Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät tunne toisen vanhemman puolelta sukua

Vierailija
02.11.2018 |

Onko kuinka yleistä? Jos niin mikä syynä? Lapset eivät siis ole tekemisissä isovanhempien, tätien ja setien saati serkkujen kanssa. Vanhemmiten voisi kuvitella että lasta alkaa asia kiinnostamaan..

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa vierraannuttaminen. Tekee hallaa lapselle.

Vierailija
2/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat ulkomailla mieheni kotimaassa. Emme ole eronneet, miehen mukaan tuo porukka on sitä luokkaa etteivät lapset menetä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suvut ei ole moisen vaivan väärttejä.

Vierailija
4/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on.

Vierailija
5/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein syynä on riitaisa ero. Veljen lapsia näin veljen eroon asti ja sillon lapset oli pieniä. Nyt lapset on aikuisia ja isän suku kiinnostaa, nyt on vähän myöhäistä kun veljeni ja vanhempani ovat kuolleet.

Vierailija
6/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein syynä on riitaisa ero. Veljen lapsia näin veljen eroon asti ja sillon lapset oli pieniä. Nyt lapset on aikuisia ja isän suku kiinnostaa, nyt on vähän myöhäistä kun veljeni ja vanhempani ovat kuolleet.

Mutta olethan sinä vielä. Lapset, vaikka olisivatkin jo aikuisia, voisivat tädin kautta saada kosketusta myös isän puolen sukuun.

Itse olen siis siltä puolelta, jotka ovat tekemisissä. Käydään juhlissa, hoidetaan, vietetään aikaa ym. En ole viitsinyt udella, eikä vanhemmat ole siis eronneetkaan.

AP

Vierailija
7/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisperheessä kävi niin, että erosivat oikein kunnon riidoissa. Vaimo katkaisi suutuspäissään välit kaikkiin miehen sukulaisiin. Sukulaiset eivät sotkeutuneet eroon mitenkään, joten oltiin vähän ihmeissään, että mistä se meille on vihainen. No, vähän vaikea sitä on pitää niihin lapsiinkaan yhteyttä, kun äitinsä on vihoissa kaikille ja lapset eivät edes tapaa isäänsä (muutenhan olisi isän kautta oltu tekemisissä).

Vierailija
8/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissi pitää huolta kaikesta.

Vaikka jäisi kii niin takki voi kääntää tilanteen mukaan.

Vierailija
9/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lähisukulaisistani on kuollut, osa asuu ulkomailla ja loput viihtyvät omissa oloissaan. Ollaan viikottain tekemisissä miehen suvun kanssa joten se tulee väistämättä olemaan lapselleni läheisempi.

Näin se vaan joskus menee.

Vierailija
10/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi päättää lapsi itse täysi-ikäisenä. Aikuisten riitoja ei pidä sotkea lasten sukulaissuhteisiin.

Vierailija
11/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi päättää lapsi itse täysi-ikäisenä. Aikuisten riitoja ei pidä sotkea lasten sukulaissuhteisiin.

Tuo ei ikinä ole mustavalkoista. Joskus on lapsen edun mukaista päättää hänen puolestaan. Olemmehan me niitä aikuisia jotka olemme vastuussa lapsistamme. Eikä välttämättä edes ole riidoista kyse, kaikista ei vain ole elämään ihmisiksi.

Vierailija
12/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appi oli lähtenyt marjaan kun me ajoimme 600 kilsaa esikoisen kanssa näyttääksemme hänet. Eipä välittynyt tunnetta että meidän lapsella olisi jotain väliä. Ainoa mikä meissä ylipäätään kiinnosti oli raha.

Vierailija
13/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ikinä ole mustavalkoista. Joskus on lapsen edun mukaista päättää hänen puolestaan. Olemmehan me niitä aikuisia jotka olemme vastuussa lapsistamme. Eikä välttämättä edes ole riidoista kyse, kaikista ei vain ole elämään ihmisiksi.

Täysi-ikäisellä itsellään on jo senverran järkeä päässä, että hän ei välttämättä halua tutustua esim. lapsiiin kohdistuneesta väkivallasta tuomion saaneeseen sukulaiseen. Mutta usein on kyseessä tavissukulaisista. Joten kyllä täysi-ikäinen päättää, eikä hänen vanhempansa, kenen kanssa hän on tekemisissä.

Vierailija
14/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olethan sinä vielä. Lapset, vaikka olisivatkin jo aikuisia, voisivat tädin kautta saada kosketusta myös isän puolen sukuun.

Itse olen siis siltä puolelta, jotka ovat tekemisissä. Käydään juhlissa, hoidetaan, vietetään aikaa ym. En ole viitsinyt udella, eikä vanhemmat ole siis eronneetkaan.

AP

Olen olemassa mutta onhan se hankalaa, kun äiti on mustamaalannut meidän suvun täysin. No, ystävällisesti juttelen heille ja ohjeistin, missä on isän ja isovanhempien haudat.

Vierailija
15/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olen olemassa mutta onhan se hankalaa, kun äiti on mustamaalannut meidän suvun täysin. No, ystävällisesti juttelen heille ja ohjeistin, missä on isän ja isovanhempien haudat.

Hienosti tehty. Älä välitä mustamaalauksesta, sillä tiedäthän itse mikä on totta ja mikä valetta. Jälkeläisille voi merkitä todella paljon, että isän suvusta löytyy vastaanottavia ihmisiä.

Vierailija
16/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tavannut edes isovanhempiani, saatika sen kaukaisempia sukulaisiani.

Eikä harmita eikä kaduta. Miksi pitäisi?

Vierailija
17/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevikaiset ei kysele. Huonot vanhemmat voivat näyttää näennäisesti hyvältä. Sydämessään tietävät totuuden.

Vierailija
18/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman outoa on jos aikuiset ihmiset eivät ole tekemisissä sukulaislasten kanssa, vain jos joidenkin aikuisten välit eivät natsaa. Varsinkin jos on kyseessä jo vanhemmista lapsista, joita voi tavata muutenkin kun jos ovat vanhempien hoivissa on se joskus vain ja ainoastaan sen aikuisen oma valinta, onko tekemisissä vai ei, ja usein ei olla vain sen takia, että halutaan esittää jotain ihme mielenosoitusta sille lasten vanhemmalle, jonka kanssa ei ehkä tule toimeen, tai josta ei pidä, tai joka ei pidä sinusta. Todella lapsellista touhua. Otetaan nyt esimerkki, jossa lasten täti ja lasten äiti eivät halua olla tekemisissä. Mikä estää tätiä olla tekemisissä lasten kanssa tai mikä estää lasten kyläilyä tädin luona isän kanssa? Kaikkein ihmeellisimmissä ja ehkä itsekkäimmissä tapauksissa katkaistaan välit tai vähennetään tapaamiset minimiin esim. omaan veljeen tai siskoon, vain jos ei haluta olla tekemisissä veljen tai siskon vaimon tai miehen kanssa. Lapsellista nirppanokkailua.

Vierailija
19/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anopin oma valinta. Seurustelu miehen kanssa joka oli pikkurikollinen ja juoppo, ei haluttu lapsia hänen lähelleen. Kysyttiin suoraan kumpi hälle tärkeämpi ja valitsi miehen. Ei ole nähnyt lapsenlapsiaan sen jälkeen

Vierailija
20/46 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Minä en ole tavannut edes isovanhempiani, saatika sen kaukaisempia sukulaisiani.

Eikä harmita eikä kaduta. Miksi pitäisi?

Miksi sinun pitäisi katua? Minua taasen harmittaa, etten ehtinyt tavata isovanhempiani. Syystä että toinen vanhempi esti. Vanhempani sietäisi katua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän