Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen apua

Vierailija
03.11.2018 |

Mitä voin tehdä? Olen rv 28 ja niin väsynyt ja tuskainen, etten kestä enää. Olen puhunut tästä neuvolassa ja käyn viikottain terapiassa, mutta minua ei oteta vakavasti. "Se johtuu vain raskaudesta ja menee ohi". Vitut. Mistä saan apua? Pelkään, että teen vielä jotain typerää enkä missään nimessä halua vahingoissaa omaa lastani :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on akuutti niin soita häkeen? Voimia!

Vierailija
2/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä tilanne, kunpa osaisin sua auttaa. Oletko puhunut tästä lääkärin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinulla on hätänä?

Vierailija
4/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet tuskainen? Mikä väsyttää eniten?

Vierailija
5/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet tuskainen? Mikä väsyttää eniten?

Henkinen tuska on aivan käsittämätöntä :(. Töissä älytön kiire ja stressi (liian vähän työntekijöitä), enkä pysty työskentelemään samalla teholla kuin aikaisemmin. Lisäksi koko raskauden minua on enemmän ja vähemmän vaivannut uniongelmat. Olen niin rikki henkisesti, etten keksi millä helpottaa tätä oloa :( En kerkeä palautumaan edes viikonloppuisin tästä kaikesta ja tuntuu että palan loppuun ennen kuin vauva syntyy

Ap

Vierailija
6/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs jännä däddy on? Ei tietoa? Humalassa siitetty?

Vierailija
7/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tarina kirjoitti:

Mies on kyllä kuvioissa ja yrittää parhaansa auttaa, mutta minkäs hänkään tälle mitään mahtaa. Kaipaan ammattiapua, mutta tuntuu etten sitä mistään saa.

Ap

Vierailija
8/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä kuvioissa ja yrittää parhaansa auttaa, mutta minkäs hänkään tälle mitään mahtaa. Kaipaan ammattiapua, mutta tuntuu etten sitä mistään saa.

Ap

Olisiko sairasloma mitään vai eikö miehelle käy?

Vierailija
9/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se mieheen millään tavalla liittyy? Kuukausi sitten sain 1.5 viikon sairasloman tämän vuoksi, mutta työnantaja eväsi sen.

Vierailija
10/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se mieheen millään tavalla liittyy? Kuukausi sitten sain 1.5 viikon sairasloman tämän vuoksi, mutta työnantaja eväsi sen.

Miksi sun mies ei soittanut sun pomolle tai mennyt käymään sun työpaikalla? Miksi sinun mies ei ole mies?

Vierailija
11/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku fyysinen vaiva, esim. karseat selkäkivut, ja mene valittamaan neuvolaan. Saat sairaslomaa, niin voit olla pois töistä ja lepäillä. Vaan vähän kuulostaa siltä, että ongelmat ei johdu yksin työstä tai uniongelmista. 

Vierailija
12/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi joku fyysinen vaiva, esim. karseat selkäkivut, ja mene valittamaan neuvolaan. Saat sairaslomaa, niin voit olla pois töistä ja lepäillä. Vaan vähän kuulostaa siltä, että ongelmat ei johdu yksin työstä tai uniongelmista. 

Tätä olen miettinyt itsekin, josko sellainen saikku kelpaisi työnantajallekin. Tuntuu niin pahalta, koska raskaus on toivottu ja suunniteltu, ja silti mieli on niin kovin maassa :( Mieskin on hämillään, kun ei oikein osaa auttaa eikö tiedä mikä minulla on, niin kuin en itsekään osaa oikein selittää. On vaan niin paha olla :(

Vierailija
13/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt itsekin, josko sellainen saikku kelpaisi työnantajallekin. Tuntuu niin pahalta, koska raskaus on toivottu ja suunniteltu, ja silti mieli on niin kovin maassa :( Mieskin on hämillään, kun ei oikein osaa auttaa eikö tiedä mikä minulla on, niin kuin en itsekään osaa oikein selittää. On vaan niin paha olla :(

Minun raskauden aikainen masennus oireili tismalleen samalla tavalla kuin ap. Vaadi apua! Hoitamattomana se lisää riskiä synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja psykoosiin. Sain raskaus aikana lääkkeet ja olo alkoi siitä pikku hiljaa kohenemaan ja sain elämän iloni takaisin. Toivottavasti saat apua.

Vierailija
14/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun raskauden aikainen masennus oireili tismalleen samalla tavalla kuin ap. Vaadi apua! Hoitamattomana se lisää riskiä synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja psykoosiin. Sain raskaus aikana lääkkeet ja olo alkoi siitä pikku hiljaa kohenemaan ja sain elämän iloni takaisin. Toivottavasti saat apua.

Kuinka terveellistä on sikiölle nyö mömmöt onkin toinen juttu.

Vierailija
15/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehkä olet masentunut. Yritä vielä saada apua neuvolan/lääkärin kautta, kerro että tarvitset lisää apua

Vierailija
16/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdy ja sanoita itsekin tunteesi. Raskaus on raskasta, varsinkin jos työssä hektistä ja kehon suorituskyvyn heikkeneminen korostuu. Äitiyskin saa pelottaa ja ahdistaa vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja suunniteltu. Ja sun hormoonitkin on ihan sekaisin. Kaikkein tärkeintä on nyt ymmärtää, että raskaus ja elämä voi ajoittain olla uskomattoman perseestä eikä se kerro susta ihmisenä tai äitinä mitään. Oot riskissä jos vaan jäät vellomaan epämääräsessä pahassa olossa, eli sanoita tunteesi niin hyvin kun pystyt, eikä haittaa vaikka niissä ei olisi järkeä. Sitten teet juuri ne toimenpiteet mitä tarvitset selviytyäksesi, haet tosiaan vaikka sitä saikkua selkävaivojen takia ja katot netflixiä loppuraskauden. Sekin on ihan okei. Kyse on aika lyhyestä, mutta äärettömän rankasta elämänvaiheesta, mutta tilanteesta joka EI ole epänormaali ja josta ihan varmasti selviät. Jos uskot tarvitsevasi lääkäriä, älä mene neuvolan tai tervarin kautta vaan suoraan yksityiselle. Mutta kaikki alkaa kuitenkin tuosta että itse tiedät mikä sinua vaivaa. Kaikki on sinun pään sisällä, eli hengitä ja pohdi. Silloin sinua voidaan myös auttaa helpommin.

Vierailija
17/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysähdy ja sanoita itsekin tunteesi. Raskaus on raskasta, varsinkin jos työssä hektistä ja kehon suorituskyvyn heikkeneminen korostuu. Äitiyskin saa pelottaa ja ahdistaa vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja suunniteltu. Ja sun hormoonitkin on ihan sekaisin. Kaikkein tärkeintä on nyt ymmärtää, että raskaus ja elämä voi ajoittain olla uskomattoman perseestä eikä se kerro susta ihmisenä tai äitinä mitään. Oot riskissä jos vaan jäät vellomaan epämääräsessä pahassa olossa, eli sanoita tunteesi niin hyvin kun pystyt, eikä haittaa vaikka niissä ei olisi järkeä. Sitten teet juuri ne toimenpiteet mitä tarvitset selviytyäksesi, haet tosiaan vaikka sitä saikkua selkävaivojen takia ja katot netflixiä loppuraskauden. Sekin on ihan okei. Kyse on aika lyhyestä, mutta äärettömän rankasta elämänvaiheesta, mutta tilanteesta joka EI ole epänormaali ja josta ihan varmasti selviät. Jos uskot tarvitsevasi lääkäriä, älä mene neuvolan tai tervarin kautta vaan suoraan yksityiselle. Mutta kaikki alkaa kuitenkin tuosta että itse tiedät mikä sinua vaivaa. Kaikki on sinun pään sisällä, eli hengitä ja pohdi. Silloin sinua voidaan myös auttaa helpommin.

Kiitos tästä ❤ yritän nyt rauhoittua ja huomenna kasata ajatuksia selkeämmäksi. Haluaisin pystyä nauttimaan tästä raskaudesta vielä, enkä jälkikäteen ajatella että olipas se niin tuskaista :/

Ap

Vierailija
18/22 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kohta se jo on ohi ja sinulla on suloinen pieni vauva. Hae kuitenkin ihmeessä apua jos koet sitä tarvitsevasi mutta älä luovuta. 

Vierailija
19/22 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointin, että raskaudesta haluaisi nauttia, onhan siitä maailma kiiltokuvia tulvillaan. Oikeasti se saattaa vaan olla ihan kamalaa koko 9kk, mieti nyt järjellä mitä kehossasi tapahtuu! Toki jollain voi olla imelän ihanan hempeetä koko aika, mutta aika harvassa ne tilanteet ovat. Se miten jälkeenpäin ajattelet raskauttasi on oikeesti aivan toissijaista ja todennäköisesti tulet vain taputtamaan itseäsi olalle ja toteamaan että sissus, siitäkin hulluudesta selvisin.

Vierailija
20/22 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja eväsi sairasloman?! Kerroitko työterveyteen? Ei ole oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän