Miten vietät tänään perjantai-iltasi?
Kommentit (61)
Pelaan illalla erästä nettipeliä. Tänään on killan casual raid night. Tässä on vielä monta tuntia aikaa tehdä kaikkea muuta, kuten käydä lenkillä+saunassa, syödä päivällistä ja katsella vaikka youtubea.
Siivoan koiran hajua pois asunnosta. Kuola karva, paska, perse, muona. Sitten alan hinkuttaa omaa persettä lattiaan.
Odotan postin ukkoa, jonka piti tuoda lähetys kotiin eilen illalla. Ei tuonut.
Tänään pitäis tulla, saas nähdä, tuskin tulee.
Hienoa kun saa päivystää kotona illat tyhjän takia.
Harvinainen viikonloppuvapaa töistä. Haen kaupasta jotakin pientä hyvää ja katson ehkä jonkun hyvän elokuvan. The Addams Family saattaisi sopia Halloween-ajankohtaan. :)
Kohtuu aikasin nukkuun, viikonloppu menee aamuvuoroissa. Vuorotyöläisen etuja ;) Toisaaltaan ei niin paljoa harmita, kun on kaksi tuplapalkallista työpäivää peräkkäin...
Päivällä leivoin ja laitoin ruokia. Just tultiin saunasta. Kohta köllötellään sohvalla kullan kanssa. Myöhemmin katsotaan telkkaria ja ihan illalla luetaan kumpikin kirjaa monta tuntia ennen unta.
Piti olla ilonen tulevasta viikonlopusta, syödä vähän pizzaa ja ottaa myöhemmin punkkua.
Kävi ilmi että teini on valehdellut mulle rankemman päälle. Sain kauheen itkuraivariromahduksen. Meni ruokahalu. Oksettaa. Silmät itkusta punaiset ja päätä särkee. Miks mun elämässä ei mikään onnistu? Mä en jaksa enä yrittää. Tekis mieli kuolla pois. Saatana.
Juon punkkua, katson Netflixistä huonoja kauhuelokuvia ja chillaan. 🍷
Vihaan elämääni ihan helvetisti. Työt loppuu kohta nykyisessä paikassa mikä tavallaan ihan hyvä. Mutta sitten tuskin tuleekaan mitään tilalle, ei minusta edes ole oikeasti työelämään kuin ehkä osa-aikaisesti, päävammojeni takia. Opinnot on umpikujassa, oon laittanut useita sähköpostiviestejä kyselläkseni harjoittelupaikkoja, ei niihin kukaan vastaa ikinä mitään, ehkä teen jotain väärin mutta joka tapauksessa tulee vaan olo että ei mua mihinkään huolita ikinä.
Eikä ole pahemmin läheisiä, ystäviä tai omaa perhettä, ei edes ketään kumppania joten aika loputtoman paskalta tää elo näyttää, ainakin välillä.
Olen odotellut pahimman ryysiksen loppumista kun oli tarkoitus tehdä viikon ruokaostokset ja hakea koppa kaljaa.
Olen niin sipissä kuitenkin että tuntuu ettei silmät pysy auki, joten ei kai tässä auta kuin keitellä riisiä ja toivoa että pääsisi kerrankin hyvissä ajoin uneen ja jaksaisi aamulla sinne kaupoille.
Valmistautumalla huomiseen työpäivään. Pyykit on koneessa ja saappaat desinfiointiliuoksessa. Sauna lämpiämässä. Kun olen saunonut, laitan pyykit narulle ja saappaat huuhtelen ja laitan saunaan vielä desinfioitumaan 70 asteeseen.
Ennen nukkumaanmenoa vielä vaihdan lakanat, syön illallista, aloitan uudet villasukat, kusetan koiran ja katson Outlanderin.
Katselen telkkaria, syön rapusalaattia ja juon yhden siiderin. Nousin tänään klo 4.50, joten tuossa kahdeksan aikaan alkaa väsy painaa sen verran että käyn nukkumaan.
Makaan kipeänä sängyssä. Otan ehkä Ibumaxin. Plääh.
Emmerdale,sauna,sohvaperunat. Sitten nukkumaan, aamulla töihin yhdeksään.
Yksin kotona, kuten aina. Tein bataatti-porkkanakeittoa ja teeleipiä illalliseksi. En ole tänään poistunut asunnostani, koska oli etäpäivä. Nyt katselen jotain katastrofisarjaa Netflixistä ja mietin, että mitä jos jokin asteroidi oikeasti osuisi maahan. Haluaisinko elää vai kävisinkö vaan makuulle odottamaan loppua? Ja koska kuolemahan voi korjata milloin vain, niin kuin vain minuun osuva asteroidi, niin miksi ihmeessä en koskaan tee mitään elämälläni? Ei ole parisuhdetta, ei lapsia, ei koiraa. Kukaan ei jää kaipaamaan, jos täältä katoan. Miksi muille on niin helppoa olla jollekulle tärkeä?
Näin kevyitä ajatuksia tänä perjantaina.
Vietämme tyttöporukalla saunailtaa. Tehdään hyvää ruokaa, juodaan vähän viiniä, juorutaan ja katsotaan ehkä joku elokuva kera herkkujen. Osa lähtee myöhemmin baariin, mutta taidan itse jättää väliin.
Mukavalta tuntuu perjantai-iltanne. Myö papan kanssa otetaan vähän kuppia.
Monta monta matalalentoista viikkoa takana ja yhtä monta edessä. Tänään tasasin kierroksia etäpäivällä. Sain hyvin tehtyä töitä. Nyt on lapsetkin saatu harrastuksista kotiin. Laittelin kynttilöitä ja tuikkuja. Viihdyn sohvalla käsityön ja telkkarin tai Netflix-leffan kanssa. Nyt taitoluistelua :)
Valmistelen huomisia naamiaisia varten asuani vielä hieman, teen käsitöitä ja ehkä käyn kohta hakemassa kaupasta jotain herkkuja. Esim sipsiä! Sitten aion myös katsoa telkkaria ja ottaa ihan iisisti, rankka viikko takana ja huomenna isot juhlat, niin en halua lähteä mihinkään tai tehdä mitään ihmeellistä.
Olen kotona joskus 18.30-19.00. Mies tekee meille gin tonicit. Huilaan hetken ja jutellaan päivästä. Sen jälkeen rentoudun (!) laittamalla ruokaa. Itselleni jäi eilistä ruokaa mutta teen miehelle jotain, mitä hän toivoo. Loppuilta kuluu sitten sohvalla Kieslowskin "Valkoista" katsoen.