Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä hautatajaisvaatteita ?

Vierailija
05.11.2018 |

olen menossa kuun lopussa hautajaisiin eikä mulla ole sopivia vaatteita

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mustat suorat housut ja bleiseri ja valkoinen paita hautajaisvaatteina. Mustat pikkukengät tai talvella mustat nahkanilkkurit.

Vierailija
22/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.Mustia pitkiä housuja ja hameita löytyy jo. Jonkunlainen yläosa siis vielä pitäisi keksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omat hautajaisvaatteeni ostanut Kappahlista, samoja voi käyttää arkenakin vähän eri tavalla yhdistellen.

Nuorten tummat puvut isoisän hautajaisiin vuokrasimme.

Luin juuri Turun Sanomista, että täällä (muistaakseni) seurakuntakin lainaa hautajaisvaatteita ainakin vähävaraisille.

Olen monissa asioissa hyvinkin liberaalil, mutta jostain syystä tässä hautajaisvaatetuksessa menee vapaamielisyyteni raja. Mustaa pitää olla, ainakin aikuisilla.

Vierailija
24/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.Mustia pitkiä housuja ja hameita löytyy jo. Jonkunlainen yläosa siis vielä pitäisi keksiä.

Esim. musta poolopaita, ja sen päälle musta bleiseri. Ei mitään neuletakkia, ne ovat arkivaatteita toimistoon.

Vierailija
25/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat avokkaat on mummokengät! Hyi!

Mummokengät soveltuvat hautajaisiin paremmin kuin yökerhokengät! Ainakin mummojen mielestä.

Jos ei tosiaan kaapista mitään mustaa löydy (vaikea uskoa), voi tummansinistä t. -vihreää t. harmaata käyttää myös etenkin yläosassa. Kaikki huonosilmäiset eivät edes huomaa onko kyseessä tummansininen vai musta.

Vierailija
26/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikilla pitää olla musta puolihame, musta siisti paita siihen sekä mustat esim. avokkaat. Jos ei ole niin ostat.

Mulla on tuosta listasta mustat avokkaat. Tuleeko poliisi nyt hakemaan, kun ei ole muita mainitsemiasi varusteita?

Mulla ei ole edes niitä avokkaita. Mutta hautajaisiin sopivaa päällepantavaa löytyy muuten kaikiin vuodenaikoihin.

Vierailija
27/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina mustat vaatteet. Samat käy joka paikkaan. Asusteet, huivit ym voi muulloin olla värikkäitä.

Vierailija
28/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehillä pitää olla puku, nönnönnööö". Ei pidä. Tätä palstamammat jaksavat aina jankata, oli kyse häistä, ristiäisistä, rippijuhlista, yo-juhlista, hautajaisista tai muista juhlista.

Miehillä ei ole minkäänlaista pakkoa tai velvollisuutta laittaa pukua päälleen. Piste. 

Vierailija
29/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Fidasta kaikki mustat vaatteet alle kympillä.

Vierailija
30/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punanaamiosta saa hyviä aiheeseen sopivia naamiaisasuja.

Vierailija
31/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Haloselta siistit, mustat vaatteet. Siellä on ihan hyvin juhlavaatteita. Toisen asun ostin paikallisesta liikkeestä, joka myy juhlavaatteita.

Vierailija
32/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla ollaan kamalan tarkkoja hautajaisetiketistä, mutta esim. isäni hautajaisissa ihan uskovaisilla vanhoilla ihmisillä oli mm. harmaata ja mustavalkoista. tai mustaa, jossa oli kuvioita. 

Itsellä oli muuten yllättävän vaikea löytää mustat säädylliset kesävaatteet, kun hautajaiset olivat keskellä kesähelteitä. Aika monta kauppaa piti kiertää, ennen kuin löysin sopivat. 

Vierailija
33/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hautajaisissa, joissa vainajan lähiomaisella (aikuinen mies) oli punaiset housut. Vainaja otti tilanteen hyvin rauhallisesti.

:D päivän paras.

Vierailija
34/34 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä av:lla ollaan kamalan tarkkoja hautajaisetiketistä, mutta esim. isäni hautajaisissa ihan uskovaisilla vanhoilla ihmisillä oli mm. harmaata ja mustavalkoista. tai mustaa, jossa oli kuvioita. 

Itsellä oli muuten yllättävän vaikea löytää mustat säädylliset kesävaatteet, kun hautajaiset olivat keskellä kesähelteitä. Aika monta kauppaa piti kiertää, ennen kuin löysin sopivat. 

Olen huomannut saman, ei kaikki ole väristä niin tarkkoja,kunhan on tummasävyistä. Itse kannattanut mustaa tässä asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän