Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina sanotaan että nuorena palautuu

Vierailija
01.11.2018 |

Synnytyksestä paremmin ja jaksaa yövalvomiset paremmin. Mihin tämä ajatus perustuu? Itse olen synnyttänyt useamman lapsen ikävuosien 24-38 välillä ja aina on ollut vaan pirteämpi olo ja nopeammin lähtenyt kilot.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, viitataanko sillä palautumisella niinkään kilojen lähtemiseen kuin kudoksiin. Kudokset ikääntyvät, mikä vaikuttaa niiden kimmoisuuteen. Nuoret ihmiset kestävät sitä valvomista keskimäärin paremmin. Ei mua nyt ihan hirveästi hetkauttanut nuorempana yksi valvottu tai lyhyeksi jäänyt yö, mutta vanhempana hetkauttaa. Voi tietenkin olla, että tähän vaikuttaa myös se, että kuopukseni, joka on nyt neljän, heräili yli kolmevuotiaaksi asti öisin. Sen jälkeinen aika on ollut palautumista.

Mutta siis pointtinahan on se, että näistä asioista puhutaan yleistäen, ei yksilökohtaisesti. Ihmiset ovat erilaisia. Kun puhutaan laajemmalla otannalla, ei puhuta juuri sinusta.

Vierailija
2/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin lähinnä että ei kai kukaan joka on siinä iässä että luomusti raskautuu voi olla niin vanha ja raihnainen ettei jaksa tai palaudu jollei ole omilla elintavoillaan sitä aiheuttanut. Ne jotka eivät jonkin perussairauden vuoksi jaksa niin ovat olleet jo nuorempana todennäköisesti huonommassa kunnossa eivätkä olisi silloinkaan jaksaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä että ei kai kukaan joka on siinä iässä että luomusti raskautuu voi olla niin vanha ja raihnainen ettei jaksa tai palaudu jollei ole omilla elintavoillaan sitä aiheuttanut. Ne jotka eivät jonkin perussairauden vuoksi jaksa niin ovat olleet jo nuorempana todennäköisesti huonommassa kunnossa eivätkä olisi silloinkaan jaksaneet.

Mitä tarkoitat konkreettisesti sillä, ettei jaksa tai palaudu? Mun on nyt hieman vaikea käsittää, mistä puhut.

Vierailija
4/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että solutasolla palautumista tarkoitetaan. Elimistö korjaa esim. haavat nopeammin nuorena, kun kaiken kaikkiaan elintoiminnot ja kaikki on vitaaliset. Esimerkiksi syövän hoidoista toivutaan paremmin, leikkauksista toivutaan paremmin, huonosti nukutusta yöstä tai liiasta viinanjuonnista toivutaan paremmin... Näin ollen synnytyksenkin ollessa kyseessä jos on jotain ongelmia, niin niistä toivutaan paremmin. Ja jos vauva valvottaa, niin elimistö korjaa unenpuutteen aiheuttamat vauriot tehokkaammin nuoremman kehossa.

Vierailija
5/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt, että solutasolla palautumista tarkoitetaan. Elimistö korjaa esim. haavat nopeammin nuorena, kun kaiken kaikkiaan elintoiminnot ja kaikki on vitaaliset. Esimerkiksi syövän hoidoista toivutaan paremmin, leikkauksista toivutaan paremmin, huonosti nukutusta yöstä tai liiasta viinanjuonnista toivutaan paremmin... Näin ollen synnytyksenkin ollessa kyseessä jos on jotain ongelmia, niin niistä toivutaan paremmin. Ja jos vauva valvottaa, niin elimistö korjaa unenpuutteen aiheuttamat vauriot tehokkaammin nuoremman kehossa.

Eikä tarvitse olla edes mitään ongelmia, raskaushan jo itsessään pehmentää pehmytkudoksia, jotka sitten alkaa palautua ennalleen, kun raskaus loppuu.

Vierailija
6/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin. Kuten aloituksessa tulee esille, niin palautuu paremmin. Tämä taas johtuu nopeudesta. Nuorempi keho on nopeampi. Aineenvaihdunnaltaan, solutasolla jne. Määrättyyn ikään asti kehomme kehittyy ja sitten tulee piste josta se alkaa rapistumaan. Jokaisessa iässä keho toki pyrkii aina korjaamaan itsensä, mutta onhan se nyt eri asia kuin kehittyvä keho korjaa itseään kuin samanaikaisesti rapistuva keho tekee sitä. Yksittäisin ihmisen kokemukset ja tuntemukset eivät tätä tosi asiaa muuta.

Vierailija
7/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat konkreettisesti sillä, ettei jaksa tai palaudu? Mun on nyt hieman vaikea käsittää, mistä puhut.

Sitähän minä tässä yritän selvittää että mistä ihmiset puhuvat kun jopa minua nuoremmat sanovat etteivät jaksa enää heidän iässään tai etteivät voi laihtua tai ettei "kroppa enää kestä" vaikka olisi kyse hyvin tavanomaisista asioista.

Vierailija
8/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän minä tässä yritän selvittää että mistä ihmiset puhuvat kun jopa minua nuoremmat sanovat etteivät jaksa enää heidän iässään tai etteivät voi laihtua tai ettei "kroppa enää kestä" vaikka olisi kyse hyvin tavanomaisista asioista.

No se tuli jo siinä ykkösvastauksessa, ja vielä tarkemmin kirjoittajan nro 6 selittämänä: keho alkaa ikääntyä, ikääntyvään kehoon tulee helpommin kremppoja. Esim. minä en pystyisi selän takia enää lasta hankkimaan, vaikka olenkin siinä iässä, että tulisin varmasti ihan normaalisti raskaaksi.

Nuorempi ihminen palautuu nopeammin, koska nuorempi keho korjaa muutokset ja vauriot nopeammin. Nuorempi ihminen kestää valvomista keskimäärin paremmin. Eivätkä nämä asiat riipu siitä, miltä joku asia sinusta tuntuu, eivätkä liity myöskään elintapoihin.

Vierailija
9/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella ihmisten mielestä esimerkiksi 35-40 vuotias normaalipainoinen, perusterve ja liikkuva ihminen niin vanha että väsymys, tuki ja liikuntaelinten vaivat ja sairauksista toipuminen on vaikeampaa iän vuoksi? Ja työelämässä aiotaan jaksaa vielä 30-35 vuotta?

Vierailija
10/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis todella ihmisten mielestä esimerkiksi 35-40 vuotias normaalipainoinen, perusterve ja liikkuva ihminen niin vanha että väsymys, tuki ja liikuntaelinten vaivat ja sairauksista toipuminen on vaikeampaa iän vuoksi? Ja työelämässä aiotaan jaksaa vielä 30-35 vuotta?

Ei ole. Suosittelen, että luet nyt saamasi viestit uudelleen hieman hitaammin ja mietit, mitä se raskaudesta ja synnytyksestä toipuminen on (se ei siis ole sitä, että paino laskee), ja mitä tarkoittaa se, että nuori ihminen palautuu nopeammin, siis paremmin (se ei siis tarkoita sitä, että jo nuoruuden taakseen jättäminen ei palaudu ollenkaan) sekä mitä tarkoittaa paremmin jaksaminen (ei tarkoita sitä, ettei jaksa ollenkaan).

Lasten tekeminen on vapaaehtoista. Jos joku sanoo, ettei jaksaisi enää lasta tehdä (kuten minä), se tarkoittaa sitä, että koska voin itse päättää, etten enää raskaaksi tule, minun ei ole sitä pakko tehdä oman ja perheeni kokonaistilanteen huomioon ottaen.

Vierailija
11/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Suosittelen, että luet nyt saamasi viestit uudelleen hieman hitaammin ja mietit, mitä se raskaudesta ja synnytyksestä toipuminen on (se ei siis ole sitä, että paino laskee), ja mitä tarkoittaa se, että nuori ihminen palautuu nopeammin, siis paremmin (se ei siis tarkoita sitä, että jo nuoruuden taakseen jättäminen ei palaudu ollenkaan) sekä mitä tarkoittaa paremmin jaksaminen (ei tarkoita sitä, ettei jaksa ollenkaan).

Lasten tekeminen on vapaaehtoista. Jos joku sanoo, ettei jaksaisi enää lasta tehdä (kuten minä), se tarkoittaa sitä, että koska voin itse päättää, etten enää raskaaksi tule, minun ei ole sitä pakko tehdä oman ja perheeni kokonaistilanteen huomioon ottaen.

Ilkeä, ylimielinen ja puhut aiheen vierestä.

Vierailija
12/12 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeä, ylimielinen ja puhut aiheen vierestä.

Mikä on nyt se aihe, josta haluat puhua?