Nordea peruu puheensa tunnuslukukorteista luopumisesta vuodenvaiheessa!
"Nordea on päättänyt antaa verkkopankkiasiakkailleen lisää aikaa ottaa käyttöön tunnuslukusovellus. Pahviset tunnuslukukortit ovat käytössä vielä ensi vuonna, vaikka aiemmin on kerrottu, että ne siirtyvät historiaan tämän vuoden lopussa.
Nordea otti Suomessa pankeista ensimmäisenä käyttöön tunnuslukusovelluksen vuonna 2015. Se on jo aiemmin joutunut venyttämään tunnuslukukorttien käytön takarajaa. Ilmeisesti asiakkaat eivät ole muutoksesta yhtä innoissaan kuin pankki."
Kommentit (11)
Olen akateemisesti koulutettu IT-alan ammattilainen.
En ole ottanut tunnuslukusovellusta käyttöön, koska en kannata ajatusta kaiken mahdollisen keskittämisestä yhteen laitteeseen, mikä on helppo hukata/rikkoa ja vaikea/hidas saada takaisin ennalleen.
Erillinen tunnuslukulappu hukkuu vain siinä tapauksessa, että tulipalo polttaa koko asunnon.
Minulle suorastaan pakotettiin tunnuslukulaite, väitettiin että pahvisia tunnuksia ei saa.
On ihan helkkarin ärsyttävä laite, ja monivaiheinen.
Mikä vika niissä pahvitunnuksissa taas oli?
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu IT-alan ammattilainen.
En ole ottanut tunnuslukusovellusta käyttöön, koska en kannata ajatusta kaiken mahdollisen keskittämisestä yhteen laitteeseen, mikä on helppo hukata/rikkoa ja vaikea/hidas saada takaisin ennalleen.
Erillinen tunnuslukulappu hukkuu vain siinä tapauksessa, että tulipalo polttaa koko asunnon.
Useat IT-alan ammattilaiset ovat yhtä mieltä että paperinen, erillinen tunnuslukutaulukko on mahdoton hakkeroida.
Vierailija kirjoitti:
"Nordea on päättänyt antaa verkkopankkiasiakkailleen lisää aikaa ottaa käyttöön tunnuslukusovellus. Pahviset tunnuslukukortit ovat käytössä vielä ensi vuonna, vaikka aiemmin on kerrottu, että ne siirtyvät historiaan tämän vuoden lopussa.
Nordea otti Suomessa pankeista ensimmäisenä käyttöön tunnuslukusovelluksen vuonna 2015. Se on jo aiemmin joutunut venyttämään tunnuslukukorttien käytön takarajaa. Ilmeisesti asiakkaat eivät ole muutoksesta yhtä innoissaan kuin pankki."
Linkki? Lähde kiitos?
Tosi kiva, itse otin tunnuslukusovelluksen käyttöön uuden älyluurin myötä niiden "kohta loppuu pahvitunnukset, kiirekiirekiire!!" -pelottelujen seurauksena, ja on kyllä pistänyt miettimään, että mitäs h*lvettiä sitten jos tämä hajoaakin... Ei pääse nettipankkiin puhelimella, tietokoneella, ei missään. Pankkikonttoriinko minä laskuni kannan maksettavaksi niin kuin ennen vanhaan?
Olisipa hienoa jos näin on! Minusta tuo tunnuslukukortti on todella helppo ja vaivaton käyttää. Kiitos
Nordea!
Vierailija kirjoitti:
Muutosvastarintaiset pullikoi. En tiedä ketään tunnuslukusovelluksen käyttöön ottanutta, joka ei sitä käyttäisi ihan tyytyväisenä. Mutta onhan se nyt vaikeaa tietysti sellaiselle, joka mieluummin hautuu poterossaan.
Tyytyväinen olenkin täällä poterossani :) Aika moni muukin on saanut pullikoida, ettei Nordea saa jyrättyä uudistustaan läpi. Hyvä niin.
t: muutosvastarintainen
Näkyy olevan totta, mikäli Iltalehteä on uskominen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/52b0b5f7-53a7-4aba-b27f-d57aa21fdfea_u…
Minullekin pakotettiin laite mukaan pankista. Otin, mutta en ikinä kytkenyt käyttöön ja saan tunnuslukupaperin postitse edelleen.
Luulin käyväni yksin tätä sotaa laitetta vastaan. Kiva että on muitakin :D
En nyt tiedä miten tuo tunnuslukulaite eroaa paperisesta versiosta oleellisesti. Sehän ei yksinään riitä mihinkään, kuten ei riitä se pahvilappukaan.
Muutosvastarintaiset pullikoi. En tiedä ketään tunnuslukusovelluksen käyttöön ottanutta, joka ei sitä käyttäisi ihan tyytyväisenä. Mutta onhan se nyt vaikeaa tietysti sellaiselle, joka mieluummin hautuu poterossaan.