Oletko jo aloittanut jouluvalmistelut?
Oletko jo aloittanut jouluvalmistetut, jos olet niin mitä on jo tehty?
Kommentit (46)
Olen jo ostanut ja paketoinut osan lahjoista. Ostanut paketointitarvikkeita. Laittanut takapihalle valosarjan ja sisälläkin on pari (olleet kyllä paikoillaan koko vuoden, ihan perusvalot ikkunoiden päällä) .
Kohta varmaan jotain pientä muutakin koristusta, tähdet voisi laittaa ikkunoihin kun Halloween-koristeet sai häipyä :D Mutta ei hirveästi vielä viitsi, ettei ala kyllästyttämään jo ennen joulua.
T. Jouluhullu
Tänään tein listaa siitä mitä jouluna syötäisiin, mitä voi tehdä ennakkoon ja milloin niitä tehdään. Ja ehkä tärkeimpänä olen ostanut jo joulun suklaat jemmaan.
En mitään kun ei ole varaa viettää joulua. Ei ole edes varaa ostaa jouluruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En mitään kun ei ole varaa viettää joulua. Ei ole edes varaa ostaa jouluruokaa.
Ei se jouluruoka maksa sen enempää kun muukaan perusruoka.
Joo. Sain just potkut töistä. Nyt ensi kuussa, joulukuussa, saan varmaan perus tt tuen ja oon jo järjestäny asioita niin, että yks mun töissä käyvä kaveri ottaa multa jemmaan 100e jonka antaa pari päivää ennen Joulua niin ei tarvitse syödä yksin pakastepitsan pohjaa tomaattikastikkeella ja rainbown juustoraasteella vesilasin kera Jouluna kuten viime Jouluna.
Mukava elää nuorena tässä hyvinvointivaltiossa.
Suunnittelen lahjoja ja ruokia. Tutkin mitä uusia koristeita on tullut. Kohtan teen lahjaostokset. Koeostan/teen uusia ruokia ja herkkuja, niin ei tarvitse koko sukua yllättää sitten joulun pyhinä.
Olen katsonut YouTubesta joulukuusen koristeluvideoita, syönyt konvehteja ja miettinyt, josko jaksaisin tehdä itse joulukortteja :).
Joulufiilis tulee jo siitä kun katselee netistä joulujuttuja, ikean yms joulukoristeita ja muuta joulusälää. Kaikkea ei tarvi aina ostaa omaksi, jo sillä että näkee kauniita, erilaisia joulujuttuja saa joulufiilistä.
Tein tänään porkkana- ja lanttulaatikot valmiiksi ja laitan ne pakkaseen joulua odottamaan.
Olen suunnitellut mitä annan kenellekin lahjaksi ja yksi lahjakin on ostettu. (Teen monelle lahjan itse niin kovin montaa ei tule edes ostettua).
Valmistelut on siis hyvällä mallilla.
Iso osa joululahjoista on ostettu ja paketoitu ja loputkin mietittyinä valmiiksi. Keskiviikkona on vapaapäivä ja silloin olisi tarkoitus leipoa tuulihatut valmiiksi.
Oon jo vähän suunnitellut joulun ruokia, lähinnä siis kysynyt perheen mielipidettä mitä haluavat syödä. Ja pääruoat on jo päätetty.
Lahjoja en oo miettinyt.
En. Tulee se joulu vähemmälläkin tohinalla. Ihan joka vuosi. Ja muutamassa päivässä se on ohi. Ehdin aatonaattona hakea kaiken tarpeellisen. Ja Tapaninpäivän jälkeen koko roko roska ulos. Kynttilöitä tosin poltan jo nyt, mutta en yhdistä niitä jouluun, vaan pimeisiin ja tunnelmallisiin iltoihin.
Vierailija kirjoitti:
yks mun töissä käyvä kaveri ottaa multa jemmaan 100e jonka antaa pari päivää ennen Joulua niin ei tarvitse syödä yksin pakastepitsan pohjaa tomaattikastikkeella ja rainbown juustoraasteella vesilasin kera
Minulla tulee kyllä ikävä fiilis tuosta suunnitelmasta. Mahdatkohan nähdä sataa euroasi enää koskaan?
Laita rahat omaan jemmaasi. Eivät ne nouse korkoa kaverisi kotona kuitenkaan.
Sinulla on suurempi ongelma kuin työttömyys, jos et kykene pitämään niitä rahoja itselläsi ilman että törsäät ne ennen joulua.
Ei voi olla totta, että jouluaddiktit on jo liikkeellä.
Oon askarrellut sammalpalloja ja risukransseja.
Vierailija kirjoitti:
En. Tulee se joulu vähemmälläkin tohinalla. Ihan joka vuosi. Ja muutamassa päivässä se on ohi. Ehdin aatonaattona hakea kaiken tarpeellisen. Ja Tapaninpäivän jälkeen koko roko roska ulos. Kynttilöitä tosin poltan jo nyt, mutta en yhdistä niitä jouluun, vaan pimeisiin ja tunnelmallisiin iltoihin.
Just siks koska joulu on niin nopeasti ohi, niin nautin kaikin puolin joulun odotuksesta. Joulun odotus on melkein parempi kuin itse joulu. Oikeastaan joulun paras hetki on jouluaaton aatto, kun kaikki on valmista ja voi istua sohvalla kaikessa rauhassa, ihailla kuusta ja avata ensimmäisen konvehtirasian.
Olen lukenut joululehtiä, seurannut facen jouluryhmää, polttanut kynttilöitä, viritellyt valosarjoja, miettinyt lahjoja, koristeita, leivonnaisia ja ruokaa. Juonut glögiä.
Mulle joulu ei ole vain muutama päivä, vaan koko joulukuu on yhtä joulua. Ja marraskuu henkistä laskeutumista jouluun. Rakastan tätä ihanaa vuodenaikaa!
No en. Joulukuun viimeisellä viikolla aloitan jos huvittaa ja olen vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten tylsää! Joulu on paljon enemmän kuin pari päivää.
Kävin joululaatikon läpi.