Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulusta tuli mieleen, että 16v haluaisi mennä viettää joulua poikaystävän luo

Vierailija
04.11.2018 |

Miten ihmiset yleensä suhtautuu "vieraisiin" jouluaattona? Mä en kehtaisi edes kysyä pojan vanhemmilta onko ok, vaikka toisaalta itselle olisi ihan fine, jos poika viettäisi meidän kanssa aattoa.

No nyt on vielä aikaista miettiä ja suunnitelmatkin saattaa muuttua.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 19-vuotiaana kihloissa ja vietin ekan joulun poissa kotoa, eli kihlatun perheen luona. Se oli ihan hirveää, kun kaikki tehtiin " väärin"! Anoppi oli kauhean pihi ja teki ruokia tosi vähän. Ei tainnut kunnon kinkkuakaan olla. Muistan itkeneeni yöllä, kun oli niin kova ikävä oman äidin jouluvalmisteluja.

En päästäisi omaa tyttöäni noin nuorena vieraaseen jouluun, eikä hän kyllä menisikään. Niistä karmeista jouluista anoppilassa ehtii "nauttia" tulevaisuudessa ihan riittävästi.

Vierailija
42/60 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukion toisella on. Ei taida sulla itselläkään olla pitkä matikka luettuna....

On varmaan nuorempana aloittanut koulun, koska oma v. 2000 syntynyt tyttö täytti 18v lukion toisen luokan keväällä. Joten en tiedä, kenellä se pitkä matikka on jäänyt lukematta. Yhdeksännen luokan keväällä täytti 16v

Tämä varmaan oli pääpointti ketjussa. :)

Mutta todettakoon että meidän 2001 syntynyt poika on nyt lukion toisella ja täyttää joulukuussa 17v. Ihan on normaaliin aikaan aloittanut koulut. Ja viettää joulun kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 19-vuotiaana kihloissa ja vietin ekan joulun poissa kotoa, eli kihlatun perheen luona. Se oli ihan hirveää, kun kaikki tehtiin " väärin"! Anoppi oli kauhean pihi ja teki ruokia tosi vähän. Ei tainnut kunnon kinkkuakaan olla. Muistan itkeneeni yöllä, kun oli niin kova ikävä oman äidin jouluvalmisteluja.

En päästäisi omaa tyttöäni noin nuorena vieraaseen jouluun, eikä hän kyllä menisikään. Niistä karmeista jouluista anoppilassa ehtii "nauttia" tulevaisuudessa ihan riittävästi.

Miksi anoppilan joulu olisi hirveä? Eikö jollain tapaa silloin poikakin olisi vääränlainen?

Vierailija
44/60 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi anoppilan joulu olisi hirveä? Eikö jollain tapaa silloin poikakin olisi vääränlainen?

Ainahan se köyhä poika on vääränlainen.

Vierailija
45/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla mitään parhaita joulun järkkääjiä.

Vierailija
46/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En takuulla olekaan. Toisaalta siksi mielestäni tunnelma onkin hyvä, sillä en stressaa enkä kiristele mistään. Mutta ei meillä ole joukukoristeita ammuttuna joka paikassa. Eikä mitään pakollisia traditioita.

Vierailija
47/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En takuulla olekaan. Toisaalta siksi mielestäni tunnelma onkin hyvä, sillä en stressaa enkä kiristele mistään. Mutta ei meillä ole joukukoristeita ammuttuna joka paikassa. Eikä mitään pakollisia traditioita.

Onks teillä kierrätyslahjat ja kasviskinkku?

Vierailija
48/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani tyttöystävä olisi ilman muuta ollut tervetullut joulun viettoon. Jos poikani olisi tuon ikäisenä halunnut tyttöystävälleen ja kertonut, että vanhemmille sopii, niin tottakai olisi saanut mennä. Emme ole uskovaisia, meille jouluaatto tarkoittaa vain saunaa, jouluruokia ja lahjojen antamista. Ne voi tehdä myös jonain muuna päivänä.

Vierailija
49/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eiköhän tämäkin palsta täyty taas joulun jälkeen niistä anoppilan joulun kauhisteluista. Joulupöytään istutaan verkkareissa, tarjolla on vain kinkku, rosolli ja kaupan laatikot foliorasioissaan, appiukko on koko joulun kännissä jne jne. Kyllä te tiedätte, mitä tarkoitan.

Vierailija
50/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi helpotus, jos murkut lähtisi jonnekin poika-ja tyttöystävien luo. Saisi vihdoinkin viettää joulun rauhassa ja levätä, eikä tarvitsisi leipoa ja kokata. Säästyisi rahaakin, kun eivät olisi kotona syömässä ja ei tarvitsisi lahjoja niin ostaa.

Joten anna palaa vain ap

Vierailija
51/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me oltiin mieheni kanssa teini iässä, kävimme molempien vanhemmilla jouluaattona. Ensin miehen vanhemmilla, söimme jouluruokaa ja avattiin lahjat jne, siitä sitten tiettyyn sovittuun kellonaikaan minun vanhemmilleni ja sama homma, jouluruokaa ja lahjojen avaaminen. Siitä sitten kotiin, muutimme aika varhain yhteen. Edelleen sama perinne käytössä, kun meillä ei ole vielä lapsia. Isovanhempia sitten käytiin moikkaamassa joulupäivänä.

Vierailija
52/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani tyttöystävä olisi ilman muuta ollut tervetullut joulun viettoon. Jos poikani olisi tuon ikäisenä halunnut tyttöystävälleen ja kertonut, että vanhemmille sopii, niin tottakai olisi saanut mennä. Emme ole uskovaisia, meille jouluaatto tarkoittaa vain saunaa, jouluruokia ja lahjojen antamista. Ne voi tehdä myös jonain muuna päivänä.

Olisi helpotus saada omat lapset jollekin muulle joulun viettoon. Saisi itse levätä, kun anoppikokelaat hoitelisi joulunlaiton. Voisi itse vain rojahtaa sohvalle aattona viinilasin kanssa ja katsella netflixiä sen kaiken hössötyksen siasta.

Vierailija
53/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpotus saada omat lapset jollekin muulle joulun viettoon. Saisi itse levätä, kun anoppikokelaat hoitelisi joulunlaiton. Voisi itse vain rojahtaa sohvalle aattona viinilasin kanssa ja katsella netflixiä sen kaiken hössötyksen siasta.

Missä appiukot ovat? Miksi anopit hoitavat teidän maailmassanne joulunlaiton? Miksi joulua pitää laittaa, jos se on vastenmielistä? En ole ikinä elänyt tuollaisessa maailmassa enkä kyllä haluaisi elääkään.

Vierailija
54/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin tässä asiassa pojan sisaruksia, vaikka olisikin vanhemmille ok.

Enkä sano sitä, etteivätkö he lapsestasi pitäisi ja tulisi toimeen, mutta silti joulu voi olla vähän eri asia.

Itse ainakin vihasin sitä, kun vanhempi sisarus toi poikaystäväänsä juhliin, jotka oli aiemmin vietetty perheen kesken. Tunnelma oli paljon jäykempi kun "vieras" oli paikalla.

Muina päivinäkin ehtii kyllä viettämään aikaa.

Vierailija
55/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako koko jouluaatoksi siis mennä? Eikö tässä voisi olla sellainen kompromissi, että jouluateria syödään vielä yhdessä oman perheen kanssa ja illasta poikaystävälle. Saisivat molemmat perheet viettää joulua vielä rauhassa ja sitten illasta vasta tulisi kyläilijä

Vierailija
56/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa ny j--lauta nää jouluaddiktiot. Nyt on vasta marraskuun alku.

Tämä joulupelleily on mennyt aivan törkeäksi. Milloin tämä noin kaksi kuukautta ennen jouluaattoa alkava ahneus alkoi?

Vierailija
57/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaako koko jouluaatoksi siis mennä? Eikö tässä voisi olla sellainen kompromissi, että jouluateria syödään vielä yhdessä oman perheen kanssa ja illasta poikaystävälle. Saisivat molemmat perheet viettää joulua vielä rauhassa ja sitten illasta vasta tulisi kyläilijä

Ilmeisesti koko päiväksi sillä lähtisivät pojan isovanhempien luo. En vielä tiedä tarkkoja suunnitelmia.

Vierailija
58/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi helpotus, jos murkut lähtisi jonnekin poika-ja tyttöystävien luo. Saisi vihdoinkin viettää joulun rauhassa ja levätä, eikä tarvitsisi leipoa ja kokata. Säästyisi rahaakin, kun eivät olisi kotona syömässä ja ei tarvitsisi lahjoja niin ostaa.

Joten anna palaa vain ap

Onpa törkeetä!

Vierailija
59/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin kutsun pitäisi tulla vanhempien tai koko perheen puolesta eikä niin, että teinit keskenään päättävät asiasta.

Vierailija
60/60 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainakin kutsun pitäisi tulla vanhempien tai koko perheen puolesta eikä niin, että teinit keskenään päättävät asiasta.

Olen samaa mieltä. Siksi haluan ehdottomasti, että asiasta keskustellaan vielä ennen mitään päätöksiä. Vaarana on se, että kuvitellaan kaikille sopivan sen perusteella mitä on kotoa oppinut.

Mutta kuten jo aloutisviestissä ja kerran myöhemmin kirjoitin, enemmänkin olen utelias sen suhteen että miten te suhtautuisitte vieraaseen jouluaattona.

Ilmeisesti kysymyksen ymmärtäminen on siitä päätellen ollut vaikeaa, kun on pitänyt mm. miettiä lapsen syntymävuotta sekä vuodenaikaa milloin on syntynyt, mitä meillä on joulupöydässä ja ryyppääkö appiukko...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä