Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerron teille vähän siitä, miten terveydenhuolto toimii

Vierailija
29.10.2018 |

Minulla oli syöpä. Diagnosointi kesti ainakin kuutisen kuukautta, oireitani luultiin ahdistukseksi ja yritettiin painostaa mm. päiväosastolle my-syistä, kun mitään vikaa ei löydetty (etsitty). Tässä vaiheessa olin epätoivoissani hakenut apua jo yksityiseltä puoleltakin ja alkanut itsekin epäillä mielenterveyttäni.
Minulle tehtiin kaksi leikkausta syövän takia.
Leikkaukset onnistuivat mutta seurauksena tuli komplikaatioita, jatkuvia tulehdustauteja. Välillä jouduin sairaalaan antibioottitiputukseen, sitten taas kun tulehdus oli lievä niin kärsin ja olin työtön = laiska. Tulehdusten aiheuttajaan sain kerjätä ratkaisua noin vuoden päivät. Kun tulehdukset viimein loppuivat, oli niiden johdosta minulle kehittynyt krooninen vaiva, jota varten tarvitsen hoitoa lopun ikäni.
Terveydenhoito sai minusta asiakkaan, nyt olen riippuvainen palveluista. Kokemus kaiken kaikkiaan on ollut traumaattinen, sekava ja nöyryyttävä - pahinta on, että se ei lopu koskaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

my-syistä = mt-syistä

Vierailija
2/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä traagisinta on se, että rahalla olisi saanut hyvän ja nopean hoidon, olisin varmaan jäänyt terveeksi. En ymmärtänyt ajoissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on, hoitoon/tutkimuksiin pääsy on niin vaikeaa ja hidasta että vaivat todella kerkiävät pahentua. Olen pahoillani saamastasi kohtelusta. Tiedän myös erään syövästä parantuneen jonka vuosikontrollissa oli löytynyt hälyyttäviä arvoja jotka voivat viitata syövän uusiutumiseen niin jatkotutkimukseen hän oli saanut ajan vasta 3:n kuukauden päähän, Ihan käsittämätöntä!

Vierailija
5/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tehnyt valituksen. Järkyttävää kohtelua, mut tota se vissiin on.

Vierailija
6/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan tehnyt valituksen. Järkyttävää kohtelua, mut tota se vissiin on.

Olen ainakin kerran tehnyt valituksen, mutta ei se mihinkään johtanut. Välttämättä lakia ei rikota eikä asiakas pysty todistamaan, että vaiva paheni viiveen takia, tai että se ja se asia johti tähän ja tuohon 100 % varmuudella. Ap

Vierailija
7/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän että kunnalla on myös potilasasiamies, juuri tällaisia tapauksia varten.

Vierailija
8/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee miten maailman paras (l. halvin suhteessa elinajan odotteeseen) terveydenhoito toimii. Mikäli mittariksi otettaisiin kerralla oikein diagnoosit, hoitovirheet ja valitukset, olisimme jossain Botsvanan tasolla.

Vierailija
9/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei nykyään enää toimi yhtään mikään. Veroja maksetaan niin maan kerpeleesti, mutta vastineeksi niistä ei saada juuri mitään. Lapsellekin oli pakko ottaa sairauskuluvakuutus, että pääsee oikeasti lääkäriin, jos sitä tarvitaan. Muuten saat jumittaa puoli päivää terveyskeskuksella hoitajalle, ja toiset puolipäivää (hyvällä tuurilla) lääkärille.

Vierailija
10/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnosoitu ahdistuneisuus. Tai sen diagnoosin sain, kun muuta ei löytynyt. Tai etsitty. Lääkitystä en kumma kyllä ole ahdistukseeni saanut. Nyt sitten käyn päivystyksessä aika ajoin ahdistuksen vuoksi. Saan odottaa tuntikausia odotushuoneessa, kun muut menevät ohitseni jonossa. Heidän kanssaan jutellessani on selvinnyt, ettei ole hengengädästä heilläkään kyse. Varsinkin yksi lääkäri tekee tätä ja on jopa asian myöntänyt. Mutta jos tekisin valituksen, ei tietenkään asiaa myöntäisi. Että tällaista ahdistuksen hoitoa! Tämä kyseinen lääkäri narisee siitä MINULLE, kun hoitaja luukulla on katsonut vaivani vaativan päivystyskäyntiä.

Vierailija
11/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on diagnosoitu ahdistuneisuus. Tai sen diagnoosin sain, kun muuta ei löytynyt. Tai etsitty. Lääkitystä en kumma kyllä ole ahdistukseeni saanut. Nyt sitten käyn päivystyksessä aika ajoin ahdistuksen vuoksi. Saan odottaa tuntikausia odotushuoneessa, kun muut menevät ohitseni jonossa. Heidän kanssaan jutellessani on selvinnyt, ettei ole hengengädästä heilläkään kyse. Varsinkin yksi lääkäri tekee tätä ja on jopa asian myöntänyt. Mutta jos tekisin valituksen, ei tietenkään asiaa myöntäisi. Että tällaista ahdistuksen hoitoa! Tämä kyseinen lääkäri narisee siitä MINULLE, kun hoitaja luukulla on katsonut vaivani vaativan päivystyskäyntiä.

Mulla on ahdistukseen lääkitys, muuten en pärjäisi.

Vierailija
12/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin on pakko myöntää, että oma usko suomalaiseen terveydenhuoltoon on alkanut horjumaan. Isälläni todettiin useita kuukausia sitten syöpä. Testeissä oli käynyt ja kukaan ei ilmoittanut tuloksia, itse soitti ja sanottiin vaan että ''joo tosiaan sulla on syöpä, pitikin soittaa sulle jossain vaiheessa''. Noh, sitten alkoi hoitosuunnitelman tekeminen ja jokainen lääkäri oli eri mieltä siitä tulisiko syöpä leikata, sädettää ja hoitaa hormonipistoksilla. Kaikki aloittivat oman hoitoehdotuksensa ''tämä on ehdottomasti paras ja ainoa keino tässä tilanteessa''... Lopulta mentiin yksityiselle ja sieltä kuultiin taas uudenlaiset mielipiteet hoidosta. 

Nyt, vasta monta kuukautta myöhemmin, hoitoa ollaan aloittamassa. Kaikki testit uusiksi, koska edellisistä on kulunut sen verran monta viikkoa = eikö ole ajan/rahan tuhlausta tehdä kaikki sama uusiksi ja taas hoidon aloittaminen viipyy testien takia. Voihan se olla että tämmöinen toimintatapa on ihan normaalia, mutta jotenkin itseäni hirvittää mitähän se isäni hoitojaksokin tulee olemaan.

Kaikkea hyvää sulle, voin vain kuvitella mitä käyt läpi.

Vierailija
13/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Minimiterveydenhuoltoa kaikille” - (vihreiden) vaalislogan vuosituhannen vaihteesta....

Vierailija
14/14 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan tietojen mukaan Suomessa on maailman paras ja tehokkain terveydenhoito, joten tarinasi ei voi pitää paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi