Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutko vilkkaan tien vieressä? (Siis liki kiinni tiessä). Miten totuit meluun?

Vierailija
31.10.2018 |

Joudun pakkoraossa olemaan 12 kk vuokralla rivarissa joka liki kiinni tiessä. Vilkas taajamatie (läpikulkua, n. 6000 ihmisen päivittäinen työmatkatie) ja päiväsikaan raskasta liikennettä läheiselle sahalle.
Talo on liki kiinni tiessä (7m tien reunasta) ja ikkunat tielle päin (sauna ym huoneet olisi siellä hiljasella puolella.
Vsihtoehtoja ei ollut ja oli pakko ottaa tää, vaikka olen hiljaisuutta rakastava ihminen.

Nyt jo itkettää! MITEN voi tottua tuohon? Ikkunat uudehkot 3-lasiset mutta ei ns desibeli-ikkunat. Eli ääntä kuuluu kyllä selkeesti.

Auttaako paksut verhot? Pitääkö olla tulpat?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuohon mikään auta..... valitettavasti. 

Vierailija
2/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuu kummasti. Radion tai TV:n ääni häivyttää liikennehälyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan nelostien vieressä ja rekkojen ääniin on totuttu. Tietyllä pakkasella koko talo tärähtää kun rekka ajaa asfaltin sauman yli :D

Nyt haittaa ylimääräinen moponvingutus, johon ei totu millään. Vähän pelottaa miten tästä eteenpäin jaksetaan unettomat yöt. Talon sijainti on muuten sopiva, vaikka vilkas tie tuossa meneekin...

Vierailija
4/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki onko ikkunat tiivistetty kunnolla ja onko rakenteissa jotain muuta mahd ilmarakoa johon voit vaikuttaa. Auttaa myös pölyyn. Itse ikkunalasi on tietysti sitten mitä on. Verhoilla saa jonkin verran hälyä vaimennettua ja akustiikkaa pehmennettyä laittamalla kangasta myös seinille.

Vierailija
5/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa vilkkaan tien ääressä. Bussit, ratikat, autot, ambulanssit kaikki uudelta ja rämisee. Viides kerros, mutta kun tien toisella puolella on saman korkuinen talo niin melu pomppaa ylös asti.

Totuin nopeasti. Ratikoista tuli yllättäen jopa rauhoittava elementti äänimaisemaan. Ne humisevat ja suhahtelevat ohi niinkuin meren aallot.

Ambulanssit häiritsee edelleen ja tööttäily. Muuhun ei korva kiinnitä enää huomiota.

Vierailija
6/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös asunut vilkkaasti liikennöidyn tien reunalla. Nimittäin Mansku Helsingissä. Ei hiljene koskaan. 2 vuotta jaksoin, sitten muutin ”metsään” hiljaisuuteen.

Tosiaan apua kannattaa katsoa, jos ikkunoiden tiivistäminen auttaisi. Myös pehmeät tekstiilit asunnossa auttaa. Kesällä myös puusto vaimentaa melua.

Vierailija
7/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen kummasti tottuu.

Vierailija
8/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siihen tottuu. Niin en silti ikinä muuta toistamiseen näin lähelle tietä. Jos joskus täältä pois pääsen.

Vierailija
9/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin pääkatu menee ikkunan alta ja kaupungin läpi ajaa koko ajan bussiliikennettä - ei haittaa millään muotoa.

Vierailija
10/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sadan metrin päässä tiestä ja silti mopojen kiihdytysajot tekevät välillä hulluksi. Olen nyt yrittänyt opetella etääntymistä eli olemaan reagoimatta vingutukseen. Sen äänen panee merkille, kuulee, mutta siinä kaikki, melu nousee ja häipyy. Tämä kivikorvaksi opettelu käy jo jonkinlaisesta meditaatiosta :)

Vierailija
11/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kasveja ikkunalle. Tutkitusti auttaa, jos melun aiheuttajaa ei näy.

Vierailija
12/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin muuttamaan aikoinaan tähän ja vihasin tämän sijaintia, kun kevyen liikenteen väylä menee ikkunan takana ja sen vieressä autotie. Mutta se ei näin iltaisin ole kovin vilkas, työmatkaliikennettä yleensä on. Kun ikkuna on kiinni, ei se melu ole minua häirinnyt. Ihme kyllä. Kesällä läheiset liikennevalot vaikuttavat kyllä melua lisäävästi, kaksipyöräiset kaasuttavat yleensa aina valoissa odotellessaan.

Enemmän haittaa naapurien yöelämöinti, juoppo asuu suoraan yläpuolellani.

Vierailija
13/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei häiritse, mutta kesällä ei parvekkeen ovea voi pitää auki tai ei kuulu tv tms. Aamuisin tietää aina, jos herää ennen kellon soittoa, onko pian aika nousta; työmatkaliikenne alkaa puoli kuuden maissa. En osaisi asua maalla, lapsuuteni elin keskellä korpea ja vieläkin ahdistaa, jos joudun maaseudulle.

Vierailija
14/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kaksi kertaa asunnossa, missä liikenteen melu oli jatkuva riesa. Nukuin öisin korvatulppien kanssa ja päivisin pyrin olemaan poissa kotoa. Ap, luulen, että tämä on persoonasta riippuvainen juttu. Toiset sopeutuu meluun ja toiset ei sitten millään. Kerroit rakastavasi hiljaisuutta, joten osta ne tulpat vaan jo valmiiksi.... Onneksi 12kk menee ohi aika nopsaan kuitenkin.

Vierailija
15/15 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta suosiolla hiljaisempaan paikkaan, joku mahdollinen vuokrasopimuksen purkamisen sopimussakko on pieni hinta siitä että saa olla rauhassa.

T. Ääniyliherkkä joka maksoi tuon sopimussakon ja ei tarvinnut katua