Oisko reilua pyytää kaikilta häävierailta sama summa rahaa esim. 100e/talous
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ap on ollut ennenkin naimisissa. Tässä kuvat:
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2155260/Is-worlds-biggest-we…Häälahja menee lyhentämättömänä munkkipossurahastoon.
Tyhmää vetää lihavien pilkkaamista kaikkeen mukaan.
Ja kerrankin ilmiselvä provo, ja jotkut ottaa sen todesta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko maksaa luonnossa?
häivy
Mä lähettäisin ap:lle vastakutsun samalla summalla. Sillähän se suttaantuu. Tarjoisin samaa kuin se (pakasteesta, kirjaimellisesti samaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ollut ennenkin naimisissa. Tässä kuvat:
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2155260/Is-worlds-biggest-we…Häälahja menee lyhentämättömänä munkkipossurahastoon.
Tyhmää vetää lihavien pilkkaamista kaikkeen mukaan.
Ja kerrankin ilmiselvä provo, ja jotkut ottaa sen todesta.
Pillastuitko siksi että olet läski vai siksi ettet osannut lukea? Veikkaan kumpaakin.
Kuule, olen itsekin tukeva, mutta osaan kieliä.
Oletko ap itse antanut aina vähintään 100€ häälahjan?
En osallistu enää koskaan häihin edes omiini!
Vierailija kirjoitti:
Täällä saatiin sitten tämäkin hyvä ajatus tasapuolisuudesta käännettyä negatiiviseksi asiaksi. Sata euroa on nykyään yleinen lahjaraha esim. ylioppilaalle joka ei ole lähisukua.
ap
Eikä ole, mä en anna kaukasemmalle ylioppilaalle kuin 20€. En antas veljenlapsillekaan kuin max. 50€. Häälahjakaan en pistä kuin 50€, vaikka olis läheinen pariskunta. Sen enempää ei mun tarvi maksaa muiden juhlista. Ihmisillä on menny lahjojen arvo ihan sekaisin eurojen myötä. Ennen oli ihan ok kun sai 50mk lahjan, sekin tuntui isolta. Nyt vaadittu minimi on 100€. Ja ei, rahan arvo on kyllä laskenut, mutta ei ihan noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap itse antanut aina vähintään 100€ häälahjan?
Ei se varmaan ole tullut edes ajatelleeksi tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä saatiin sitten tämäkin hyvä ajatus tasapuolisuudesta käännettyä negatiiviseksi asiaksi. Sata euroa on nykyään yleinen lahjaraha esim. ylioppilaalle joka ei ole lähisukua.
apEikä ole, mä en anna kaukasemmalle ylioppilaalle kuin 20€. En antas veljenlapsillekaan kuin max. 50€. Häälahjakaan en pistä kuin 50€, vaikka olis läheinen pariskunta. Sen enempää ei mun tarvi maksaa muiden juhlista. Ihmisillä on menny lahjojen arvo ihan sekaisin eurojen myötä. Ennen oli ihan ok kun sai 50mk lahjan, sekin tuntui isolta. Nyt vaadittu minimi on 100€. Ja ei, rahan arvo on kyllä laskenut, mutta ei ihan noin paljon.
20e ei hyvää päivää 😂
Vierailija kirjoitti:
Oiva kiteytys tästä ketjusta.
Onko ap-Jonne muistanut leikata sierainkarvat? Helpompi höhöttää kun ilma kulkee esteettä nenän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se olisi tasapuolista kaikille?
no jos kerran kaikilta pyydät samaa summaa, niin sittenhän se tasapuolista ja reilua. Pyydä samantien tonni.
Todellako porukka on sitä mieltä että 100e häälahjasta on liikaa? ei juma. missä tuollaisia saitureita oinein syntyy? piheys on noloa
Jollei ole varaa järjestää häitä kutsuvieraineen, ei järjestä häitä. Menee naimisiin pienessä piirissä vähäeleisesti. Voi jäädä kauniit ja rakkaat muistot niinkin.
Ne nyt mitään rahankeräys tai -kerjuutilaisuuksia ole.
Toivottavasti tää on trolli, kauheaa jos oikeasti joku tämmöistä miettii. En todellakaan antaisi satasta häälahjaksi kenellekään. Jos rahaa haluaa lahjaksi niin voihan sitä pyytää ja se on ihan ok, mutta ei saa vaatia mitään vähimmäissummaa!
Pääsymaksulliset häät, en ole hetkeen taas tyhmempää kuullut. Jäisivät kemut niin käymättä ja jos olisi ystävyys siitä kiinni niin siinähän olisi.
Vierailija kirjoitti:
häälahjaa siis tarkoitan
ap
Pyytää aina voi vaikka se toki tökeröä onkin, mutta ei lahjaa ole pakko antaa ollenkaan tai voi halutessaan antaa jotain muita omaan budjettiin sopivaa.
Mun aivan minimieläkeestä 100€ on aika jumalattomasti pistää häälahjaan. Ja sillä ei oo piheyden kanssa mitään tekemistä. Nyt just häät vloppuna ja just laskin et 50€ pystyn antamaan. Ei todellakaan ole tasapuolista ajatella, että tuon vaikka saman kun ystäväpariskunta joista kummatkin tienaa yli 4000€. Ja ihan uskomattoman hassu ajatus, että pitäs hääparin kanssa sopia, että voisinkohan osamaksulla päästä teidän häihin..
Antaa kyllä uskomattoman ahneen, pihin, tunteettoman ja ääliön kuvan itsestään pyytää jotain tommosta. Mä en tulisi, ja tiedän, että ainoa asia mikä ihmisille jäisi teidän häistä mieleen on tuo rahan vinkuminen. Pahinta olis mun mielestä kuitenkin se, että ihmiset ajattelee, että teillä ei ole rahaa järjestää kun täytyy pyytää.. ja vaikka kuinka antaisit kuvan, että rahaa on, niin tiedä huvikses, että muut ajattelee toisin. Jos taas tarvitsette oikeasti apua häitten maksamisessa niin järkätkää nyyttärit. Ihmiset ymmärtää kyllä sen.
On yhdet tämmöset häät takana.. oli kuulemma kalliit häät, kuulin kun ihmiset jutteli häitten ”pääsymaksusta”, ja loppuillasta pikkusen humaltunut setä sitten päätti avautua tästä enemmänkin.. olihan siinä ohjelmanumeroa kerrakseen.. että on siinä plussansakin 😂
Ja sekin plussa vielä, että saatte omat häänne tänne paskimmat häät-topikkiin! Onhan se aina niin, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta.. vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä "pääsymaksujen" perimistä. Eivät ne ole vieraiden juhlat. Sinne tullaan velvollisuudentunnosta.
En maksaisi siitä että minulla on tylsää (kuten aina häissä.)
Nimenomaan. Häät ovat pakkopullaa, jonne on "pakko" mennä, jos meinaa olla hyvissä väleissä sukulaisten ja ystävien kanssa ja että vielä joutuisin väkisin maksamaan siitä 100 euroa - EI kiitos!
:D Joo, todella hyvä ajatus...On se ihme kun muut eivät tajua tätä. Ihanaa, et joku jaksaa ajatella tasapuolisuutta aatteena tuolla tavalla omissa häissään! Tärkeintä sulle on ilmiselvästi reiluus ja se, että kaikilla on hauskaa.