Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipuilua alavatsan vasemmalla puolella

Vierailija
01.11.2018 |

Mikäköhän mahtaa olla? Olen jo pidemmän aikaa ajatellut että minulla toimii enää vain vasen munasarja kun kaikki kuukautiskierron "toiminnot" tuntuivat vain vasemmalla puolella. Kävin sitten gynekologilla ja molemmat munasarjat ok eikä mitään kystiä tms. ollut. Välillä vihlontaa ja välillä polttavaa tunnetta ihan alhaalla ja myös nivusen suuntaisesti.
Olen kyllä viime aikoina alkanut kävellä vähän pidempiä kävelylenkkejä ja mietin että voikohan tämä olla jotain lihasperäistä? Kroppani on vähän epäsymmetrinen ja lantio vähän vinossa.... Nyt aivan heti ei olisi taas varaa mennä lääkärille. Kunnallisella puolella on pitkät jonot.....

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla suolistoperäistä? Paksusuolen divertikkelit tuntuvat nimenomaan alavatsalla vasemmalla puolella. Ne ei välttämättä vaivaa muuten, mutta tulehtuvat helposti. Jos sinulla nousee kuumetta, niin silloin kannattaa käydä lääkärissä, tulehdus vaatii antibiootit.

Vierailija
2/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla suolistoperäistä..... mitenköhän nämä divertikkelit todetaan? Pitääkö tehdä jokin iso tutkimus?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos munasarjat kerran toimii, niin voi olla kiertoon liittyviä kipuja. Kokeile venyttelyä, jos sillä lähtee niin varmaan lihasperäisiä. Ja kokeile hieroa niitä itse, se voi auttaa jos suolistossa on jotain.

Voi myös olla kiinnikkeitä kasvanut munasarjoihin tai suolistoon, sinänsä haitatonta, mutta voi aiheuttaa kipua kun suolessa jotain tapahtuu.

Vierailija
5/23 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divertikkelit todetaan tähystyksellä

Vierailija
6/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt kokeneella sisätautilääkärillä. En oikein saanut vastausta mikä saattaisi kivun aiheuttaa. Ehkä divertikkelit vaikka tulehdusarvot olivat alhaiset. Oireet eivät kuitenkaan lääkärin mielestä ole huolestuttavia. Minulla on myös vaihdevuodet alkamassa, mutta se on sitten toinen tarina.

En vain oikein ymmärrä mikä tämän omituisen kivun voi aiheuttaa. Välillä tuntuu kuin vasen puoli nopeasti kramppaisi ja välillä taas tuntuu pieniä vihlaisuja. Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Ap

Vierailija
7/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umppari?

Vierailija
9/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia oireita ja lopulta nousi kuume, hoidettiin antibiooteilla kuntoon. Tervehdyttyä tähystys varmisti, että oli ollut divertikuliitti. Myöhemmin jos on tullut saman oloisia alkuoireita olen syönyt pari päivää helppoja ruokia, pussikeittoja, puuroa, jugurttia, valkoista paahtista ja säilykehedelmiä. Lisäksi minulla ummetus pahentaa oireita helposti, joten käytän ulosteita pehmentävää valmistetta.

Vierailija
10/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkankoukistajalihas kireällä, itsellä tämä, plus munasarja aika kookas niin painaa sitä. Googlaa kys. lihaksen venytyksiä.

Vierailija
11/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, muita?

Vierailija
12/23 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt vuosia samanlaisesta vaivasta. Gynekologi on tutkinut normaaliksi. Tähystetty ei ole, koska sitä ei ole pidetty tarpeellisena, kun muita suolistoon viittaavia oireita ei ole. Divertikkelit on harvinaisia nuorilla. Umppari on oikealla.

Todennäköisimpänä pidetään nyt sitä, että johtuu minullakin juuri lihaksista. Olen toispuoleinen, istun usein huomaamatta vinossa, toinen jalka voi olla pidempi jne.

Vierailija
13/23 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas; jos tästä on jollekin apua: kävin tänään paksusuolen tähystyksessä.

Kaikki oli hyvin, ei divertikkeleitä eikä polyyppeja. Mutta sigmasuoleni oli jopa kokeneen lääkärin mukaan poikkeuksellisen mutkainen ja tämä siis aiheuttaa paineen tunnetta ja kipua tuonne munasarjan kohdalle.

Onneksi asia selkesi!

Ap

Vierailija
14/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulle iski epäluulo..... voiko tosiaan olla näin, että sigmasuolen/paksusuolen mutkaisuus aiheuttaa tämän paineen tunteen/kivun tuolla vasemmalla alavatsalla? Gynekologinen tutkimuskin ultrineen on juuri tehty....

Tähystyksen tehneen sisätautilääkärin mukaan kipu/paine on juuri siinä kohtaa missä sigmasuoli menee....hän sanoi että minulla se teki paikka paikoin 180 asteen mutkan ja tutkimustakin oli hankala tehdä tuon mutkaisuuden vuoksi

Ap täällä taas huolineen ja epäluuloisena

Vierailija
15/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minulle iski epäluulo..... voiko tosiaan olla näin, että sigmasuolen/paksusuolen mutkaisuus aiheuttaa tämän paineen tunteen/kivun tuolla vasemmalla alavatsalla? Gynekologinen tutkimuskin ultrineen on juuri tehty....

Tähystyksen tehneen sisätautilääkärin mukaan kipu/paine on juuri siinä kohtaa missä sigmasuoli menee....hän sanoi että minulla se teki paikka paikoin 180 asteen mutkan ja tutkimustakin oli hankala tehdä tuon mutkaisuuden vuoksi

Voi jumalauta sun kanssasi.

Vierailija
17/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

????

Vierailija
18/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta sun kanssasi.

???

Vierailija
19/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin nyt kokeneella sisätautilääkärillä. En oikein saanut vastausta mikä saattaisi kivun aiheuttaa. Ehkä divertikkelit vaikka tulehdusarvot olivat alhaiset. Oireet eivät kuitenkaan lääkärin mielestä ole huolestuttavia. Minulla on myös vaihdevuodet alkamassa, mutta se on sitten toinen tarina.

En vain oikein ymmärrä mikä tämän omituisen kivun voi aiheuttaa. Välillä tuntuu kuin vasen puoli nopeasti kramppaisi ja välillä taas tuntuu pieniä vihlaisuja. Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Ap

Minulla on. Tuntuu erittäin tutulta. Itsellä kipu tuntuu lievänä silloin tällöin, pahana ehkä pari kertaa vuodessa. Silloin nousee myös kuume. En ole käynyt lääkärissä, koska kipu on siedettävää ja häviää miltei kokonaan lääkkeellä. Oma veikkaus on divertikkelit, jotka oireilee vain tietyissä olosuhteissa. Stressi, eräät ruoat ja juomat saavat vatsan kiukuttelemaan. Välillä olo on taas täysin normaali.

Vierailija
20/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up