Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyggeily on kyllä niin wt-harrastus!

Vierailija
02.11.2018 |

Laiskalle wt-porukalle vain trendikkäältä kuulostava tekosyy dokata ja istua Netflixiä tuijottaen ja työtä vältellen kotona kaikki illat.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot nyt ymmärtänyt jotain väärin.

Vierailija
2/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vähän enemmänkin kuin vain jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt edes mitä?

Vierailija
4/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen hyggeilyn sellaiseksi, kun esim kiireisen työpäivän jälkeen voi tulla viihtyisään kotiin ja rauhoittua, istua vaikka villasukat jalassa sohvalle lukemaan hyvää kirjaa, ehkä siemailla samalla lasillinen punaviiniä.

Toi kuvaamasi on sitä wt-touhua, pitäisin sen kuitenkin erillään hyggeilystä.

Vierailija
5/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen hyggeilyn sellaiseksi, kun esim kiireisen työpäivän jälkeen voi tulla viihtyisään kotiin ja rauhoittua, istua vaikka villasukat jalassa sohvalle lukemaan hyvää kirjaa, ehkä siemailla samalla lasillinen punaviiniä.

Ihan sama, Netflix tai romaani, "siemailu" tai dokaus. Samanlaista laiskottelua tekosyyllä. Eli wt.

Vierailija
6/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, Netflix tai romaani, "siemailu" tai dokaus. Samanlaista laiskottelua tekosyyllä. Eli wt.

Miten sitten kuuluisi töiden jälkeen toimia?

Vierailija
7/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Ylemmissä sosiaaliluokissa ei ole koskaan paheksuttu ’laiskottelua’ samalla tavalla kuin työväenluokkaisessa ajattelussa. Työväenluokan hyveisiin kuuluu puunattu koti ja ahkeruus, ylemmän keskiluokan arvoja on rento koti, huoleton kodinhoito, ja se, että sohvalla saa maata lukien hyvää kirjaa tai katsellen hyvää elokuvaa. Sivistyneistö ei ole koskaan korostanut ahkeruutta arvona tai moittinut laiskuudesta. Luovuus syntyy joutilaisuudesta.

Vierailija
8/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Ylemmissä sosiaaliluokissa ei ole koskaan paheksuttu ’laiskottelua’ samalla tavalla kuin työväenluokkaisessa ajattelussa. Työväenluokan hyveisiin kuuluu puunattu koti ja ahkeruus, ylemmän keskiluokan arvoja on rento koti, huoleton kodinhoito, ja se, että sohvalla saa maata lukien hyvää kirjaa tai katsellen hyvää elokuvaa. Sivistyneistö ei ole koskaan korostanut ahkeruutta arvona tai moittinut laiskuudesta. Luovuus syntyy joutilaisuudesta.

Ilmakunnas teoksessaan Joutilaat ja ahkerat (2016) esittää 1700-luvun aateliston skipanneen aamiaisen, rötvänneen puolillepäivin ja kukkuneen yöt. Aamuvirkkuus ja säntillisyys olivat porvariston hyveitä, yläluokka viis veisasi, koska voi.

Vierailija
9/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskalle wt-porukalle vain trendikkäältä kuulostava tekosyy dokata ja istua Netflixiä tuijottaen ja työtä vältellen kotona kaikki illat.

Olet laiska wt joka istuu perse homeessa palstalla ja kirjoittelee 0/5-provoja.

Vierailija
10/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten vaikka ihan laiskottelisi - eipä taida olla laitonta? Ja jos joku paheksuukin niin so what? Mun elämä on mun ja velvollisuuksien ulkopuolinen ajankäyttö ikioma valina mitä teen. Revi siitä ap!

Vierailija
11/11 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt edes mitä?

Jos nyt kehität aivojasi edes sen verran, että selvität asian itse.