Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näistä merkeistä päätellä, että tuttavalla on jonkinlainen keskittymishäiriö?

Vierailija
05.11.2018 |

Voivatko nämä olla merkkejä jonkinlaisesta keskittymishäiriöstä? Muitakin selityksiä käytökselle varmasti voi toki olla, mutta ensisijaisesti minua mietityttää keskittymishäiriön todennäköisyys.

Tuttavan käytös:
- koko ajan monta rautaa tulessa
- ei muista vastata lukemiinsa viesteihin
- myöhästelee usein

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä asiasta? Toki kova stressikin saa aikaan kaikenlaista, mutta käytös on jatkunut samanlaisena on jo monta vuotta.

Vierailija
2/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia kuuluisi sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti, mutta ei avauksesi perusteella voi tehdä vielä minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Vierailija
4/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kuuluisi? Haluaisi ymmärtää toisen käytöstä paremmin.

Vierailija
5/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on myös saanut useita sakkoja ajettuaan epähuomiossa ylinopeutta.

Vierailija
6/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jo todella hieno asia, että ap näkee vaivaa ymmärtääkseen mahdollisista keskittymishäiriöistä kärsivää läheistään. Hyvin harva edes yrittää.

T:ADD

Vierailija
7/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jo todella hieno asia, että ap näkee vaivaa ymmärtääkseen mahdollisista keskittymishäiriöistä kärsivää läheistään. Hyvin harva edes yrittää.

T:ADD

Kiitos! Alkuun tosiaan ihmettelin mistä tuttavan kohdalla oikein on kyse. Myöhästelystä oli puhetta, mutta ystävä ei tuntunut kykenevän muuttamaan toimintaansa. Vähitellen aloin miettiä, että ehkä hänellä vain on ajankäytön hallinnan ja keskittymisen kanssa jotain ongelmia.

Vierailija
8/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi päätellä yhtään mitään. 

Vierailija
9/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että läheisesi ei vaan arvosta sinua sen verran että jaksaisi vastailla viesteihisi ajoissa.

Vierailija
10/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi päätellä yhtään mitään. 

Miksi olet tätä mieltä? Mihin perustuen?

Vierailija
11/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästeleekö hän myös töistä ja "tärkeistä" tapaamisista vai ainoastaan vapaa-ajalla? Jos myöhästelee ihan joka paikasta, voi olla kyseessä koko keskittymisvaikeuksia tai sitten huono tapa. Joka tapauksessa kuulostaa siltä että tapailukumppanisi vain ei arvosta sinua niin paljon kuin pitäisi.

Vierailija
12/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että läheisesi ei vaan arvosta sinua sen verran että jaksaisi vastailla viesteihisi ajoissa.

Toki tämäkin on mahdollista, mutta kaikenlaista säätämistä vaikuttaa myös tuttavalla olevan paljon.

Vierailija
13/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästeleekö hän myös töistä ja "tärkeistä" tapaamisista vai ainoastaan vapaa-ajalla? Jos myöhästelee ihan joka paikasta, voi olla kyseessä koko keskittymisvaikeuksia tai sitten huono tapa. Joka tapauksessa kuulostaa siltä että tapailukumppanisi vain ei arvosta sinua niin paljon kuin pitäisi.

Kyllä hän on myös myöhästellyt töistä. Ei osaa lähteä ajoissa. 

Vierailija
14/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin joskus myös miettimään tuota tapailukumppanini kohdalla. Epäilin jopa dementiaa nuorehkon miehen kohdalla, kun hän ei tuntunut muistavan mitään mitä olin puhunut :D

Tästä viisastuneena olen sitten aina ajatellut että miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta jos ei muista jotain, tai ei vastaa viestiin tms. Tosin kerran luulin että mieheltä on yhtäkkiä lopahtanut mielenkiinto kun hän ei vastaillut viesteihin kuin vasta monen tunnin viiveellä ja vaikka oli aina ennen vastannut heti. Oli muutenkin hajamielinen oloinen mutta ei kuitenkaan mitenkään sekava. Myöhemmin selvisi, että hänellä olikin aivoverenvuoto.

Vierailija
15/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi

Vierailija
16/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei voi

Hyvään keskusteluun kuuluisi mielipiteiden perusteleminen jollain tavalla.

Vierailija
17/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en juuri myöhästele vaikka mulla on

adhd. Mutta myöhästyminen ahdistaa minua, joten jos uhkaan myöhästyä, en välttämättä mene ollenkaan.

Vierailija
19/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyisi tietää, millainen hän on ollut lapsena. Nuo kuvailemasi oireet voivat johtua stressistä.

T ADD, joka nyt aikuisena hallitsee elämäänsä varsin hyvin, mutta lapsena oli kävelevä katastrofi

Vierailija
20/43 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivatko nämä olla merkkejä jonkinlaisesta keskittymishäiriöstä? Muitakin selityksiä käytökselle varmasti voi toki olla, mutta ensisijaisesti minua mietityttää keskittymishäiriön todennäköisyys.

Tuttavan käytös:

- koko ajan monta rautaa tulessa

- ei muista vastata lukemiinsa viesteihin

- myöhästelee usein

Minä olen tuollainen. Ei se ole muuta kuin tietynlainen luonne joka näkyy noin. Kaikki erilaisuus ei aina ole häiriö tai tauti. Hitaasti ajattelevat yhden asian pedanttiset putkiaivot eivät vaan käsitä toisenlaisuutta, vaan tuomitsevat sen viallisuudeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan