Annetaan susannakoskimaisia ohjeita köyhille !!
Olen itsekin työkyvytön (sairas) työtön, eli suomalaisittain köyhä, joten aloituksesta ei tarvitse kenenkään vetää hernettä nenään, ei tässä vähävaraisia suinkaan pilkata.
Ohjeen saa siis keksiä omasta päästä, kunhan se on mahdollisimman koskimaisen älyvapaa.
Jään miettimään itsekin jotain hyviä.
Kommentit (106)
Jokainen elää just sillä lompakolla kun haluaa. Elä sinäkin siis Kimi Räikkösen lompakolla.
Muuta vaikka Venäjälle, siellä on ruoka ja asuminen halvempaa. Turhaa olet täällä Suomessa työttömyystilastoja nostamassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ettei ole rahaa asiaan xx.
Kun nyt alat säästämään, niin on varaa jouluun, lukionn, eläintarhaan, huvipuistoon, ulkohaalariin, gore-tex -kenkiin, luokkaretkeen, silmälaseihin, uuteen pakastimeen...
Säästämään vaan!
Tämä.. Ja kun tämä ei ole edes vitsi vaan päivittäin AVKosket näitä säästövinkkejään jakavat :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vammainenkin on töissä, mikset sinäkin?
En päässyt eduskuntaan. (Oli ihan pakko vastata, vaikka se ei ollut ketjun juoni.)
Ehket sä ollut tarpeeks vammanen?
Säästä ruokalassa, ihan joka kerta ei tarvitse lihatiskiltä ostaa luomua sisäfilettä, toisinaan voi tyytyä paistijauhelihaan.
Jos olet köyhä, se on sinun ihan oma vikasi.
Jos ei ole leipää, syökää leivoksia!
(Marie Antoinette)
Kannattaa juoda kaljan sijasta sampanjaa, koska se kihahtaa nopeammin päähän, eikä niin lihota.
Onko töissäsi raskasta? Tule eduskuntaan, siellä ei tarvitse tehdä mitään.
Synny wahlroosiksi, älä makkoseksi.
Ruokaile naapureiden, tuttavien ja (ex)ystävien luona. "Lainaa" samalla aamiaistarpeet heidän jääkaapistaan niin ei itse tarvitse mennä kauppaan.
Hymy ei maksa mitään. Siksipä en arvosta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusvinkit on köyhille yhtä raskas ponnistus kuin nuo Susannan vinkitkin. Elämän yksinkertaisin ohjenuora on suhteuttaa menot tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin, mutta silti riittää näitä minä sairastui, jäin työttömäksi, jne lässyttäjiä.
Olet tämän saman typerän vinkin kanssa joka ketjussa. Lähes kaikki köyhät ovat jo " sopeuttaneet" menot tuloihin. Olen yksi heistä. En juo. En polta. Leikkaan omat hiukset. En käy elokuvissa, ravintoloissa. En omista autoa. Halvimmat liittymä/sähkö ym. sopimukset on jo. Halpa vuokrakämppä. Teen itse kotiruokaa. En tilaa lehtiä tai netflixejä. En matkustele. Kävelen bussin sijaan. Mistä minä leikkaan? En shoppaa mitään turhaa. Kerro ihan oikeasti miten sopeutan lisää? Lakkaaanko syömästä?
T: nainen sairaspäivärahalla reilu puoli vuotta ja aina köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusvinkit on köyhille yhtä raskas ponnistus kuin nuo Susannan vinkitkin. Elämän yksinkertaisin ohjenuora on suhteuttaa menot tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin, mutta silti riittää näitä minä sairastui, jäin työttömäksi, jne lässyttäjiä.
Moi, Susanna.
Köyhät ovat tämän maan syöpä, miksi antaisin mitään ohjeita.
Vegaanit on nounou. Lihansa itse metsästävä ja nylkevä heteronainen on jees.
Vierailija kirjoitti:
Hymy ei maksa mitään. Siksipä en arvosta sitä.
Kylläpäs maksaa, Hymy nyt vain kestotilauksena....
Jos ei ole rahaa ruokaan, pidä dieetti juuri silloin.