Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3600 japanilaista lensi Helsinkiin Yuzuru Hanyun vuoksi

Vierailija
05.11.2018 |

https://www.is.fi/taitoluistelu/art-2000005888997.html

Ja olihan hän aivan uskomaton. Kuten koko muukin tapahtuma. Tunnelma oli aivan mieletön ja mikä parasta, koski koko tapahtumaa ja kaikkia luistelijoita. Yuzurun fanit palvovat omaansa, mutta ovat lajissa asiantuntijoita ja samassa katsomossa missä "sea of flags" loisti tietty japanilaisten luisteluvuorolla, näkyi mm. Venäjän- ja Suomen lippuja - siis samoilla tyypeillä.

Nalle Puh -sade pitää tietty itse nähdä, muutan sitä ei tajua. Typerää juu varmasti, mutta kertoo ilmiön valtavuudesta. Ja nallet menevät hyväntekeväisyyteen, edellisellä kerralla Hope ry:n kautta.

Samaan aikaan toisaalla mediahuomion sai NHL-visiitti, josta kirjoitetaan:

"Helsingissä pelatut NHL-ottelut olivat sekä pelillisesti että tunnelman puolesta pettymyksiä, kirjoittaa Harri Hepojärvi."

https://www.iltalehti.fi/nhl/e1b81978-8777-4aab-a19d-ffb288531f1d_nh.sh…

Helsinki ei ollut jotenkin ollenkaan varautunut siihen, että siellä Nordenskiöldinkadulla on täysi jäähallillinen jo aamuseitsemältä katsomassa kisojen harjoituksia. "Rokkimäkin" ovella oli ulos asti jono klo 10.30 ja yksi työntekijä kassalla, porukkaa kääntyi pois. Mannerheimintien ratikkalaiturille ei enää mahtunut kun jono ulottui jo kadulle saakka - ehkä ylimääräinen vuoro kriittisinä aikoina olisi ollut hyvä ratkaisu?

Sunnuntaina toimittajatkin olivat tajunneet että siinä toisessa hallissa tapahtuu jotain ainutlaatuista Suomen oloissa ja sitten riitti kuvaajia ja haastattelijoita.

Katseet tais olla ensin vaan Hartwall Areenalla, jossa porukka tuli ja meni maastureillaan Korsoon ja takaisin ja seurasi olutkioskilta Laineen maalit.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se joku teinityttöjen unelmapoju vai mitä ihmettä?

Niidenkin, mutta monet faneista ovat kyllä täti- tai jopa mummoikäisiä... :D

miesfaneja taitaa enemmän olla, kaappihomoja varmaan.

katsoin tubesta kun yksi oli kuvannut sen esityksen, voihki kuin orgasmissaan kuvatessa, ihan m ies oli.

Enemmän on naisfaneja.

Vierailija
22/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se joku teinityttöjen unelmapoju vai mitä ihmettä?

No oikeastaan päin vastoin. Siis näiden paikalle saapuvien osalta.

Pelkkä all-event lippu tuonne parhaille paikoille maksoi muistaakseni reilusti yli 600 €, silti se oli loppuunmyyty.

Rikkaiden japanilaisten huvi tää on. Toki kohderyhmän kannalta Suomi houkuttaa myös muuten, moni oli kisatapahtumia pidempään.

https://yle.fi/urheilu/3-10491930

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiön kasvua on ollut hauska seurata vuodesta 2012 asti, jolloin Hanyu ensimmäisen kerran luisteli Suomessa. Tämähän oli jo neljäs kerta, kun huippuluistelija täällä kilpailee. Olympiavoittojen jälkeen tietenkin tullut suuremmin mediankin tietoisuuteen, mutta aika laimeaa on uutisointi ja tapahtumiin varautuminen edelleen. Nämä GP-kilpailut tosin järjestettiin lyhyellä varoitusajalla, alun perin kisa oli tarkoitus olla tuttuun tapaan Kiinassa.

Japanilainen fanitus-skene on ihan omaa luokkaansa, tuskin missään muualla syntyisi vastaavanlaista ilmiötä. 

Tuli nää liput myyntiin kuitenkin jo kesällä. Suomessahan tätä ei mainostettu missään. Lauantaina naisten vapaaohjelman aikaan halli oli lähes täynnä, ihan yläkatsomoita myöten, useimmat olivat varmaan ostaneet lipun vaan siihen kisaan, kun siinä oli suomalaisia.

Olen itse ollut katsomassa juuri tätä marraskuun alun GP-kisaa Shanghaissa vuonna 2012, siellä ei ollut lähellekään tällaista määrää japanilaisia - tosin saarikiista oli silloin kovimmillaan ja Kiina-Japani riidoissa. Naisten kisan voitti silloin Mao Asada. En muista kisasiko Yuzuru Hanyu siellä, myöhemmin vuonna 2014 hän törmäsi China Cupissa toiseen luistelijaan ja loukkaantui pahasti - ja luisteli silti suunnilleen pyörtyen jäältä poistuessaan. Luultavasti hurmos alkoi lopullisesti silloin.

Vierailija
24/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamutv:ssä näin pätkän kun joku ilmeisesti japanilainen miesluistelija huitoi ja toikkaroi jäällä kuin mielipuoli, jos se oli hyvää luistelua, minä olen astronautti.

Katsoin että ei hyvänen aika, tuotako joku haluaa katsoa. Kädet huitoi ilmassa ja joka hypyn jälkeen horjahti kuin känniläinen. Sitten kun vielä oli sellasen humanoidin muotonen, unenpöpperössä näytti kuin marsilaiset olisivat hyökänneet ja vetäneet kännit.

Mitähän sä olet katsonut:D

Vierailija
25/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kansainvälinen urheilu kiellettäisiin niin maailma pelastuisi. Täysin turhaa öyhötystä.

Vierailija
26/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paikalla sekä MM-kisoissa että tässä. Jostain on opittu, sillä ruokapisteitä oli auki aika hyvin ympäri hallia ja WC-paperi ei loppunut ainakaan minun "lähivessastani" kertaakaan kesken. MM-kisoissa loppui vähän väliä, kunnes siivoojat alkoivat suunnilleen päivystää. Se oli kansainvälisille vieraille yllätys, että harkkapäivänä ei ollut ollut oikein mitään tarjottavaa. Suomessa ei vielä ymmärretä, että niitä harkkojakin mennään katsomaan. Itsekin kävin parit harkat katsomassa. 

Vierailija
27/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni japanilaisnainen synnyttää 9kk päästä. Japanilaiset naiset raivostuvat kun tajuavat että suomimiehet tekivät naisille temput

Vierailija
28/28 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin paikalla sekä MM-kisoissa että tässä. Jostain on opittu, sillä ruokapisteitä oli auki aika hyvin ympäri hallia ja WC-paperi ei loppunut ainakaan minun "lähivessastani" kertaakaan kesken. MM-kisoissa loppui vähän väliä, kunnes siivoojat alkoivat suunnilleen päivystää. Se oli kansainvälisille vieraille yllätys, että harkkapäivänä ei ollut ollut oikein mitään tarjottavaa. Suomessa ei vielä ymmärretä, että niitä harkkojakin mennään katsomaan. Itsekin kävin parit harkat katsomassa. 

Tämä! Oltiin itse katsomassa harkkoja klo 07 alkaen lauantaina ja hallilla oli sisäänkäynnin luona kaksi kioskia mistä sai ylipäänsä mitään, molemmat olivat lähinnä hodaripaikkoja, joista sai kahvia ja donitseja. Onneton liraus kahvia maksoi 2 ,50 € - siis todella pieni kupillinen. Halliin ei saanut tuoda sisään mitään nestettä.  Moni ei ollut varmaan ehtinyt syömään aamupalaa hotellilla (alkaa monessa paikassa klo 6.30 aikaisintaan), jonot olivat ajoittain aika pitkiä ja aasialaiset ihmeissään tarjonnasta.

Kirjoitin jo aikaisemmin tuosta Rokkimäkistä, joka ei kyllä ollut lainkaan tilanteen tasalla. Yhdistettynä jäähallin huonoon tarjontaan, siellä oli klo 10.30 harkkojen loputtua piiiitkät jonot ja kassalla yksi myyjä, jonka piti myös toimittaa burgereita pöytiin. Keittiön puolella näkyi niin ikään yksi tekijä. Me saimme tilattua ilman jonoa ja silti kesti yli 20 minuuttia että saimme hampurilaiset. Varsinaista pikaruokaa - only in Finland. 

Kai näitä ajatellaan marginaalin tapahtumiksi, jos jäähallilla olisi ollut lätkäpeli, niin taatusti olisi varauduttu. Olin töissä Hartwall Areenalla aikanaan, aina sai tapella taitoluistelutapahtumissa siitä, että myyntipisteitä pitää olla auki jo silloin harjoituksissa. Kuuluu lajikulttuuriin että niitä tullaan katsomaan jo aamuvarhaisella ja odotetaan myös palvelua kalliiden all-event lippujen vastineeksi, joiden hintaan on sisällytetty harjoitukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän