Pelkään vahingossa tunnustavani ihastumiseni firman pikkujouluissa
Olen siis melko ihastunut työkaveriin, jota töissä näen harvoin, mutta firman juhlissa yleensä nähdään. Pelottaa, että pikkujouluissa pikkujurrissa teen tunnustuksen. Olemme molemmat perheellisiä enkä mitään halua ikinä tapahtuvan, ja tiedän hänen rakastavan vaimoaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoidin asian tunnustamalla tunteeni kesällä, selvinpäin. Näen hänet päivittäin ja pystymme edelleen työskentelemään asiallisesti.
-mies, naimisissa
Miksi olet edelleen naimisissa?
Olen vain ihastunut eikä se ohjaa toimintaani sen kummemmin. Rakastan vaimoani enkä siis "kävisi vieraissa"
Outo ajatus että ihminen voisi rakastaa vain yhtä kerrallaan.
Oletko nyt sitten rakastunut vai ihastunut?
Ilmeisesti et saanut vastakaikua, muuten pettäisit vaimoasi tällä hetkellä.Sanotaan että hän on rakas ystävä. Sain vastakaikua, mutta pystymme molemmat olemaan pettämättä puolisojamme.
Mikäli molemmilla olisi paska avioliitto tilanne voisi olla toinen.
Oletko koskaan pettänyt vaimoasi?
Kunhan ihastumista ei lasketa niin en ole edes suudellut avioliiton aikana muita naisia. Halannut olen, mutta samalla tavalla kuin halaan muitakin hyviä ystäviä.
Tunteilleni en voi mitään, se mitä niiden perusteella teen on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoidin asian tunnustamalla tunteeni kesällä, selvinpäin. Näen hänet päivittäin ja pystymme edelleen työskentelemään asiallisesti.
-mies, naimisissa
Olen vain ihastunut eikä se ohjaa toimintaani sen kummemmin. Rakastan vaimoani enkä siis "kävisi vieraissa"
Kyllä se ohjaa toimintaasi, koska olet avautunut tunteistasi. Jos ei ohjaisi, olisit ollut hiljaa. Mitä vaimosi piti tästä tunteiden tunnustuksesta?
Viilataan sitten sitä pilkkua. Se ei ohjaa tuota tunnustusta kummemmin. Nyt minulla ei ole mitään syytä sönköttää hänelle jotain sekavaa kännissä.
Halusin asian pois päiväjärjestyksestä koska se häiritsi minua riittävästi ja minusta tuntui että välillämme oli "kipinää". Olin oikeassa ja asia puhuttiin läpi, emme kumpikaan halua hölmöillä.
Vaimo ei tiedä kaikkia yksityiskohtia, olen kertonut vain että työpaikalla on ihminen josta pidän paljon, mutta hänen ei tarvitse olla huolissaan. Totesi suunnilleen "Jaa, olisin ihmetellyt jos näin ei kävisi joskus. Luuletko etten ole koskaan ihastunut?"
Olemme olleet naimisissa pian 20 vuotta ja pystymme keskustelemaan asioista kuin aikuiset.
Aikuinen, joka perustelee itselleen kaikin tavoin miten hakee salasuhdetta. Kaikenlaisia aikuisia sitä onkin.
En hae salasuhdetta, mutta jos sen kuvitteleminen tekee hyvää itsetunnollesi niin anna palaa.
Haet tai kokonaan uutta suhdetta, mutta et voi tunnustaa sitä edes itsellesi.
Ihanaa kun joku luulee tietävänsä jostain jotain, sovitaan siis näin. Luetko muuten paljon Cosmoa?
Ei kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies, naimisissa
Ilmeisesti et saanut vastakaikua, muuten pettäisit vaimoasi tällä hetkellä.Sanotaan että hän on rakas ystävä. Sain vastakaikua, mutta pystymme molemmat olemaan pettämättä puolisojamme.
Äkkiäkös sen avioliiton pistää itse paskaks tällaisella käytöksellä. Sitten vika ei olekaan itsessä, vaan paskassa avioliitossa.
Niin monta kertaa nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että en ole koskaan aikuisiällä tunnustanut humalassa mitään noloa, enkä usko nytkään näin tapahtuvan, koska ihan hyvin pystyn kontrolloimaan sanomiseni ja tekemiseni vaikka juon alkoholia. Jostain syystä vaan nyt on pieni jännitys, että mitä jos tällä kertaa teenkin poikkeuksen.
ApMistä se johtuu, oletko erityisen vahvasti ihastunut?
No en kai sen enempää kuin muidenkaan firman juhlien aikaan. Aina pystyn hänen kanssaan juttelemaan ihan rennosti kuten muidenkin miesten ja naisten kanssa, ja kukaan ei varmasti näkisi päällepäin, että mitään tunnen. En tiedä miksi juuri nyt tätä mietin. Oma parisuhde rakoilee, mutta niin se on rakoillut jo kauan. Työstämme oman puolisoni kanssa asioitamme ja en todellakaan pettäisi, enkä haluaisi että minun kanssani petetään ketään. Ja todellakaan en usko, että ihastuksen kohde tuntisi samoin. Ei varmasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
-mies, naimisissa
Mielenkiintoista, että tämä vastaus herättää niin paljon tunteita lukijoissa. Joku väitti, että tunnustaessaan tunteensa, ihastuminen ohjaa liikaa toimintaa. Usein kuulee tarinoita, joissa työpaikkaa on vaihdettu kokonaan ihastumisen takia. Minun mielestäni ainakin sillon se ohjaa liikaa toimintaa! Ihmiset ovat yksilöitä ja kaikki käsittelevät tunteitaan omalla tavallaan.
Tottahan tunnustamisessa piilee vaara, että ihastuksen kohteesta tulee emotionaalisesti liian tärkeä. Kaikkein syvimmät salaisuudet tulisi tunnustaa kumppanille.
Jos tulee tunnustaneeksi poksauttaakseen kuplan tai ollakseen rehellinen, niin jauhot voivat olla vielä puhtaina pussissa. Jos samaa asiaa ei voi tunnustaa omalle kumppanille, niin liikkuu vaarallisilla vesillä. Saattaa vahingossa ajautua pettämään. Suosittelisin tässä kohtaa panostusta omaan parisuhteeseen ja emotionaalisen etäisyyden ottoa ihastukseen, kunnes tunne laantuu. Ystävästä ei tarvitse luopua silti. Voi kertoa, että tarvii jonkin aikaa rauhaa selvittää tunne-elämäänsä.
Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Olen edelleen naimisissa, parhaan mahdollisen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies, naimisissa
Äkkiäkös sen avioliiton pistää itse paskaks tällaisella käytöksellä. Sitten vika ei olekaan itsessä, vaan paskassa avioliitossa.
Niin monta kertaa nähty.
Sanot tuon melkein niin kuin se avioliitto olisi itsessään jotenkin hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies, naimisissa
Niin monta kertaa nähty.
Sanot tuon melkein niin kuin se avioliitto olisi itsessään jotenkin hyvä asia.
Riippuu arvoista, pitääkö avioliittoa itsessään hyvänä asiana. Kyllä se monille on ihanne ja suojelun arvoinen asia.
Näinhän se on, parempi padota tunteensa eikä käsitellä niitä kuin kahden promille humalassa.