Oletko jo aloittanut jouluvalmistelut?
Oletko jo aloittanut jouluvalmistetut, jos olet niin mitä on jo tehty?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tulee se joulu vähemmälläkin tohinalla. Ihan joka vuosi. Ja muutamassa päivässä se on ohi. Ehdin aatonaattona hakea kaiken tarpeellisen. Ja Tapaninpäivän jälkeen koko roko roska ulos. Kynttilöitä tosin poltan jo nyt, mutta en yhdistä niitä jouluun, vaan pimeisiin ja tunnelmallisiin iltoihin.
Voi miten tylsää! Joulu on paljon enemmän kuin pari päivää.
Juhlitko Jeesuksen syntymää vai tavarapaljoutta?
Ostin jo joulukalenterin. Joulukonvehteja olen myös syönyt. Miehen kanssa on jo pohdittu hiukan jouluruokia, sekä muutenkin joulun ohjelmaa (milloin haudoille, joulukonserttiin jne.) Myös lahjoja olen jo etukäteen miettinyt, mutten vielä ostanut.
Jouluvalot asettelen vasta puolen kuun jälkeen.
Eli käytönnössä jouluvalmistelut ovat vasta tuumausasteella. :)
Vierailija kirjoitti:
No en. Joulukuun viimeisellä viikolla aloitan jos huvittaa ja olen vielä hengissä.
Alotatko vasta joulun jälkeen valmistelut?
Mä olen vasta aloittanut joululahjojen suunnittelemisen. Ja harkinnut jouluteen ja joulusuklaan avaamista. Kuuntelin jo pari joululaulua instrumentaaliversioina. Pikku hiljaa aloittelen etten ehdi kyllästyä ennen joulua vaikka jouluihminen olenkin.
Olen ostanut joulukortit (niitä on vain 5), lapsen joulukalenterin ja uusia hauskoja piparimuotteja tilasin. Elintarvikeliimaa ja sokerikuorrutetta myös hankittu piparitaloa varten. Lapselle pistän ekat lahjat tilaukseen netistä kohta.
En ole varsinainen jouluihminen, että ei meillä mitään ihmeitä jouluna hössötetä. Joululeipomukset on mukavia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en. Joulukuun viimeisellä viikolla aloitan jos huvittaa ja olen vielä hengissä.
Alotatko vasta joulun jälkeen valmistelut?
Saan yleensä kinkun töistä 23.12 ja heitän samana iltana sen uuniin. Aikuiset eivät tarvitse lahjoja ja koristeet ovat aika turhia. Mitään muita jouluvalmisteluita ei tarvita meidän huushollissa. Turha kulutusjuhla. Mitään joulusiivoustakaan emme tarvitse, osaamme elää siististi ympäri vuoden.
Olen ostanut pari lahjaa. Muuta en teekään, sillä vietän joulun muualla, toki joudun ruoanlaiton/ostokset suunnittelemaan mutta en tiedä vielä ehdinkö tehdä sen eteen muuta vai menenkö vasta aattona pöytään.
Olen katsellut joulumatkoja, mutten vielä ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Tulee se joulu vähemmälläkin tohinalla. Ihan joka vuosi. Ja muutamassa päivässä se on ohi. Ehdin aatonaattona hakea kaiken tarpeellisen. Ja Tapaninpäivän jälkeen koko roko roska ulos. Kynttilöitä tosin poltan jo nyt, mutta en yhdistä niitä jouluun, vaan pimeisiin ja tunnelmallisiin iltoihin.
Onko joulu vaan joko Jeesuksen syntymäjuhla tai tavarapaljous? Itse olen jouluihminen muttei jouluni ole noista kumpaakaan. En osta enkä saa lahjoja, en omista jouluverhoja, joulumattoja, joululiinoja. Minun jouluni tekee se joulun tunnelma, mikä tulee jouluruuasta, suklaakonvehdeista, joulumusiikista, kynttilöistä, hyasintin tuoksusta, pimeästä kynttilöiden valaisemasta hautausmaasta, siitä nuhjuisesta enkelistä minkä ripustan joka vuosi kuuseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavarapaljoutta? Ei oikeaan joulutunnelmaan tavaroita tarvita. Tarvitaan pimeitä iltoja, kynttiöitä, hyvää ruokaa, läheisiä ihmisiä.
Mitään joulusiivoustakaan emme tarvitse, osaamme elää siististi ympäri vuoden.[/quote]
Te, jotka ette tee suurempaa joulusiivousta, milloin käytte läpi kaapit ja muut harvemmin siivousta tarvitsevat paikat? Ainakin meillä keittiön kaapit ja laatikot likaantuvat ja pölyyntyvät huolellisesta viikkosiivouksesta huolimatta. Vuoden pimein aika on mielestäni oivallinen vuodenaika käydä läpi vitriinit ja astia- sekä jauhokaapit. Keväällä ja kesällä en halua kuluttaa niihin aikaa, silloin käyn läpi vaatekaapit ja pesen ikkunat sekä yritän olla mahdollisimman paljon ulkona.
Jokavuotinen joulun ajan ruuat lista on päivitetty jo viime joulun jälkeen. Kauppalista samoin. Raakileversio lasten joululahjoista tehty viime joulun perusteella joulun jälkeen.
Eilen tein 11-vuotiaan lahjalistan ja nuoremman lahjalistalla on kolme lahjaa jo. Omat toiveet jo listattuna.
Syyskuussa tein marras-joulukuulle listan asioista, joita haluan kokea, ostaa, tehdä jouluun liittyen, juttuja joita tehdään lasten kanssa, milloin kuusi, joulukukat, ulkovalot, joulukadut, joulukadun avajaiset, pikkujoulut jne.
Joululaulut alkavat soimaan marraskuun puolenvälin jälkeen tai kun kuura tai lumi tuli maahan.
Sokerina pohjalla lapset aloittivat eilen jouludvd:n katselun. Viikonloppuina voidaan katsoa niitä marraskuussa.
Joulutorttuja syöty, glögiä juotu jo.
Olen leiponut jotain joka viikko, koska leipominen on kivaa ja siitä tulee joulumieltä.
Tänään tein kanelikakun mokkakuorrutuksella, tällä ohjeella https://www.oetker.fi/fi-fi/resepti/r/kanelikakku-ja-mokkakuorrutus.html Kakku ainakin kohosi hyvin, mutta en ole vielä maistanut sitä. Kuorrute on jähmettymässä.
Olen ostanut joululahjat (kirjat) sukulaislapsille.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelen lahjoja ja ruokia. Tutkin mitä uusia koristeita on tullut. Kohtan teen lahjaostokset. Koeostan/teen uusia ruokia ja herkkuja, niin ei tarvitse koko sukua yllättää sitten joulun pyhinä.
Tänään
7-9 paketoin lahjoja
11-12 paistoin pipareja pakkaseen
12- keitän riisipuuroa pakkaseen
Vierailija kirjoitti:
Jokavuotinen joulun ajan ruuat lista on päivitetty jo viime joulun jälkeen. Kauppalista samoin. Raakileversio lasten joululahjoista tehty viime joulun perusteella joulun jälkeen.
Eilen tein 11-vuotiaan lahjalistan ja nuoremman lahjalistalla on kolme lahjaa jo. Omat toiveet jo listattuna.
Syyskuussa tein marras-joulukuulle listan asioista, joita haluan kokea, ostaa, tehdä jouluun liittyen, juttuja joita tehdään lasten kanssa, milloin kuusi, joulukukat, ulkovalot, joulukadut, joulukadun avajaiset, pikkujoulut jne.
Joululaulut alkavat soimaan marraskuun puolenvälin jälkeen tai kun kuura tai lumi tuli maahan.
Sokerina pohjalla lapset aloittivat eilen jouludvd:n katselun. Viikonloppuina voidaan katsoa niitä marraskuussa.
Joulutorttuja syöty, glögiä juotu jo.
Lihotan Potsia.
Aloitin heti 25.12.2024 seuraavaan joulusesonkiin siirtymisen. Ei päivääkään ilman joulua. Askartelin uudet koristeet ja lahjoja lähdin hankkimaan hetimiten.
Tutkin parhaillaan, että loukkaako joulu mahdollisesti jotakuta ja että voitaisiinko joulu kieltää.
siinä mielessä kyllä että varasin juuri lennon kanarialle ja vietän joulun siellä. myös äidille olen ostanut jo joululahjan. muille en lahjoja anna paitsi veljenpojille rahaa.
Mietin joulua vasta itsenäisyyspäivän jälkeen