Avoimia työpaikkoja avoinna eniten sataan vuoteeb
. Silti ihmiset valittaa, että ei ole töitä. Alle 3-työtöntä kisaa yhdestä työpaikasta.
Kommentit (47)
Tässä teille alapeukuttajille. Lukee myös tuo, että kolme hakijaa per työ.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/avoimia-tyopaikkoja-on-tyonvalityks…
Vierailija kirjoitti:
Töitä on jos niitä haluaa tehdä.
Mites se palkka? Töitä olis kyllä tarjolla joka pusikon takana, mutta pitäis saada myös palkkaa millä pystyy itsensä elättään. Vinkkinä: Jos työtä on 0-20/h viikko ja sekin provikkapalkalla, ei kannata ihmetellä jos työhalukkaat ei suorastaan säntää paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Monesti haetaan semmoisia moniosaajia, joita ei vaan ole. Työnkuvaan kuuluu tehtäviä monenlaisilta eri osaamisalueilta, esim:
Etsimme nuorekkaaseen ja aktiiviseen joukkoomme työpalvelukoordinaattorin sijaista (100 %) 22.4.2020 asti. Vastaat työpalvelustamme; asiakaspalvelusta, myynnistä, viestinnästä ja markkinoinnista sekä käytännön työn organisoinnista. Lisäksi työnkuvaasi sisältyy työllistämistoimintamme hallinnollisia ja työsuhdeasioita, avustavia taloushallinnon tehtäviä sekä muita nuorten työllistämiseen ja työelämäosallisuuden vahvistamiseen liittyviä tehtäviä (esimerkiksi kurssien ja koulutusten suunnittelua ja käytännön järjestelyjä, osin myös toteutusta). Yhdistyksemme on mukana Ysit töihin -pilottihankkeessa 1.10.2018-31.12.2019, myös työpalvelukoordinaattori osallistuu pilotin toteutukseen. Osaamisesi ja tilanteen mukaan työhösi voi liittyä myös muita tehtäviä. Työpalvelukoordinaattorin päivittäinen työnkuva pitää sisällään monipuolisia toimistorutiineja ja vaihtuvia tilanteita asiakaspalvelupuhelinajan (ma-to klo 9-14 ja pe klo 9-13) puitteissa. Työ on hyvin itsenäistä ja vaatii oman työn organisointikykyä ja kykyä itsensä johtamiseen.
Minä en tiedä, että mitä ihme-ihmistä tuohonkin haetaan??
Mikä tuossa nyt niin outoa on? Tai iso vaatimus? Itse olen opinto-ohjaaja amiksessa ja hyvin voisin hakea tuota, jos haluaisin uuden työn.
Vierailija kirjoitti:
Olin työhaastattelussa eräässä valtion virastossa virkaan, johon oli tullut 60 hakemusta. Haastattelun lopuksi haastattelija ilmoitti, että rekryprosessi oli pelkkä muodollisuus, virkaa hoiti jo henkilö eikä ollut tarkoituskaan palkata virkaan uutta henkilöä.
Ja siksi tämä ei ollutkaan työpaikka? Koska siihen valittiin paras hakija?
Vierailija kirjoitti:
Itse hain kanssa omassa kunnassa auki olevaan työpaikkaan. Hakijoita 90, viittä haastateltiin, päätös tuli parissa päivässä ja valitun nimi oli kunnan listoilla jo ennen valintaa. Eli virkaan oli jo tekijä ja noin montaa ihmistä höykkyytettiin ihan turhaan.
Eli jos valitaan paras hakija, niin työpaikkaa ei oikeasti ollutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet tulee lakkauttaa mahdollisimman nopeasti niin alkaa duuni maistua.
Oikee järjen jättiläinen kirjoittaa,sinäkö lähdet töihin kun jää tonni käteen josta meneekin vuokraan suurin osa👏👏👏👏👏👏noh tietenkin sun mielestä kaikki sitten kadulle asumaan👍
Siis tämä oli ihan kymppiuutisissa eilen. Löytyy varmaan vielä mtv:n sivuilta.