Esperin hoivakoti työpaikkana
Mietin vaihtamista terveyskeskuksen vuodeosastolta esperin hoivakotiin, sairaanhoitaja olen. Palkka pienenisi, mutta mahdollisuus päästä tekemään kokonaisvaltaista hoitoa, viriketoimintaa jne kodinomaisessa ympäristössä kiehtoo.
Millaisia kokemuksia siis? Kamnattaako?
Kommentit (5)
En ole kuullut mitään hyvää kyseisestä puljusta.
Ei ole vielä kokemuksia mutta olen juuri siirtymässä Esperille sairaanhoitajaksi. Palkka on tosiaan kehnompi mutta vaikutti muuten mukavalta, aika näyttää. Perushoitoa pitkälti, sen lisäksi lääkärinkierrot, labrat, lääkkeenjako ym. Mihin päin olet hakemassa?
Lähihoitajana esperillä olen ollut. On huonoja paikkoja, mutta on loistaviakin. Kaikki riippuu esimiehestä, mihin suuntaan lähtee puljua viemään eteen päin.
Onko teillä siis oikeasti virikkeitä? Äitini on hoivapaikassa, jossa virikkeitä on vain esiteessä. Elämä on pelkkää istuskelua ja lopun ajan odottelua. Olen valittanut useasti, mutta mitään miutosta ei tapahdu.
Siihen en osaa vastata, että kannattaako, mutta voin kertoa kuitenkin oman kokemukseni esperistä! Olen ollut nyt vuoden talossa, ja viihdyn todella hyvin. Olen kylläkin lähihoitaja, mutta voin kertoa myös meidän ainoan sairaanhoitajamme työnkuvasta.
Meillä sairaanhoitaja tekee myös perushoitoa, mutta ei päivittäin. Lisäksi ottaa näytteet, on lääkärinkierrolla mukana ja tekee "korkeampia" päätöksiä asukkaiden hoidosta kuin me lähihoitajat. Tietenkin. Viriketoiminta kuuluu vaihtelevasti kaikille työntekijöille, joka päivä kuitenkin järjestetään.
Meidän yksikössämme on todella mahtavat työkaverit, aina saa apua kun tarvii eikä ole sellaista ikävää ilmapiiriä mistä joskus kuulee kun naisvaltaisesta alasta on kyse. Kaikki ovat myös ns. oikealla alalla, kohtelevat lämpimästi asukkaita ja voin käsi raamatulla sanoa että nämä ihmiset eivät varmasti laiminlyö tehtäviään. Kokisin, että meidän yksikössä ainakin asukkaat ovat hyvässä hoidossa. En pystyisi työskentelmäänkään paikassa jossa tulisi olo että tämä on vain säilytyspaikka vanhuksille kunhan kuolevat pois.