Vammaisen tai sairaan puolison pettäminen
Onko se pettämistä jos käy hoitamassa seksivietit jos oma kumppani ei siihen pysty? Tarkoitan tilannetta mikä on muuttunut siitä kun on yhteiseloon lähtenyt. Eli kumppani ihan fyysisesti sairastunut tai loukkaantunut eikä pysty tai halua enää harrastaa seksiä. Ja kuitenkin rakkaus suhteessa on tallessa. Mielellään asiallisia vastauksia joilla oikeasti tällainen tilanne päällä.
Kommentit (11)
Se on ihan sama millainen se kumppani on, koska jos teet sen, että petät, niin mieti pystytkö oikeasti elämään itsesi kanssa sitten? Ja varsinkin puolisosi.
Veikkaan, että vaikka kuinka joskus himottaisikin joku toinen hetkellisesti, niin ei sitä pettämisen jälkeistä fiilistä varmasti kukaan normaali ihminen kestä kantaa.
Älä tee sitä. :)
Kysymys on kyllä moraalisesti äärimmäisen vaikea. Ymmärrän kyllä mahdollisen tilanteen kysymyksen takana ja luulen että tiedät vastauksen itsekin. Tällaisen päätöksen voi tehdä vain kerran, ja vaikket ikinä jäisi kiinni, se voi silti kalvaa sinut sisältä. En suosittele.
kylä se menee kun ei ajattele
huoltaa auton missä haluu jos kotona ei remontti maistu
so what
Pakko myöntää et yllättävän järkeviä vastauksia(alinta lukuunottamatta). Ei uskoisi tästä palstasta.
Totta kai se on pettämistä ja moraalisesti väärin.
Sitten käytännössä ymmärrämme sinua paljon enemmän sen suhteen miksi teit väärin kuin jotakuta, joka käy vieraissa vaan koska teki mieli.
Ideaalitapauksessa voitte keskustella ongelmastanne niin, kuin mistä tahansa seksiin liittyvästä ongelmasta pitäisi voida keskustella yhdessä. Päätös voisi olla että ihan luvan kanssa saat käydä vieraissa.
Olen miettinyt joskus samaa ja jos siis kaikenlainen seksi olisi täysin mahdotonta, niin varmaan yrittäisin keskustella, että mitä mieltä puolisoni on että miten voin toteuttaa seksuaalisuuttani. Etenkin jos olisin vielä nuori niin vaikea kuvitella, että voisin loppuelämäni vain masturboida tyytyväisenä. En todennäköisesti pettäisi (ellei siis ole lupaa vieraisiin), vaikka mistä sitä tietääkään, miten ääritapauksessa toimisi.
Kysymys tuli eteen kun minulle tuli asiakkaaksi mies jonka vaimolla oli pitkälle edennyt Alzhaimerintauti. Kolmekymmentä vuotta yhteistä eloa, ja hänen vaimo jo letkuruokinnassa. Oli miesporukalla reissussa ja vetääntyi joka ilta hotellihuoneeseen. Sanoi, ettei halua pettää vaimoaan, eikä kiusata itseään. Olin ehkä tyhmä, mutta rohkaisin häntä elämään ja menemään iltarientoihin.Seksiä heillä eui ollut viimeiseen neljään vuoteen. ja uskon että mies oli ollut koko ajan uskollinen. Itse jos vammautuisin, niin antaisin luvan vieraisiin. Ei vammaus oikeuta pilaamaan toisen elämää. Joku sanoo, että jos rakastaa ei petä.Minä sanon että jos rakastaa antaisi tällaisessa tapauksessa luvan pettämiseen, vai onko se edes pettämistä jos on lupa?
Ammattilainen kirjoitti:
Kysymys tuli eteen kun minulle tuli asiakkaaksi mies jonka vaimolla oli pitkälle edennyt Alzhaimerintauti. Kolmekymmentä vuotta yhteistä eloa, ja hänen vaimo jo letkuruokinnassa. Oli miesporukalla reissussa ja vetääntyi joka ilta hotellihuoneeseen. Sanoi, ettei halua pettää vaimoaan, eikä kiusata itseään. Olin ehkä tyhmä, mutta rohkaisin häntä elämään ja menemään iltarientoihin.Seksiä heillä eui ollut viimeiseen neljään vuoteen. ja uskon että mies oli ollut koko ajan uskollinen. Itse jos vammautuisin, niin antaisin luvan vieraisiin. Ei vammaus oikeuta pilaamaan toisen elämää. Joku sanoo, että jos rakastaa ei petä.Minä sanon että jos rakastaa antaisi tällaisessa tapauksessa luvan pettämiseen, vai onko se edes pettämistä jos on lupa?
Pettäminen on sitä että rikkoo jotain sanallista tai sanatonta sopimusta.
Ei seksitön elämä sentään ole pilattu elämä!
Aloittajalle: vain itse tiedät minkä merkityksen annat asialle, jos haet ulkopuolista seksiä. Voisiko maksullinen seksi olla vaihtoehto, siinä ei olisi varsinaisesti ihmisuhdetta.
Mä ainaki panen jä petän jatkuvasti..ei se kulli siitä kulu..
Jos oikeasti rakastat ET käy vieraissa ,
Vaan puhut naisesi kanssa onko hänellä
halua \ mahdollista tyydyttäö sinun tatpeitasi.
Jos ei juttele onko mahdollista hankkia sinulle joku apuväline omaan tyydytykseen.