Maksanko exälle?
Ostin yhteiselle lapsellemme talvitakin, josta exä maksoi puolet. Takki ei ollutkaan sopiva, joten ostin uuden. Myin edellisen takin fb-kirpparilla pois ja exä huomasi tämän, karhuaa nyt rahojaan takaisin ja ei ymmärrä, kun selitän että ostin uuden. Olen kuulemma huijari?
Kommentit (29)
Miksi et keskustellut exäsi kanssa takin sopimattomuudesta ja uuden ostosta etukäteen? Jälkikäteen ihmettelet asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi et keskustellut exäsi kanssa takin sopimattomuudesta ja uuden ostosta etukäteen? Jälkikäteen ihmettelet asiaa...
En aatellut, että asia olisi mikään ongelma, ei tullut edes mieleen. Kyllähän minä sen rahan hänelle maksan, mutta ei kovin reilusti mene sitten mielestäni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Wt ongelmia
Exä on varakas yritysjohtaja, usko tai älä. Ap
Olet huijari. Myit kalliimman takin, ostit halvan tilalle. Etkä maksa miehelle, vaikka antoi puolet siitä kalliimmasta takista.
Vierailija kirjoitti:
Olet huijari. Myit kalliimman takin, ostit halvan tilalle. Etkä maksa miehelle, vaikka antoi puolet siitä kalliimmasta takista.
Uusi takki maksoi saman verran kuin edellinen. Ap
Jos teistä on reilua, että sinä kustannat yksin lapsen takin, niin tietenkin silloin maksat.
Et maksa, vaan esität kuitit. Kovin usein ei kyllä saisi käydä niin, että jokin hankittu vaate onkin sopimaton.
Miksi ette käyneet vaihtamassa takkia isompaan? Kai siinä vaihto- tai palautusoikeus oli?
Vierailija kirjoitti:
Et maksa, vaan esität kuitit. Kovin usein ei kyllä saisi käydä niin, että jokin hankittu vaate onkin sopimaton.
Kuitit löytyy, mutta tämä mies on ihan raivon vallassa, joten en tiedä onko niistä hyötyä. Ekaa kertaa nyt käynyt näin, eli ei ole tuollainen minulla tapana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käyneet vaihtamassa takkia isompaan? Kai siinä vaihto- tai palautusoikeus oli?
Takin sopimattomuus selvisi vasta palautusajan jälkeen. Ap
Onko mies sanonut, miksi hän ei halua maksaa sovittua osuuttaan lapsen takista? Kuulostaa hämärältä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies sanonut, miksi hän ei halua maksaa sovittua osuuttaan lapsen takista? Kuulostaa hämärältä.
Ei, koska minä olen kuulemma nyt huijannut hänen rahansa. Mitään mitä yritän kirjoittaa, ei usko, ja vastauksena tulee vaan solvauksia, uhkauksia ja vaatimuksia palauttaa hänen rahansa (minkä aion tehdäkin). Ap
Sinuna palauttaisin lapsenkin, on sen verran sairas kuvio.
Ymmärrän kyllä sen eväsi reaktion: pyydät rahaa takkiin ja myytkin takin eteenpäin. Sinun olisi pitänyt laittaa erälle viesti asiasta etukäteen. Tuskin erälläsi silloin olisi ollut mitään valittamista.
Tuollaiset jälkikäteen esitetyt selitykset ovat aina kyseenalaisia.
Ihan hyvin tässä näkyy se miksi exäsi on menestyvä yritysjohtaja ja sinä olet kukkarolla mankumassa rahaa. :D Toinen osaa pitää huolen rahoistaan, eikä suostu hyväksikäytettäväksi ja laittaa ns. kovat piippuun, kun on syytä. Sinä taas sooloilet miten sattuu ja sitten nyyhkit ja vingut, kun menee suoraan sanottuna vituiksi.
Seuraavalla kerralla miehesi voi ostaa lapselle takin. Onnistuu varmaan paremmin häneltä kuin sinulta, jos et osaa takkia edes lapselle sovittaa.
Jotain vikaa exäsi pääkopassa, että moisesta tollaset kilarit vetää.
Laita kuitit sille ja lyhyt selvitys ja jätä asia siihen, Anna riehua itsekseen.
Laittaisin exälle puolet rahasta, jonka sait myydessäsi sopimattoman kirpparilla.
En palauttaisi, jos kerran uusi takki oli saman hintainen. Siinähän räyhää. Onneksi olette eronneet. Mutta ihmettelen, miksi et osannut ostaa sopivaa takkia kerralla, kuulostaa vähän oudolta ja ymmärrän miksi ex epäilee huijausta. Varmaan ajattelee, että sait uuden takin reilusti halvemmalla.
Jätä se sika!