Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä, joka kertoo toisen sanomat asiat (luottamukselliset yms.) eteenpäin...

Vierailija
02.11.2018 |

En tajua. Jos joku luottamuksella kertoo minulle jotain niin en kerro asiaan heti kaikille eteenpäin.

Miksi jotkut kertovat kaiken eteenpäin? Minkä vuoksi? Tavallaan pullaittavat kaiken ulos seuraavalle joka vähänkin kuuntelee?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. Ihan oikeasti.

Vierailija
2/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on menettänyt luottamuksensa sinuun eikä kunnioita sinua enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja ystävyyden ostaminen toisen ihmisen luottamuksellisilla tiedoilla. Ja sen sortin yksinkertaisuus, ettei ymmärrä, että tuollaisissa ympyröissä hänen omat juttunsa kerrotaan eteenpäin aivan samalla tavalla.

Vierailija
4/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto ja ystävyyden ostaminen toisen ihmisen luottamuksellisilla tiedoilla.

erittäin vaarallinen yhdistelmä ihmisellä, joka on töissä sellaisessa paikassa, jossa voi nähdä tai kuulla kaikenlaista, mutta ei sopisi kertoa eteenpäin (vaikkei ehkä varsinaista vaitioloa vaaditakaan)

Vierailija
5/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen sortuisin vain siinä pisteessä, kun oma luottamukseni olisi lyöty täysin maahan - kostoksi. Minulle tuo henkilö olisi tunnetasolla (vihaa lukunottamatta) täysin kuollut.

Muutoin ei juoruilu kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
6/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset naiset toimivat noin. Pahimpia ovat ne, jotka itse haukkuvat suu vaahdossa muita ja kun saavat sinut olemaan edes hiukan samaa mieltä, juoksevat nopeasti kertomaan henkilölle, jota itse haukkui, että sinä haukuit. Täten saadaan se ruoskiva omatunto rauhoittumaan ja sädekehä kiillottuu.

Tavalla tai toisella taustalla on aina kateus.

Karma korjaa....

Vierailija
7/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Jos joku luottamuksella kertoo minulle jotain niin en kerro asiaan heti kaikille eteenpäin.

Miksi jotkut kertovat kaiken eteenpäin? Minkä vuoksi? Tavallaan pullaittavat kaiken ulos seuraavalle joka vähänkin kuuntelee?

Hakevat hyväksyntää noin. Siinä missä jotkut muut isolla kaula-aukolla tai hyppäämällä sänkyyn kenen vain kanssa.

Vierailija
8/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ja välinpitämättömyys sellaisia vaan vaivaa.

Vierailija
9/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on tuollainen, aina ollut. Tuskin kyse ainakaan kateudesta. Vuotaa henkilökohtaiset asiani paitsi sukulaisille, myös entisille työkavereille, nykyisille ja entisille naapureille, harrastuskavereille ja lähes tuntemattomille henkilöille.

Vierailija
10/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoistasi riippuu mitä saat niellä.

Vierailija
11/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta

Vierailija
12/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Samaa olen jäänyt ihmettelemään. Siinä on jollaintapaa epäsuhta.

Minulla on ollut tällaisia ystäviä tai ihmisiä. Esim. ihminen yhteisten sosiaalisten kuvioiden kautta, johon on periaatteessa hyvät välit ja joka ei tavatessamme koskaan kerro kenenkään muun kuulumisia, yhteisesti tuntemiemmekaan. Omasta elämästäänkin kertoo niukasti ja asiakeskeisesti.

Aluksi olikin mukavan levollista, kun ei tavatessa tarvinnut pitää juorusessioita tai mitään suuria avautumisia.

Oli melkoinen yllätys, kun oivalsin kuinka kertoo aivan kaiken minun mahdollisesti omasta elämästäni kertoman kuitenkin estottomasti eteenpäin omille ilmeisesti varsinaisille ystävilleen.

Nyt emme ole tavanneet elämäntilanteiden muututtua joihinkin vuosiin.

Olen päätellyt, ettei meidän välillämme ole varsinaista luottamuksellisuutta, vaikka hän muuten miellyttävä ja asiallinen ihminen onkin. Esim. puolisoni ja eräs sydänystäväni ovat esimerkkejä ihmisistä, joille kerrotut ja uskotut asiat eivät todellakaan kulkeudu eteenpäin.

Kaikkiin vain ei voi luottaa ja pitää itse oppia tuntemaan ero mukavien, ystävällisten ihmisten ja luotettavien ystävien välillä.

Vierailija
13/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi henkilökohtaisesti miettiä onko päällimmäisenä ajatuksena viaton välittäminen ja rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
14/14 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto ja ystävyyden ostaminen toisen ihmisen luottamuksellisilla tiedoilla. Ja sen sortin yksinkertaisuus, ettei ymmärrä, että tuollaisissa ympyröissä hänen omat juttunsa kerrotaan eteenpäin aivan samalla tavalla.

Tämä. Eräänlaisesta kaupankäynnistä vaikuttaisi olevan kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi