Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortin kieltäminen: kuinka moni adoptoisi down lapsen?

Vierailija
05.11.2018 |

Mitenkään arvostamasta lapsia (minkä teen tässä), Päivi Räsäsen ehdotus vammaisten lasten synnyttämisestä ja antamisesta adoptioon on musta jeesustelua!

Kuinka moni oikeasti adoptoisi esim. Down lapsen? He ovat ihan yhtä arvokkaita, sitä en kiellä. Mutta olisi hulluutta väittää, ettei syndrooma aiheuta arkeen valtavan määrän lisätyötä, surua ja vaivaa. Ja kuka huolehtii lapsesta adoptiovanhempien kuoltua?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy tunnustaa, että olen suunnattoman kiitollinen siitä, että olen saanut synnyttää ja pitää kaksi tervettä lasta. Meidän pienillä tuloilla olisi ollut täyskatastrofi saada esim. Down-lapsi. Olemme myös täysin vailla tukiverkkoja, joten en varmaankaan olisi jaksanut.

Olen huono ihminen tunnustaessani, etten myöskään koskaan voisi edes harkita adoptoivani vammaista lasta. Voimavarani eivät yksinkertaisesti riittäisi siihen. Nostan hattua kaikille niille, jotka jaksavat ja ymmärrän kyllä, että lastaan rakastaa aivan äärettömästi, on hänellä Downin syndrooma tai ei.

Ei se tee sinusta huonoa ihmistä, ettet adoptoisi down lasta. Olet realisti, koska toteat, ettei sinulla olisi voimavaroja eikä tukiverkkoa jaksaaksesi tarjota hänelle elämisen arvoista elämää.

Vierailija
22/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillekkin löytyy ottajansa. Adoptiojonot on pitkät, joten hyväksymällä kehitysvammaisen lapsen voi kiilata jonon ohi. Täytyy myös muistaa, että adoptiolapsilla on enemmän mt-ongelmia kuin "normilapsilla", joten loppujen lopuksi ei voi tietää osuuko pommi juuri omalle kohdalle.

Ja mitä tapahtuu siinä kohtaa, kun jono palvellaan loppuun, kun vuosittaiset 10.000 abortoimatta jäävää tulevat markkinoille? Ja seuraavina vuosina koditta jäävistä syntyy jono? Se lienee selvä, että adoptiohaluisia vanhempia ei ilmaannu samaan tahtiin kuin uusia ihania söpöjä vauveliineja, olivat sitten terveitä tai eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti maailma on niin kaunis ja ihmisten tahto hyvä, että myös vaikeasti vammaiset lapset saavat hyvän kodin.

En usko että kovin heppoisilla perusteilla kukaan olisi abortoinut lastaan.

Viimeiseen lauseeseen sanon, että monikin tekee abortin heppoisin perustein ja joku monta kertaa. Tämä on fakta.

Vierailija
24/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti maailma on niin kaunis ja ihmisten tahto hyvä, että myös vaikeasti vammaiset lapset saavat hyvän kodin.

Viimeiseen lauseeseen sanon, että monikin tekee abortin heppoisin perustein ja joku monta kertaa. Tämä on fakta.

Kuka sinä olet määrittelemään mikä on heppoinen peruste. 

Vierailija
25/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi elää kuin ihminen? Ei tarvitsisi murehtia näitä.

Vierailija
26/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. En jaksaisi epänormaalin lapsen kanssa, joka vaatii 24/7 hoitoa ja valvontaa aikuisenakin.

Vierailija
27/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman vanhemman, jotka ovat ihan tietoisesti adoptoineet ulkomailta vammaisen lapsen. Itse kyllä adoptoisin down lapsen, jos adoptio olisi minulle mahdollinen. 

Vierailija
28/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä esimerkki. Downin syndrooma, joka on yksi lievimmistä ja "helpoimmista" vammoista. Ei mitään estettä ettenkö adoptoisi.

Vierailija
29/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan abortin syynä ei useimmiten ole sikiön sairaus tai vamma, vaan "sosiaaliset syyt". Abortteja tehdään usein samoille henkilöille toistuvasti. 

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/seksuaali-ja-lis…

Vierailija
30/30 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa voidaan ajatella myös lapsen biologisen äidin näkökulmasta. Jos olisi pakkotilanteessa synnyttänyt terveeen lapsen tai down lapsen ja lapsesta olisi pakko luopua, niin itse asiassa terveen lapsen antaminen adoptioon on helpompaa, koska silloin voisi ajatella, että on antanut lapselle elämän ja hyvät lähtökohdat jatkaa jossain rakastavassa adoptioperheessä. Mutta miettikää sitä syyllisyyden määrää ja taakkaa synnyttää vammainen lapsi ja hylätä se jonnekin lastensuojelulaitokseen?

En tuntis ainakan yhtään, vähemmän sellainen kehityskyvytön mistään menetyksistä tajuaa.

Wau, nyt löytyi ehkä maailman tunnekylmin ihminen. Onnittelut, varmasti mahtavaa olla sinä! Paitsi ettet poloinen varmaan tiedä, miltä se mahtava tuntuu, pahoittelut siitä.

Minä voisin hyvinkin adoptoida down-lapsen jos olisin adoptiolasta vailla. On vaan jo aika monta omaa lasta, joten ei tule omalle kohdalle ajankohtaiseksi varmasti koskaan. Sinänsä en ole tietenkään Päpän viimeisten lausuntojen kanssa samoilla linjoilla. Abortti on hyvin perusteltu ratkaisu joissakin tilanteissa, joskaan jokainen abortti ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme