Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi leikkaatte kokolaput vaatteista pois?

Vierailija
04.11.2018 |

Taas meni hermot pöytäkirppiksellä kun vaatteissa ei ole mitään kokomerkintään hintalapussa ja kaikki laput koon ja pesumerkintöjen osalta on leikattu pois. Miksi ihmeessä??? Ja kaikki ei kyllä varmasti ole sellaisia että kutittaisi/hiertäisi käyttäessä. Mua ei vähempää kiinnostaa minkäkokoisia vaatteita joku randommyyjä on ostanut, mua kiinnostaisi ostaa niitä. Ja sovituskoppiin oli karmea jono joten ostamatta jäi muutama ihan kivakin vaate. Kuka pystyy ostamman vastteita ilman mitään tietoa koosta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää kans ostamatta jos kokoa ja pesuohjeita ei löydy, en jää arpomaan. Ja vaatteitahan kirppiksellä riittää. Mut jokainenhan tekee vaatteilleen mitä haluaa.. mitäpä se mulle kuuluu.

Vierailija
2/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään oikeesti suurimmassa osassa vaatteita on sellanen rapiseva muovisen tuntuinen lappu, todellakin kutittaa tai hiertää. Joskus myös se lappu törröttää esim. paidoissa koko ajan ulkona kauluksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se normivaatteiden peseminen pesuohjeita tarvitse vaan omaa järkeä.

Vierailija
4/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua kyllä kutittaa sekä kyljessä että niskassa olevat laput, siksi leikkaan. Toki jos myisin kirpparilla vaatteita, niin kirjoittaisin koon hintalappuun.

Vierailija
5/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie vaatteitani kirppikselle joten ketään ei haittaa pois leikatut laput. Suosittelen sinullekin vaatteiden ostamista kaupoista niin saat haluamasi laput kaupan päälle.

Vierailija
6/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se lappu vaan jää nolosti pilkottamaan niskasta kun kiireellä heittää paidan päälle.

Vierailija
7/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan uusista vaatteista ratkojalla kaikki laput mitkä pystyy ja saksilla loput. Vaatteet lahjotan spr:n kirppikselle kun en enää itse käytä. Jos sua ei kiinnosta tai et osaa katsoa vaatteen sopivuutta, ei oo mun ongelma.

Vierailija
8/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan aina ainakin sivusta, tuntuu ärsyttävältä ja ohuista paidoista saattaa näkyä läpi.

Niskasta leikkaan, jos jää helposti näkyville tai kutittaa.

Jos veisin vaatteeni kirppikselle, laittaisin siihen nuppineulalla kokolapun.

Jos et halua vaatteita josta lappu leikattu pois, älä osta niitä? On se elämä joillekin vaikeaa.

Vierailija
9/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne kutittaa ärsyttävästi.

Vierailija
10/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovita niitä vaatteita ennen ku ostat.

Vierailija
11/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otan uusista vaatteista ratkojalla kaikki laput mitkä pystyy ja saksilla loput. Vaatteet lahjotan spr:n kirppikselle kun en enää itse käytä.

Miksi? Luuletko ettei siellä SPR:n kirppiksellä ostajat tarvitse vaatteet kokoa edes suuntaaantavasti? Tai sitä pesulappua?

Naurettavimpia on merkki/kalliit vaatteet, joissa on muut laput jäljellä mutta kokolappu leikattu pois. Mitä väliä sillä koolla on jos vaate sopii? Kirppiksellä on aika harvoin sovitusmahdollisuutta ja 2€ vaatteen takua ei viitsi jonottaa

Vierailija
12/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkäihoinen ja ne raapivat minua ja saan ihottumaa. Vien sitten vaatteni keräyslootaan..

Vierailija
13/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovita niitä vaatteita ennen ku ostat.

Totta, pelkkä kokonumero ei kerro juuri mitään.

Vierailija
14/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se kokomerkintä ole lainkaan yksiselitteinen. Itselläni on vaatteita koosta 36 kokoon 42, XS:stä L: ään. Kaikki sopivia. Eri valmistajat mitoittavat vaatteet eri tavoin. Sovitettava on, jos haluaa varmistua vaatteen sopivuudesta.

Vierailija
15/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne laput kutittelee tai näkyy läpi vaatteesta niin leikkelen irti.

Kirppiksellä hyvin harvoin mitään sovittelen vaan ostan ihan silmämääräisesti. En jaksa ruveta parin euron vaatteesta arpomaan, laitan sen sitten omaan kirppiskasaani jos on väärän kokonen. Välillä vaatteet on ihan päin pilhua mitotettu muutenkin ja toisen merkin M vastaa toisen XSää.

Vierailija
16/16 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille ihan ilmainen neuvo: ottakaa itsestänne mitat ja kirjatkaa ne muistiin lapulle, jota pidätte lompakossa. Kun lähdette kirpparille vaateostoksille, ottakaa vielä mittanauha mukaan. Sitten vain mittaatte vaatteen ja vertaatte omiin mittoihinne. Perheellisillä on tietenkin mitat kaikista perheenjäsenistä. Mitat kannattaa tarkistaa ajoittain, sillä lapset kasvavat ja aikuisillekin kertyy maallista hyvää luiden ympärille iän myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä