Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyhäinpäivän kunniaksi kysymys.

Vierailija
02.11.2018 |

Eli mitä olet kuullut kuolevan viime hetkellä sanoneen tai kertoneen nähneen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin labrahoitajana keskussairaalassa, kävin ottamassa verikokeen vanhasta mummosta. Mummo sanoi, kunpa jo kuolisi. Kysyin, onko kipuja, ei kuulemma ollut, mutta halusi jo päästä taivaaseen. Minut kutsuttiin kohtapuoliin uudelleen ottamaan verikoe samassa huoneessa olevasta toisesta mummosta. Silloin tämä ensiksi mainittu mummo oli kuollut, ja siinä oli jo omaisetkin lästnä. Minä olin nuori ja ujo, enkä uskaltanut kertoa heille mummon sanomisia, kaduttaa vieläkin parinkymmenen vuodne jälkeen. 

Vierailija
2/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin labrahoitajana keskussairaalassa, kävin ottamassa verikokeen vanhasta mummosta. Mummo sanoi, kunpa jo kuolisi. Kysyin, onko kipuja, ei kuulemma ollut, mutta halusi jo päästä taivaaseen. Minut kutsuttiin kohtapuoliin uudelleen ottamaan verikoe samassa huoneessa olevasta toisesta mummosta. Silloin tämä ensiksi mainittu mummo oli kuollut, ja siinä oli jo omaisetkin lästnä. Minä olin nuori ja ujo, enkä uskaltanut kertoa heille mummon sanomisia, kaduttaa vieläkin parinkymmenen vuodne jälkeen. 

Niin, unohtui mainita, että siinä läsnäollessani mummo pisti kädet ristiin ja pyysi Jumalalta, että pääsisi jo taivaaseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkini oli viimeiset päivänsä sairaalassa kaukana kotoamme. Olimme vähän aikaisemmin lomalla käyneet hänen luonaan. Ukki puhui äitini eli tyttärensä kanssa puhelimessa pari päivää ennen kuolemaansa ja sanoi lopuksi: " Kiva kun kävitte." Ne olivat hänen viimeiset sanansa meille, mutta jotenkin lohdulliset.

4/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauteen kuollut vanha sukulaiseni oli viimeiset päivät puhumatta ja liikkumatta, mutta juuri ennen kuolinhetkeä kääntyi katsomaan ikkunasta ulos taivaalle. En itse ollut läsnä hänen kuollessaan, mutta läheiseni kertoi.

Vierailija
5/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sanoi, että isänsä pyysi hakemaan puita metsästä. Voithan kysyä häneltä itseltään, koska seisoo jalkapäässä. Ukkini on kuollut ennen syntymääni.

Olen terveyskeskuksessa töissä laitoshuoltajana. Yhdessä huoneessa oli poika, joka oli koomassa omien törttöilyjensä vuoksi. Hän ei ollut laitteissa, mutta vahva sydän yms. Hän ei kommunikoinut. Siivosin vessaa, kun poika huudahti, että "ÄITI, kyllä kuulen". Pelästyin aivan hirveästi ja jätin vessan siivouksen kesken. Kerroin hoitajille, jotka naureskeli, että huoneessa kyllä kummittelee. Siinä oli 3 potilasta. Seuraavana päivänä, kun tulin töihin poika oli kuollut. En enää puhunut näistä kenellekkään.

Vierailija
7/7 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli yöllä sairaalassa syöpään. Hoitaja oli sanonut äidille että isä oli mennyt sekaisin kuoleman hetkellä. Harmittaa kun en ottanut enemmän selvää että mitä hoitaja tarkoitti.