Toiminimi ennakonkannon alaiset tulot
Hei! olen tuore yksityinen elinkeinonharjoittaja. Lähinnä tulo, jota saan toiminimen kautta, on pienimuotoista taskurahaa opiskelijalle. Teen lisäksi keikkatyötä ja toiminimeni tulot on laitettu verokortille, ne verotetaan samalla keikkatyöni kanssa. Nyt aiemmin ilmoittamani (n. vko sitten) ennakonkannon alainen tulo meneekin yllättäen rikki tämän kuun aikana. Olen vasta toimittanut keikkatyöhöni uuden verokortin. kuinka nopeasti minun täytyy toimittaa nyt taas uusi verokortti? osaisiko kukaan jelppiä? kiitos!!
Kommentit (3)
Jos palkkaa ei makseta ennen kuin 11.11. (työanatajan maksupv 9.11., tililläsi 11.11.), niin ehdit odottaa palvelun avautumista (9.11.) - muutoin joudut menemään verotoimistoon paikan päälle.
Kannattaa siis se uusi verokortti hankkia vielä loppu vuodelle.
Uusi verokortti tulisi olla työnantajalla n. 2 viikkoa ennen palkanmaksua. Verokortti verkossa -palvelu on kiinni, mutta vielä tämän päivän ajan uuden verokortin voi tilata Verohallinnon puhelinpalvelusta tai käymällä verotoimistossa paikan päällä. Huomenna uutta verokorttia ei enää saa, sillä Verohallinnon tietojärjestelmät ovat kokonaan kiinni 2.-7.11. 8.11. alkaen verokortin tilaaminen onnistuu taas.
Hommaa hankaloittaa se että verokorti verkossa- palvelu on kiinni tällä hetkellä :( -ap