Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypentujen käytös

Vierailija
05.11.2018 |

Muistan lapsuudessani, kun kaikki lapset kasvatettiin ymmärtämään omaisuuden ja rahan arvoa. Olen huomannut, että nykyään vanhempia ei kiinnosta kasvattaa lapsia ollenkaan. Lapset rikkovat tavaroita huvin vuoksi, koska vanhemmat kuitenkin ostaa uuden tilalle. Löysin tälläisen nopeasti viraaliksi menneen videon youtubesta jossa nuoret lapset rikkovat kalliita tavaroitaan ja nauravat räkäisesti päälle

Mitä mieltä olette asiasta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Minä tunnen vain vähän huonosti käyttäytyviä nuoria. Suurin osa tuntemistani nuorista ovat fiksuja, järkeviä ja kohteliaista ihmisiä, jotka kantavat meitä vanhempia paremmin vastuun mm. luonnosta nimenomaan pyrkimällä eroon kertakäyttökulttuurista ja pitävät hyvän huolen kamoistaan, mm. puhelimista. Tuollaiset juutuupivideot ovat toki ikävä esimerkki, mutta ainakaan minun kokemuspiirissä ei lähellekään yleinen käytäntö. Ja kyllä, tunnen paljon nuoria ammattinikin puolesta.

Kiitos, olen nimittäin itsekin samaa mieltä. Tunnen harrastukseni kautta paljon nuoria, ja he ovat tosi fiksua porukkaa. En mä itse kyllä teininä ollut sillä tasolla, millä monet ovat nykyään

Mun mielestä aloittaja mustavalkoisine mielipiteineen sen sijaan vaikuttaa aika keskenkasvuiselta.

Missä pullossa te elätte?

Menkää paikallisen ääs tai vastaavan marketin luokse seuraamaan teinien touhuja illalla/viikonloppuiltana, aivan käsittämätöntä touhua ja kielenkäyttöä siinä porukassa fiksustakin tulee täysi idiootti.

Elitkö sä itse sitten jossain pullossa nuorena, kun et altistunut käsittämättömälle touhulle ja kielenkäytölle?

Vierailija
22/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Minä tunnen vain vähän huonosti käyttäytyviä nuoria. Suurin osa tuntemistani nuorista ovat fiksuja, järkeviä ja kohteliaista ihmisiä, jotka kantavat meitä vanhempia paremmin vastuun mm. luonnosta nimenomaan pyrkimällä eroon kertakäyttökulttuurista ja pitävät hyvän huolen kamoistaan, mm. puhelimista. Tuollaiset juutuupivideot ovat toki ikävä esimerkki, mutta ainakaan minun kokemuspiirissä ei lähellekään yleinen käytäntö. Ja kyllä, tunnen paljon nuoria ammattinikin puolesta.

Kiitos, olen nimittäin itsekin samaa mieltä. Tunnen harrastukseni kautta paljon nuoria, ja he ovat tosi fiksua porukkaa. En mä itse kyllä teininä ollut sillä tasolla, millä monet ovat nykyään

Mun mielestä aloittaja mustavalkoisine mielipiteineen sen sijaan vaikuttaa aika keskenkasvuiselta.

Missä pullossa te elätte?

Menkää paikallisen ääs tai vastaavan marketin luokse seuraamaan teinien touhuja illalla/viikonloppuiltana, aivan käsittämätöntä touhua ja kielenkäyttöä siinä porukassa fiksustakin tulee täysi idiootti.

Missä pahvilaatikossa sinä elit nuoruutesi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kakarat ovat tämän maailman puikoissa muutaman kymmenen vuoden päästä.

Tehkää koe: ottakaa teiniltä luuri pois viikoksi. Menkää vaikka mökille elelemään.

Mitä muksu osaa, mitä hän tekee, miten käyttäytyy?

Niinpä niin.

Vierailija
24/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää koe: ottakaa teiniltä luuri pois viikoksi. Menkää vaikka mökille elelemään.

Niinpä niin.

Juu, saman luurikokeen voi tehdä aikuisillekin.

Vierailija
25/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viraali?

44 katselukerralla?

Vierailija
26/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Miten itse käyttäysit? :D Lueppa seuraavan sähkökatkon aikana esim. sähköyhtiösi somekanavia. Siellä on ihan aikuiset ihmiset paniikkinappulat pohjassa kun sähköt on ollut poissa vartin.

Vierailija
27/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖPÄÄ

Vierailija
28/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te itäsuomalaiset käytätte ’pentu’-sanaa väärässä asiayhteydessä?

Vierailija
29/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Angry german kid" reilun 10 vuoden takaa

Hah hah hah. LOL

Vierailija
30/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te itäsuomalaiset käytätte ’pentu’-sanaa väärässä asiayhteydessä?

Tur"pa kii keharinulikka

Vierailija
31/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Kyllä se sopii. Minä olen viimeksi tehnyt puhelimella mitään viime viikon keskiviikkona kun soitin yhden puhelun. Sen jälkeen se on seisonut tuossa pöydällä. En kanna sitä edes mukanani ikinä. 

Ei haittaisi ollenkaan vaikka se otettaisiin pois.

Vierailija
32/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Miten itse käyttäysit? :D Lueppa seuraavan sähkökatkon aikana esim. sähköyhtiösi somekanavia. Siellä on ihan aikuiset ihmiset paniikkinappulat pohjassa kun sähköt on ollut poissa vartin.

En lue mitään sähköyhtiön somekanavia kun ei kiinnosta tippaakaan mitä siellä on.

Vierailija
33/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Kyllä se sopii. Minä olen viimeksi tehnyt puhelimella mitään viime viikon keskiviikkona kun soitin yhden puhelun. Sen jälkeen se on seisonut tuossa pöydällä. En kanna sitä edes mukanani ikinä. 

Ei haittaisi ollenkaan vaikka se otettaisiin pois.

Hieno homma! Seuraavaksi opettele ymmärtämään, että se, miten sinä hoidat asiat, ei välttämättä kerro keskivertoihmisestä mitään. Vaikkei puhelinta käyttäisi viihteellisiin tarkoitusperiin, sitä kuitenkin moni käyttää kaikenlaiseen viestintään, sekä viralliseen että epäviralliseen. Ja mitä netin käyttämiseen noin ylipäätään, oothan sä nyt täälläkin jonkinlaisella laitteella, jossa on internet-yhteys. Että onko tässä nyt sitten henkseleiden paukuttelun paikka vai ei, en tiedä.

Vierailija
34/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

En lue mitään sähköyhtiön somekanavia kun ei kiinnosta tippaakaan mitä siellä on.

Parempi siis muodostaa mielipiteensä arveluiden perusteella kuin ottaa itse selvää jostain asiasta, kun ei vaan kiinnosta ;)

Vierailija
35/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Parempi siis muodostaa mielipiteensä arveluiden perusteella kuin ottaa itse selvää jostain asiasta, kun ei vaan kiinnosta ;)

Se että joku aivokääpiö sinne kirjoittelee on hänen ongelmansa.

Se ei liity millään tavalla tämän ketjun keskusteluun.

Vierailija
36/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki sitä naamaan. Potki se peto pois siitä, minä käsken. Päässäni on nyt jokin ja se tahtoo tappaa.

Vierailija
37/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Se että joku aivokääpiö sinne kirjoittelee on hänen ongelmansa.

Se ei liity millään tavalla tämän ketjun keskusteluun.

Niin, kuten sanoin, voihan noita mielipiteitä muodostaa näköjään niinkin, että ei ota huomioon, miten ihmiset oikeasti toimivat, vaan käyttää materiaalina lähinnä omia ennakkoluulojaan.

Vierailija
38/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kersa ei ollut ihan normaali. Joku kirjaindiagnoosi sillä on, koska ei reagoi millään tavalla puheeseen ja reuhaa mielensä mukaan.

Vierailija
39/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä perseelle ja itku päälle, sitten pimeään vessaan lukon taakse. Näin tehtiin omassa päivähoitopaikassani ollessani alle kouluikäinen. Naapuritalossa asui perheystävä, joka piti lasten hoitolaa. Hänellä oli mies, joka piti kurista huolta. Auktoriteettia piisasi ja lapset pelkäsivät häntä. Aina joku penska koetti "onneaan" riehumalla, leluja heittelemällä, huutamalla tai ei suostunut päiväunille. Silloin kaikki saivat vierestä katsella, kun tätä kuritonta pentua rankaistiin. Se oli hyvä (varoittava) esimerkki kaikille.

Vierailija
40/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis 70-luvulla, edelliseen jatkaen. Ja näin se pitäisi olla nykypäivänäkin. Kuria pitää olla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän