Olen niin onnellinen elämässäni
Mitä tuntemuksia tämä otsikko sinussa herätti? Ärsyyntymistä? Iloisuutta jonkun muun ihmisen tilanteesta?
Yritän tässä kartoittaa sitä, mitä tunteita tämä lause herättää suomalaisissa. Vastaa rehellisesti.
Kommentit (28)
Kateellisuutta. Haluaisin niin olla onnellinen.
Herätti kiinnostusta, että miksi, onko sille joku syy. Eli hyviä fiiliksii, ei millään tapaa negatiivisia.
kaikkien täällä rikkaissa länsimaissa pitäis olla. Ja se on paskapuhetta että se kurjuus ois jotenkin suhteellista ja että pitää ottaa yhtä vakavasti meidän ongelmat kuin nälkäkuolemat Afrikassa. naurattaa länkkäri-ihmisten pikkupikku masikset kun eivät tienaa yli 3000e kuussa ja mies/nainen on possu ja ei anna. ja sit pitää päästä psykiatrille :D haistakaa v*ttu!
Ajattelin että oho, kerrankin avaus jossa ei valiteta elämän kurjuudesta. Poikkeuksellista AV:lla
Jos jokainen miettii päivittäin, että mikä on hyvin eikä vain tuijota huonoihin asioihin, varmasti olisimme kaikki paljon onnellisempia. Itse olen onnellinen siitä, että olen saanut elää ja kasvattaa sekä kouluttaa lapseni hyvin ja hän on nyt jo työelämässä mukana. Vanhempani ovat kuolleet, mutta ajattelen heidänkin päässeen lepoon raskaan elämänsä jälkeen. Olen terve, minulla on pitkän työuran jälkeen hyvä eläke (parempi kuin useiden palkat), mieheni on todella hyvä elämänkumppani ja rahaa on matkusteluunkin.
Osallistun hyväntekeväisyyteen voimavarojeni mukaan. Asuntomme ei ole mikään luksustalo, mutta varsin hyvä ja tätä remontoidaan aina silloin tällöin. Olen vähän boheemi luonteeltani. En ole pesukarhutyyppinen emo. En kurkota kuuta, vaan olen tyytyväinen. Suomessa on hyvä asua. Etelä-Suomessa on paljon kulttuuritarjontaa ja hyvät liikenneyhteydet minne tahansa, jos joskus haluaa vaihtelua.
Ärsyyntymistä asian jakamisesta. Ei siitä, että joku olisi onnellinen. Minua ei vain kiinnosta kuulla siitä. Eikä esim. iloita mukana, mitäpä se minua auttaa.
Tulin mielenkiinnolla katsomaan. Omakin elämäni on onnellista mutta aina voi ottaa vinkkejä vastaan!
Tulin hakemaan niitä onnen avaimia? Mielenkiinto heräsi.
Ajattelin että olet juuri eronnut.
Uteliaisuutta. Olisin halunnut tietää itseäni varten
Ajattelin tulla kertomaan, et oon onnellinen puolestasi, ja tunnen itse samoin, käänsin itteeni. :) Heräsi kiitollisuuden tunne kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tyhmä, aivan niin kuin ihmisten onni olisi heistä itsestään kiinni. Minä sen jos tiedän, jos kuka. Kasvoin minua moittivan vanhemman seurassa j hän varasti onnellisuuteni ja mahikset siihen myös.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tulla kertomaan, et oon onnellinen puolestasi, ja tunnen itse samoin, käänsin itteeni. :) Heräsi kiitollisuuden tunne kaikesta.
Itsekäs lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuutta. Olisin halunnut tietää itseäni varten
Toinen itsekäs lehmä. Minä minä minä minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tyhmä, aivan niin kuin ihmisten onni olisi heistä itsestään kiinni. Minä sen jos tiedän, jos kuka. Kasvoin minua moittivan vanhemman seurassa j hän varasti onnellisuuteni ja mahikset siihen myös.
Eilen vinguit siitä miten äitisi oli huomauttanut sinun loukkaantuvan KAIKESTA, ei olisi päin saanut katsoa ettet kitisisi. Naulan kantaan, muhi siinä sitten kun et vieläkään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen vinguit siitä miten äitisi oli huomauttanut sinun loukkaantuvan KAIKESTA, ei olisi päin saanut katsoa ettet kitisisi. Naulan kantaan, muhi siinä sitten kun et vieläkään tajua.
Ei ole huomeuttanut sellaisesta, saaatanan sairas lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini MOITTI minua kaikesta, saaatanan sairas v*ttupää, etkö sä osaa edes lukea?
Samaistumista. Aloin heti ajatella miten minäkin olen ja mitkä kaikki asiat on todella hyvin elämässäni.