Raha-asioista!!
Pidin perhettäni ihan ok-tuloisena aiemmin, sillä meillä on toimiva auto (joskin varmaan muiden mukaan jo vanha), nätti uudiskohteen paritalo ja kaksi työssäkäyvää vanhempaa. Minä lto ja mieheni...sanotaan vaikka poliisi tähän.
Meillä kaksi lasta saavat molemmat harrastaa yhtä mieleistään lajia. Me vanhemmat emme harrasta mitään mikä veisi rahaa. Teemme ruuan itse ja käymme tätä varten kerran viikossa kaupassa. Elokuvateatterissa, teatterissa, konserteissa yms emme ole koskaan käyneet. Emme ikinä osta hetken mielijohteesta yhtään mitään, vaan kaikki ostetaan aina pakottavaan tarpeeseen. Silti olen siis ajatellut että olemme ihan hyvin toineentulevia.
Noh, nyt kun olen kuunnellut tovin ystävieni kertomuksia ja työkavereiden, alan todella ajatella että elämme todella "köyhästi". Esim työkaverini, eli lastentarhanopettaja hänkin, sekä hänen myyjä miehensä käyvät kaksi kertaa vuodessa ulkomailla, harrastavat vaikka ja mitä, asuvat uudessa kaksi kertaa meidän talon hintaisessa okt ja pukeutuvat merkkivaatteisiin. Millä rahalla nämä elävät??
Tuntuu että elävätköhän osa vain kulississa lainaksi? Tai sitten me valtionleivissä elävät olemme vain todella köyhiä korkeakoulutettuja...