkin jo ainakin vähän alaspäin, joten toiveikkaana ollaan, että ei tarvisi enää kuukautta odotella. Toisaalta pari viikkoa saisi pieni mun mielestä vielä kasvaa. Palailen varmaan kertomaan niitä neuvolakuulumisia iltapäivällä.

Nyt mukavaa päivänjatkoa!

Katalin 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukupposen ääressä jälleen. Ihania nää aurinkoiset aamut... mutta taitaa täällä etelässä ainakin muuttua lähipäivinä sateiseks, kun meikäläisen ilmapuntarikinttu huutaa tuskaa :/ ... no toivotaan että olis vain tällä kertaa väärähälytys... toisaalta ei tarttis sitte kastella tuota vastakylvettyä nurtsia.

[color=red]Tuota maitosuihku-asiaa olinkin miettinyt... ja vähän varoitellutkin miestä ennakkoon, kun on niin innoissaan aina puristelemassa ja paijailemassa, että kohta tuokin lysti loppuu ku vauvan synnytttyä varmaan tulee maidot silmille :D ..ja imetyksen jälkeen sitten niistä onkinn jäljellä vain nahkarukkaset :( ... että nauttis nyt kun ovat vielä kauniit ja kiinteät.

Oho, kohta loppuu patterit tästä läppäristä... täytynee mennä hakemaan piuha seinään.

Ninni rv 32+6

Vierailija
4/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Tänään siis olen menossa uimaan... pitkästä aikaa... tuo hiiva kun oli viime viikon riesa.

[color=green] Heitämpä teitä taas gallupilla: Eli miten olette hoitaneet/hoidatte bikinirajanne kuntoon, kun näkyvyys alkaa olla jokseenkin huono?

Itselläni on luonnostaan niin rehevä viidakko, että kätilö ei varmaan löytäs perille, jos en siistisi jollain tavoin... ja tosiaan uimassa kun käy niin ainakin nivuset pitäs ottaa. Raskauden alussa ostin epilaattorin ajatuksella, että ainakin tuntee mistä ajaa, jos ei näe :D... mutta ei ihan toimi tuo ajatusmaailma, koska kun ei näe niin sitten tulee huidottua sellasella alueelle mikä ei ole tottunut karvojen nyppimiseen. .. auts. viimeksi laitoin miekkosen hommiin, mutta sekös vasta hirveää oli kun piti toiseen luottaa ettei hurauta just noista aroista paikoista... ja kyllähän se vahingossa (HUPS) sinne pusikkoon karauttikin... (tästä vois kehittää uuden parisuhdeterapiamuodon :D)

Lisäks ongelmana on toi hikoaminen, eli nivuset hautuu näemmä niin että menee helpommin punaisille näpyille... Aloin käyttämään nyt talkkia, mutta onkos teillä mitään jippoa tuohon ongelmaan?

No joo.. eipä kait muuta :D

Ninni rv 32+6

Vierailija
5/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, olipas täällä aikainen kerttu! :)

Itsekkin olen alkanut heräilemaan aikaisin, mutta tänään vasta seitsemän jälkeen. Kävin eilen uimassa ja väsytin itseni oikein kunnolla. Nyt tuntuu hartioissa. Mutta hyvä mieli on kun saa vähän kuntoiltua, käveleminen ei oikein enää ole kivaa...

Mullakin on tosi kuuma öisin. Ja täytyy heräillä milloin mistäkin syystä...vessaan, suonenveto, viime yönä närästys, eka kertaa... Onneksi päivällä voin ottaa päikkäreitä.

Esikoisella on kohta 2-v synttärit. Olen mietiskellyt pieniä synttärijuhlia. Siinä onkin hyvä raja, että saa kämpän muuton jäljiltä kuntoon. Vieläkin laatikoita joka puolella. Tuolla se syö aamupuuroa ja koko ajan jokin on huonosti. Ensin on kuumaa, sitten haluaa veitsen, haarukan ja toisen lusikan (en anna), nyt äitin pitäs mennä auttamaan. NO, nostin tuosta lattialle, halusi mennä " rauhottuun omaan huoneeseen" (omia sanojaan) :)

Oma napa on aika rauhallinen. Potkut ja myllerrys on vaisumpaa, mutta kai siellä käy tila ahtaaksi. Mulla ei tuo kohtu ole ahdistellut keuhkojen suuntaan ollenkaan. Roikkuu vaan tuolla alhaalla. Turvotuksiakaan ei ole tässä raskaudessa ollut. EIkä sitä linea negraakaan. Voikohan se olla, että pojan odottamisesta johtuu, vai tuleeko noita oireita ihan miten vaan, sukupuolesta riippumatta. Tyttöä odottaessa oli sekä turvotuksia että linea negra.

Tuosta vierailuasiasta vauvan synnyttyä. Ei olla vielä ajateltu, haluammeko rauhallista aikaa keskenämme...Yksi sisko asuu ihan naapurissa ja äitikin otti lomaviikon lasketusta ajasta eteenpäin, joten kai ne täällä käy tiheään. mutta onneks niitä ei tarvi passata, voin ihan hyvin vaikka nukkua ja he hoitelee sit esikoista. Keittää itse kahvinsa jne. Miehelle vaan ehdoteltiin koulutuspäiviä just rvlle 39, mutta ei se taida mennä :)

Esikoiselta olimme muuttamassa, kun vauva oli 2 vkon ikäinen, joten kaikki kaverit halusivat tulla katsomaan vauvaa. Oli se aika rankkaa, vaikka tulivat sovittuna aikana, mutta kaikki vähän eri päivinä ja istuivat jotkut sitten tuntikausia kahvia juomassa. Itse olisin halunnut jo lepäämään. Ja eikä monet tarjonneet apuja eikä mitään, enkä kehdannut pyytää tiskamaan... olisi pitänyt laittaa kertakäyttöastiat pöytään, heh heh. NO, nyt on jo vähän pakkasessa vierasvaraa ja kohta ostan kertisastiat, jos sattuu väsyttään kodinhoito.

Oliko se Tytteli, jonka vanhemmat suuttuivat tuosta " rauhoitusajasta" . Älä huoli, uskon, että kun uutinen saapuu, että nyytti on maailmassa, he ovat niin innoissaan siitä, että tulevat katsomaan sitten kun perheelle sopii. Unohtuu tuollaiset " ei tulla sitten ollenkaan" -höpötykset. Ja voihan tuollaisissa tilanteissa sanoa, että tulkaa sairaalaan vierailuaikana, mutta kotiin sitten vasta 2 vkon päästä. Sairaalassa kun ei tarvi passata eikä olla tip top paikatkaan, voi vaan maata ja eikä moni vieras siellä kauaa viihdy.

Mitäs te muuten olette omille äideillenne ajatellut ostaa lahjaksi? Mulla on vähän ideat vähissä. Ensin ajattelin kivaa/erikoista kukkamaljakkoa kukkineen, kun äiti on kukkaihminen, mutta sieltä taitaa löytyä niin monta maljakkoa jo. Ja sit kauneushoitolakortti...mutta ei ole oikein äidin tyylistä...tai ehkä jos yhdessä mentäis jalkahoitoon tms. Miten te aiotte äitiä muistaa? Entä laittaako lapset mummille lahjaa? Katselin jo mummi-t-paitoja, mutta ne ei ollut kovin kauniita...ja tyynyliina löytyy jo, pojanpojalta saanut. Kirjoitelkaa vinkkejä!

Nyt aamupalalle, tuli nälkä!

Faith ja tiikeripoika rv 34+3

Vierailija
6/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Tsiis... mikä pino eiliseltä oli, ja kaikki oli vielä innostunut oikein pitkät tarinat turinoimaan... Hiukan tartti fuskata kun niitä lueskelin, muuten olis tullu laskettu aika vastaan :)

[b]Mionalla[/b] onkin sitten jännät paikat tänään, huih kun minuakin jännittää. Tulethan sitten heti kertomaan kuin kävi?!

Seksistä oli paljon puhetta. Meillä mennän sen mukaan miltä tuntuu, turha sitä on etukäteen lähteä miettimään. Nyt meillä ainakin on ihan totaalinen selibaatti, mulla on halut karannut jonnekin suikkelin nevadaan... Mutta onneksi on ihana ja rakastava mies, joka ymmärtää eikä ahdistele asialla. Puhutaan paljon ja mies onkin nauranut että tää " pakkoselibaatti" saa hänet paljon energisemmäksi. Jaksaa paremmin töissä ja kotona. Hih, mitenköhän tuonkin ottaisi....

Mutapa en sitten oikkein muistakaan, vaan tällä päällä ei oo ihme. Ja tuntuu olevan muillakin tätä ilmastoitua pääkoppaa ongelmana :)

Kuinkas [b]Krisse[/b] joko teillä vatsatauti hellittää? Meillä oli tyttö viime kesänä kunnon ripuli/vatsataudissa ja Jorvissa jouduttiin kanssa käymään. Ei ole kivaa, mun mielestä nuo vatsataudit on milteinpä pelottavimpia lastentauteja.

[b]Ninni78[/b] tuo karvoitus aiheuttaa päänvaivaa täälläkin... Mietinkin että voiskohan sektioon päätyä ihan vaan sen vuoksi ettei kätilö tosiaan löydä perille :D Mies kyllä lupasi auttaa, mutta kun en haluaisi sitä tuonne sorkkimaan. Mietinkin että jos ottais ja kävis vahauttamassa kosmetologilla. Sattuhan se, mutta jos pysyis sitten hiukan pidempään siistinä.

Karvoista on ollu kanssa muutenkin juttuu, mulla on karvankasvu pysähtynyt tyystin kaikkialta muualta paitsi alapäästä :) Ei kasva tukka, mutta ei liioin säärikarvatkaan... Viimeksi oli ihan sama juttu, luulin että sillä olis ollut tekemistä sen kanssa että ootin tyttöö. Mutta nyt on kyydissä poika ja karvat pysyy kurissa.

Äitienpäivää me vietetään ihan perheen kesken ensiksi kotona ja sitten viedään minun äiti syömään. Miehen äiti ja mummo asuu monen sadan kilsan päässä, joten korttia ja puheluita sinne päin.[/color]

[color=green]Oma napa: Eilen olin lääkärissä, kontrolli supisteluiden vuoksi. Mä jotenkin järkytyin, kun tuolla alhaalla ei oo tapahtunut yhtään mitään??? Vaikka tässä on nyt kärvistelty jo kuinka ja kauan. Vahvisti uskoa, että yli mennään ja tohinalla.... Sf- mitta oli 33cm, kasvanut reilussa viikossa 4cm???, taisi se neuvolan harjoittelijatyttö mittailla hiukan alakanttiin...

Mä pääin nyt aloittaa " kuntokuurin" kun ei ole mitään syytä ainakaan noiden suppareitten takia ennää jarrutella. Joten lähdenkin tästä lenkille aurinkoiseen kevätilmaan. Harmi vaan kun on nivusissa sellainen outo kipu, ei pääse kovin lujaa... Jumppapallonkin oon ostanut ja aattelin sen pumpata. Jos alkais noita lantionpohjan lihaksia treenata.

Ihanaa päivää kaikille kerttulaisille!!

Helmis ja Onsku 33+4[/color]

Vierailija
7/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Nukuin tänään ruhtinaallisesti kahdeksaan asti. Yleensä herään kuudelta.

Karvagalluppi: Kieltämättä näkyvyys alkaa olla huono, mutta toistaiseksi vielä ajelu onnistuu. Mulla ei ole kauhean runsas karvankasvu, joten nypin bikinirajan pinseteillä. Pysyy kauemmin poissakin ne karvat. Häpyhuulten kohdalta sheivailen ihan höylällä. Mitään kuviointia en ole harrastanut nyt kun maha peittää juuri tuon etuosan. Lyhentelen karvoja saksilla siitä edestä. Itse tykkään aina ajella mahdollisimman karvattomaksi, koska silloin ei hiosta eikä kutise alapää niin helposti. Toki välillä höyläys ärsyttää, että tulee näppyjä, mut nyt kun rupesin sitä välilihaa hieromaan sillä Ceridal-öljyllä, niin ei ole kutissut yhtään. Taidan rueta käyttämään sitä ihan säännöllisesti, koska käytän myös pikkuhousunsuojia ja alapää on paikoittain kuiva.

Seksigallup: Onhan se raskausaikana vähentynyt huomattavasti, kun asennot ovat vähissä ja sama asento alkaa tympiä. Mut pyrin sit hoitelemaan miehen muulla tavoin kuin yhdynnällä. Ei se ainakaan toistaiseksi ole vielä valittanut. Synnytyksen jälkeenkin varmaan jatkuu sama linja, eli muut keinot käyttöön siihen asti, kunnes perinteisesti onnistuu.

Uinti: Noiden tulehdusriskien vuoksi en varmaan mene kesällä uimaan. Pitää viilentää itseään vaikka jätskillä =)

Vielä siitä vierailusta. Meidän sairaalassa kun ei saisi käydä vieraita, isovanhemmat voi pikaisesti piipahtaa aulassa. Siitä on tehty kyselyjä ja suurin osa äideistä ei halua vieraita sairaalaan. Olen itse ollut synnytysvuodeosastolla harjoittelussa ja siellä ei katsota kovin hyvällä jos jollakin ravaa vieraita. Huoneisiin ei ehdottomasti saa tulla muut kuin isä ja lapsen sisarukset. Eli, jos äitini tulee, tulee myös kaksi siskoani ja jos isäni tulee, tulee myös hänen vaimo ja lapsi. Eipä olekaan enää pelkät isovanhemmat. Mut kaipa nää asiat lutviutuu...

Tytteli-83 rv 34+6

Vierailija
8/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee tänään uusi rv 36! rupeaa tämä raskaus olemaan jo voiton puolella.

Mulla tänään vika lääkäri, saas nähdä mitä vauvelille yms kuuluu.

puhuin ja kysyin jo aiemmin jalkojen kutinasta.viime yö meni taas varpaita raapiessa kutisee nin julmetusti, kysyn siitäkin tänään lekurissa.

Lorahtelusta: mulla kans tuntuu kuin lapsivesi lorahtelisi, tunnen kyllä pissakarkailun sin aivataessa saattaa mennä tippa housuun,ja valkovuoto on jotenkin erilaista..no kysymällä sekin selviää.

lillin eilinen uintigallup oli todella hyvä ja avartava koska en ollut edes miettinyt rintatulehdusriskiä...mulla kans aivan tod herkät nuo rinnan imetyksen aikana. kait sitä pitää vaan tyytyä viileisiin suihkuihin ja pasata uinnit ainakin alkukesällä.

ninni kyseli karvanpoistosta, mä olen ajellut ihan tavalliseen tapaan sheivaten koko raskauden ajan, nyt loppuvaiheessa täytyy vanhasta muistista vaan vedellä kun ei näe yhtikäs mitään.

voi olla että palailen kertomaan neuvolakuulumiset iltapäivällä!

nyt terassille! hauskaa päivää!

Vierailija
9/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikinirajasta: meillä on mies saanut hoitaa nyt kun enää itse tonne alapäähän näe. Viimeks tais sheivailla poslariksi ton karvotuksen ennen kun synnärille lähdettiin. Joskushan ne ajelee sit siellä mut musta oli kivempi tehä se itse(tais mies siis teki, miten vaan).

Mulla on tänään neuvolalääkäri, hiukan jännittää eritoten se oonko ajoissa paikalla kun aika on 14:45 ja mies pääsee kahdelya töistä. Sillä on yli 40km:n työmatka ja kulkee kimpassa joten välillä on kotona vasta 15 aikaan...:( Ei sieltä oikeen myöhästyäkään sopis joten pitää varmaan soittaa neuvolaan etten välttämättä ihan ajoissa sitte ole...Se on niin huono puoli tässä keskellä metsää asumisessa kun ei oo toista autoa. Lähin bussipysäkkikin 7km päässä ja saman verran matkaa keskustaan. Edes kaupassa en voi käydä ellei mies oo auton kanssa kotona. No, jokohan tuli valitettua taas tarpeeksi, itsepähän sitä kotinsa on valinnut.

Seksistä synnytyksen jälkeen tuli vielä mieleen et mulla oli esikoisen jälkeen ihan kauhean paha mieli kun ei voitu tehdä mitään petipuuhia. Siis miehen takia kun se ei saanut. Vaikka eihän se sitä nyt haitannu tietenkään mut itelle tuli sellanen olo. vaikkei meillä mennytkään kun ne pari viikkoa. Jos tällä kertaa yrittäs olla ajattelematta sitä asiaa niin. Ja tosiaan, käsi/suupelillä hoitelin minäkin miestä ne seksittömät 2 viikkoa. Voi sitä ihminen olla pönttö kun pahottaa mielensä tollasesta!!!!

On taas niin ihana keli että ulkoilemaan täytyy tästä kohta lähteä. Onneksi ei kauheesti mitään kotihommia ole ku eilen illalla tein sellasen pikapikasiivouksen.

palailen viimeistään niitten neuvolakuulumisten kera!

QUEEN RV36+4 JA TYTSY 1/05

Vierailija
10/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalta heräsin kelloon, niiinkuin joka aamu kun on lähetettävä ekaluokkalainen kouluun. Viime yö meni hyvin. Närästys on pikkuhiljaa väistymässä. Yhden Rennien otin kun kävin yöllä juomassa Novellea kun oli niin kova jano ja just sitä teki mieli =).

Linea negraa ei muuten mullekaan ole tullut, mutta vatsan päällä on hirveä suonisto karttamaisesti kiemurrellen. Hassun näköinen. Ja muoto on sellainen alaspäin suuntautunut, ollut jonkun aikaa jo.

kahvia tässä kolossa, hörps...

Mekin ollaan aloitettu petipuuhat fiilisten mukaan. Eka kerta jännitti aina kovasti, että sattuuko sikana, mutta yleensä ei niin paljoa kuin kuvitteli sattuvan. Paras asento alussa on ollut sellainen, missä peppu roikkuu sängyn reunassa, mitenköhän tän selittäis =). Liukkaria ja kondomia käytettiin. Tärkeää mulle on ollut, että on voinut rehellisesti sanoa miehelle, jos ei homma sillä kerralla tuntunut hyvältä sittenkään. No joo.

Miksiköhän mun selkä on jaksanut hienosti koko raskauden =). Ensimmäinen kerta. Mulla selkä naukuu jo menkkojenkin aikana, mutta nyt kestää ja kestää. Hyvä, että joku vaiva on poissa. Ai niin, mä olen käyttänyt tukivyötä, mitä en edellisissä raskauksissa ole käyttänyt.

Niin ja se eilinen vuoto oli varmaan sittenkin juoksevaa valkovuotoa. Kiitos avustanne esim kun kysyin tihkuttelevasta lapsivedestä.. Mulla neuvola perjantaina, milloin kysyn, saisiko kotiin niitä lakmus-tikkuja, vai mitä olivatkaan.

Ja vielä selvennän sitä käynnistyspäätöstä. Mulla on siis se raskausdiabetes, mutta ruokavaliohoidolla arvot hyvät. Tästä vauvasta on tulossa iso, minkä vuoksi käynnistetään, mutta mutta se ei siis ole ainoa syy, vaan se, että olen pelkopolin asiakas. Muistaakohan kukaan kun kerroin tästä? Kävin kerran juttelemassa kätilön ja lääkärin kanssa neljännestä synnytyksestä, mikä oli nopea ja raju syöksy. Päällisin puolin hieno luomusynnytys, mutta itse olen toista mieltä. Ei sellaista enää, kiitos. Koska pelkään sektiota vieläkin enemmän, niin lääkäri sanoi, että tällaisissa tapauksissa on tapana käynnistää synnytys ja taata siten hyvä puudutus kun on jo valmiina sairaalassa. Kaikki voi tietenkin silti mennä pieleen, ei siis lääkärin sanomana, vaan itse järkeilen niin. Eli käynnistys aloitetaan 26pv tätä kuuta, jos kohdunsuun tilanne näyttää siltä, että käynnistys voidaan aloittaa. Uskon niin. Eli summa summarum: en tiedä, olisiko pelkkä vauvan paino ollut riittävä syy käynnistelyyn.

Mun on syytä nauttia täysin rinnoin viimeisestä parista viikosta, koska tää vauva on ehdottomasti se viimeinen.

Nuorimmalta tuli kuulemma pitti (pissi). Lähden katsomaan, että ihanko pottaan vai lattiaan =). Upeaa päivää teille. Palailen kommentoimaan, jos ehdin.

Ja Yksi kysymys multakin: Te, joilla on kokemusta käynnistetystä synnytyksestä, niin voitko kertoa lyhkäisesti esim, millaista se on verrattuna luomuun, jos siitäkin kokemusta.

Magdalena 35+6

Vierailija
11/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas yö kun ei uni tullut:-(

Onko muilla ollut pahaa oloa? jouduin käymään oksentamassa ennen nukkumaan menoa....kaikki iltapala tuli ulos!!

Verensokerin mittasin ja 3.7 oli paastoarvo eli tosi hyvä. en tiedä mikä tämän pahan olon aiheuttaa....närästyskin tietenkin voi olla yksi syy.

Käykääpä lukemassa toukokuun odottajien amina 76(niinköhän se oli) synnytyskertomus...oli aika karseeta luettavaa!! huh kun tuli paniikki itsellekin, että mitä jos onkin niin iso vauva tulos ja pitää väkisten synnyttää. Tuli ihan tippa linssiin toisen puolesta. Toivottavasti amina on alkanut toipumaan.

Äitienpäivä lahjaakin joku kyseli, aattelin itse ostaa äidilleni sen cd-levyn äideistä parhain. Tykkäs tai ei! on niin ideat hakusessa:-)))

Bikinirajoista puheenollen, itse poistan vahalla, jotta olisi poissakin pitempään. Kouluaikana kun toisilta opettelimme poistamaan, niin sen jälkeen olen aina käyttänyt sitä menetelmää. samoiten kainalokarvat ja säärikarvat. muuten kyllä ajelen alapäästä ihan höylällä...

Supistuksia tulee kyllä ihan kiitettävästi, jopa yölläkin heräsin kipuihin. mutta tiedän että paikat pysyy kiinni!! niin ne pysy esikoista synnytettäessäkin:-))))joten ei hätää!!!!!

Kaikille oikein ihanaa päivänjatkoa ja toivottavasti näitä aurinkoisia päiviä kestäis vielä kauan!!!!!!!

zejo 33+6

Vierailija
12/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on vatsan päällä myös se karvoitus =). Toinen rehotus on alapäässä. Muuten karvoitus ei ole lähtenyt villiintymään.

Ajelin alapään bikinirajan siistimmäksi, kröhm, kotiparturointilaitteella =D. Sillä, millä siistitään hiusrajoja ym. Seisoin peilin edessä ja sihtasin jonnekin päin ja ihan hyvää jälkeä tuli. Jos olisin perinteisellä Gilletellä yrittänyt, niin haavat ois vuotanut varmasti kun mulla häpykumpu on nyt ihan kamalan pullea ja pehmoinen. Turvottaa sieltäkin. Ja vahaus ois ollut yhtä tuskaa. Poslariksi en varmasti aja kun kärsin muutenkin armottomasta kutinasta, mikä ei johdu hepatoosista vaan atooppisesta ihosta. Sairaalassa kätilö on häylännyt tarvittaessa hieman. En ota stressiä siitä, millaiselta alapää näyttää kun menen synnyttämään. Pääasia on, että säärikarvat on poissa ja varpaan kynnet lakassa =D:

Hitsi, mitä te kyselitte vielä...äitienpäivälahjaksi annan perinteisesti jonkin lehden vuositilauksen. Anopille mies keksii itse lahjan. Mulla muuten ihana anoppi. Varmaan olemme ensin kotona ja sitten menemme anoppilaan tänä vuonna.

Ja vieraista synnytyksen jälkeen sen verran, että ymmärrän täysin, että varsinkin esikoisensa saaneet tarvitsevat oman rauhoittumisajan ennen kuin alkavat vieraita kestitsemään. Kaikki on aivan uutta ja ihmeellistä. Itselläni kun on monta lasta niin haluan paljon vieraita koska niistä on apu siinä mielessä, että ovat seuraksi isommille lapsille ja muutenkin itsellenikin virkistystä. Rotinat kunniaan ja vieraat saavat tuoda pullat mukana. Mutta jos näyttää siltä, että synnytys on ollut rasittava tai muuten en jaksa, niin kyllä sanon, että odottakaa aikaa parempaa, jolloin olette tervetulleita vauvaa katsomaan.

Pääseeköhän Miona kertomaan kuulumisia...kovasti odottelen.

Magdalena, dementikko 35+6

Vierailija
13/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Magenta] Yö oli yhtä tuskaa tääläkin. Vähän vois verrata Gabrielin tuntemuksiin. Kohtu oli ihan älyttömän kipee tosta alavatsan kohdalta ja alaselkää särki todella kovasti. Pissillä tuli sitten juostua noin 30-60min välein. Olin ihan naatti! Unenpäästä sain kiinni vasta joskus 8 maissa aamulla kun mies lähti töihin. Kymmpiltä kaveri soitteli ja pyys shoppaileen. No nyt sitä odotellessa kirjoittelen tässä omia kuulumisia.

Vastailen sitten kalluppeihin kun palaan kaupungista.

Nyytti oli sitten eilen illalla todella innokkaalla tuulella. Oikeen kunnon maratonit veti. Nukkumaan menessäkin,ei nyyttiä väsyttänyt yhtään. Se vaan jatkoi sielä masussa omaa elämää. No ihana kun se liikkuin aloin jo huolstumaan sen vaitiolosta. Nyt se on jo taas virkkuna mukana. Kova hikka sillä ainakin on. Sen asennosta tosin ei ole mitään hajua. Että onko hän nyt sielä pääalaspäin ja poikittain.

Mulla on naama turvonnu tosi kivasti. Katsotaan nyt tunteeko edes kaveri mua. Anoppikin eilen huomas,että oletpa sä turvonnut kasvoista ja jaloista. Eilen meni vaan jalkaan varvastossut. Ei edes ne uudet loafterit matunut jotka meni vielä sunnuntaina.

Nyt kun lähden kaupunkiin niin en edes viitsi yrittää muita kun sandaleja/vavastossuja jalkaa.

Taas on muuten HYVÄ syy ostaa jätskiä,kun menee kerta kaupunkiin. Ai,että! Niin ja juomista pitää kyllä varata laukun pohjalle,ettei tule nesteen hukkaa. Mulle tulee helposti nestehukka jos on vähänkin kuuma.

Do diin,nyt tämä jättimamma lähtee lyllertään autolle ja kaupunkiin.

Ihanaa kesäpäivää kerttusille!

Lilli81 36+4

Vierailija
14/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitin kesäloman. Jotenkin outo olo siiitä että en palaa työhön kuin aikaisintaan vuodenperästä! Tajuamiseen menee varmaan oma aikansa ainakin mulla. Olen iloinen siiitä että jaksoin tehdä työt loppuun asti, tosin hieman hitaammin kuin ei raskaana. Mikä nyt ol ihan normaalia. Vointi ollut hyvä oikeestaan koko ajan mitä nyt närästytä millo enempi ja millo vähempi. Alussa meinasi paniikkioire nostaa päätään mutta onneksi vain lievänä. Turvotuset iskivät viimeviikolla lämpimien ilmojen alettua. Tukisukkia pidin viimeisenä työpäivänä kun pari edellistä päivää oli jalat niin kipeet ja se helpotti. NE vaan on niin pirun kuumat että kotona en aijo pitää ellei tule jalat kipeiksi. Juomista olen nyt koittanut kunnolla lisätä jos siitä olis apua turvotuksiin. Käsissä turvotus on enemmän oikeassa kuin vasemmassa.

( . ) asukki on rauhoittunut vielä entisestään alkaa vissiin oleen ahtaampaa. Suunnasta en ole enään niin varma (perätilassa ollut siis koko ajan) nyt nuo liiteet on enepi rintojen alla kun alhaalla että oliskos se kaveri heittänyt kuprkeikkaa!?!!? Toivoa sopii että olis.

Karva galluppiin: meillä mies hoitelee sen asian.

Petipuuhat: harvoin jo nyt ennen synnytystä ja sen jälkeen kuka tietää josko loppuu kokonaan..:( (meillä harvoin tarkoittaa kerran kahdessaviikossa tai harvemmin) Helliä kyllä osataan mutta rakasteluun asti se ei vie. Kainalossa on hyvä olla kun toinen paijaa.

Nyt kotiaskareihin.

pikkumyymamma&nasu 32+4

Vierailija
15/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]ei siinä mennykkään ku puoltuntia...nyt pitäs viel alkaa lukemaan pinoa...eilisenkin luin vaan ihan pikaisesti ja sit vastailla ja kertoilla omat kuulumiset...Täähän alkaa käymään jo ihan työstä...

[b]ollaan edelleen kipeenä täällä[/b] tai siis tytöt :((( tuolla ne vaan makaavat ja juovat...ei sentään oksentele mutta kaikki tulee ulos toista kautta vetenä...ressukat :(((

[color=red]aurinko paistaa ulkona ja ois niin ihana päästä sinne...no onnex anoppi on tulossa kolmen jälkeen niin lähen kyllä käymään ruoka kaupassa kävellen ihan yksin...IHANAA!!!!♥

[color=magenta]omaannapaan ei sen kummempia! siellä se pikkuinen etelleen pokiskelee ja hikoittelee lujaa :))...niin...vielä vähän aikaa *haikeena*

[color=red]KARVAG:juu näkyvyys kadonnut aikaa sitten...ite otan käsipeilin kanssa enimpiä ja välillä oon pyytänyt miestä sitten tähän tarkempaan ajoon. ihanan tunnollisesti hoitaakin hommansa ja tarkkaaaan!!!!

[color=magenta]UIMISESTA: en ikinä oo oikeen tykännyt siitä joten mulle ei tuota onkelmia...paitsi...nyt kun tytöt on jo noinkin isoja niin jokunhan pitäis niitä olla uittamassa...ja kun kumpikaan ei osaa vielä uida niin aika hankalax menee miehen yksinään niitä vahtia...noh täytyy katella tilannetta sitten myöhemmin

[color=red]monella onkin tänään näköjään neuvola, kivakiva...omaa odotellessa..kun on vasta 16.päivä

[color=magenta]ZEJO kyseli onko ollut huonoa oloa...no on ollut!!!! mutta taitaa tosin olla eri syystä kuin teillä muilla ;))) meillä kun tuo yrjötauti riehuu etelleen.

[color=red]AMINAN synnytys kertomus...juu mäkin luin sen eilen ja jos joku teistä pelkää tulevaa synnytystä jo valmiix niin en suosittele lukemaan :((( melkein tuli meinaan mullakin itku aminan puolesta.

[color=magenta]ÄIDEISTÄ:me viedään mummoille äitienpäivä kukat...minä en oo saanut mitään huomioo näinä päivinä...ja oonkin siitä ollut loukkaantunut ukolle!!! en rupea anelemaan muistamista...kait nuo lapset sitten muistavat joskus mua kunhan kasvavat...

[color=red]MASUKARVAT:löytyy täältäkin, niinkuin joka raskaudessa on ollut!! ja älkäät huoliko kyllä ne lähtee pois :)) tai ainakin mulla ovat kaikonneet.

[color=magenta]VINKKEJÄ ÄIDILLE LAHJAXI: hmm aika paha...no me ollaan perinteisesti viety nuita kukkia...

[color=red]Apuva...mä en oo yhtään mukana mitä MIONAlla tänään tapahtuu...täytyy mennä lukemaan nyt eilisen pinoa...ja johan tässä onkin jo naputeltu...hölkynkölökyn ja näkyillään taas

krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv34+3

Vierailija
16/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulta puuttuu synnäri tuolta esittely pinosta...käytkö laittamassa sinne vietiä!

ja muutkin käykääs nyt tarkistelemassa tietojanne kun kohta alkaa pikkukerttusia syntymään että on sitten päivitetyt tiedot kaikilla :)))

kiitokset to all

-k-

Vierailija
17/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikaseen kuulumisia ennenkuin singahdan pihalle (no hyvä on, taaperran ja vaapun). Aamulla heräsin kuudelta, pötköttelin siinä sitten miehen vieressä kunnes hänen kellonsa soi. Laitoin aamiaisen ja sitten kun mies lähti töihin niin takaisin uinumaan. Sitten uni maistuikin lähestulkoon yhteentoista saakka. Menny ihan ihmeelliseksi tuo unirytmi, mutta niin se kai sitten on ihmeellinen synnytyksen jälkeenkin, joten paras vain tottua.

Tuosta uimisesta vähän vielä vaikka jo omalta osalta vastasinkin. Satuin eilen lukemaan jostain vanhasta vauva lehdestä asiasta, ja siinä oli maininta että imettävien äitien tulisi vaihtaa uinnin jälkeen heti kuivat ja lämpimät vaatteet välttääkseen rintatulehduksen! Eli ei se uiminen, vaan se patsastelu märissä bikineissä/uimapuvussa aiheuttaa rintatulehduksen (tai altistaa). Eli ne jotka innostuu uimaan, uinnin jälkeen heti vaatteiden vaihtoon!!

Ninni ja bikinirajaG: Ei ole näkynyt pitkiin aikoihin, enkä jaksa asiasta huolehtia, olkoot mitä on (poissa silmistä, poissa mielestä?). Kunhan kainalot ja sääret on kondiksessa niin riittää..

Faith: Meidän äiti saa lahjaksi lahjakortin kylpylään, siihen kuului yksi hoito, vapaa allas/sauna-osastojen käyttö ja buffet-ruokailu. Koko sisarusparvi osallistuttiin, niin ei ole muistaakseni kuin 16 euroa per pää. Ihan kohtuullinen. Saa nähdä mitä miehen äidille, tuo mies kun ei varmaan itte keksi mitään, niin täytyy pohtia.

Nyt pihalle, saa nähdä kauanko jaksaa seisoskella (tarkoitus toki haravoida), kun turvotusta on edelleen hur-jas-ti.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 35+3

Vierailija
18/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu kerranki näin aikasin päikkäreitä, eipä tarvii illalla paljo houkutella unta. Itekki nukahin varmaan vaan vartiks mut se oli tärkee vartti...

Nilkat on armottoman turvoksissa, muusta en kykene sanomaan. Vettä oon koittanu juua ja jalkoja nostella koholle. Ja tässä istuminen ottaa heti takareisiin joten lyhyesti vaan... Niin-niin..

Mies hoitelee ajelut alapäästä, näkyvyys hävinny jo aikoja sitte. Jonkun kerran vanhasta muistista itekki...

Aamupäivän haravoin taloyhtiön yhteistä pihaa, mutta lyhyeen jäi. Kävin hanskat ostamassa oikein ja tavoitteena ois oman takapihan haravointi vielä mut saas nähä... ei yhtään huvita enää...

Taijan uusiks lähtee sängyn pohjalle... :)))

Suhmura 35+5

Vierailija
19/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse, nyt se tauti taitaa olla täällä...poika ainaki on ripuloinut ja valittelee mahaansa! Kummatkin lapset kotona siis koko päivän pidän nyt.

Bikinirajoista Ninni kyseli, täällä myös mies hoitaa homman, en kertakaikkiaan näe mitään tonne alas, joskus yritän pahimpia käsikopelolla höyläillä mutta ei siitä tule mitään. Mies sitten on ihan oman makunsa mukaan tehnyt jos jonkun näköisiä sheivauksia :).

Zejoko käytti vahaa? Saako sitä tosiaan raskaana käyttää? Mä meinaan normaalisti käytän vahaliuskoja, ovat hemmetin käteviä tällaiselle apinakarvaiselle ihmiselle, mutta miten luulin ettei niitä saa tai suositella raskauden aikana? Jos niitä saa käyttää niin tämähän pelastaa päiväni. Oon meinaan TODELLA kypsä tohon alapään jatkuvaan sänkeen ja näppyläisyyteen....

Kuten muutamalla muullakin niin mulla on sääristä karvat miltei kadonneet mutta alapää ja leukaperät ja niska siis rehottaa ihan hullun lailla.

Magdalenalla oli myös noita suonia masussa :), niin mullakin, hurjan näköisiä kun sinisiä paksuja suonistoverkkoja kulkee pitkin poikin.

Onko muuten Odottava Parturi missä?? Ei ole aikoihin täällä käynyt?

Vielä seksistä synnytyksen jälkeen, niin tosiaan oli meilläkin tota käsi/suupeli puuhaa mutta yhdyntöjä alettiin vasta sen jälkitarkastuksen jälkeen. Tosin nykyisin meillä alkaa olla vaikeuksia muutenkin ton seksin kanssa kun nuo lapset on niin isoja ettei meinaa löytyä aikaa ja rauhaa. Miten teillä muilla joilla on jo isompia lapsia? Alkaa tympiä kun aina pitää olla samassa paikassa, makkarissa ovi lukossa, ja yömyöhään...lapset kun eivät enää nukahda niin vaan aina klo 20.00. Pitäis kait lähteä " seksilomalle" niinkuin aikanaan joku ministeri tms. suositteli ;). Eli kaukana on ne ajat kun pystyi olla spontaani ja vapaa, siis ettei tarvinnut toisella korvalla kuulostella onko silmiä/korvia ovenraossa...eikä tarvinnut suunnitella miten varmasti saa lapset nukahtamaan ajoissa ja sitten kun saakin niin itsellä on jo fiilis hävinnyt. Tietty jotain pikaisia pystyy silloin tällöin harrastaa kun lapset on pihalla tai kaverilla mutta kun olis niin ihanaa kun voisi ihan ajan kanssa olla....

Niin ja se maitosuihku sitten synnytyksen jälkeen on melkoista, jos ei ole liivit päällä niin mies tai itsekin saa ihan kivat suihkut päällensä kun sitä maitoa vaan suihkuaa kun itse pääsee tiettyyn mielentilaan =D.

Oi joi, kaikkea sitä onkin taas edessä!

Mitenhän Mionalle tänään käy, jännittää................

t. mariadee 32+4

Vierailija
20/37 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan käyttää, ja eipä siinä mitään vaaraa ole kun muutenkin tottunut käyttämään! olen käyttänyt myös raskaana oleville asiakkaille joskus.

karvatupen tulehdushan se on vaarana jos ei ole aiemmin käyttänyt eikä tiedä miten hoitaa ihoa poiston jälkeen. eli kun muistaa kuoria säärten ihoa karvanpoiston jälkeen aina välillä.....(itellä tahtoo unohtua-myönnetään) niin uusi karva pääsee kasvamaan pintaan eikä kuolleen ihosolukon takia jää ihon alle kasvamaan. tämähän joitakin saattaa ärsyttää, mutta itelleni ei ole tullut moisestakaan mitään vaivaa....! Mulle tuo vaha on vaan semmoinen pelastus kun olen tämmöinen apinan sukulainen!!!! :-))))

Vaan nyt täytyy taas lähteä syömään jätskiä ja vähän köpötteleen pihalle, jotta sais nesteet kiertoon:-))))

Iloista päivänjatkoa kaikille!!!!!!!!!!!

zejo