Onko bussikuskilla TODELLAKIN oikeus olla ottamatta kyytiin asiakasta jolla kahvi kädessä tai pitsalaatikko kainalossa?
Kommentit (91)
Diabeetikko voi syödä jotain Siripiriä tai vaikka suklaata tms., jos sokeri laskee äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tälläinen sääntö perustuu ja onko se virallinen ohjeistus?
Bussikuski on auton kapteeni. Eli The Boss.
Vierailija kirjoitti:
Pitkänmatkan autoissa saa syödä ja juoda! Naurettava ajatuskin ettei saisi. Esim jos lähden linkulla Mikkelistä Helsinkiin, niin kyllä minulla on esim energiajuoma ja joku kaupan valmis täytetty patonki mukana.
Niin. Ja ihan samalla tavalla se sämpylä tai banaani sotkee ja haisee pitkän matkan bussissa, joten kyllä vähän ihmetyttää, miksi nämä nyt kohtuuttomasti juuri siellä paikallisbussissa tuottavat vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tälläinen sääntö perustuu ja onko se virallinen ohjeistus?
Bussikuski on auton kapteeni. Eli The Boss.
Todellakin on ja typerää, säännöistä piittaamatonta matkustajaa tai sellaiseksi pyrkivää on täysin sallittua ojentaa näinä su-vakkiuden päivinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Diabeetikko voi syödä jotain Siripiriä tai vaikka suklaata tms., jos sokeri laskee äkkiä.
Tavoite on pitää verensokeri tasaisena syömällä hitaita hiilihydraatteja säännöllisesti, suklaat yms. on äärimmäinen hätäratkaisu kun tilanteelle ei pysty tekemään mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki busseissa syöväthän ovat niitä diabeetikoita...
Pystytkö ymmärtämään, että kaikki eivät astu bussiin suoraan ruokapöydästä eikä ole bussimatkan jälkeen heti sellaiseen istumassa. Ennen bussimatkaa saattaa olla takana monta tuntia edellisestä ruokailusta ja ehkä seuraava ateria on tiedossa vasta muutaman tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on tilannekohtaisia juttuja.
Eväitä ei ainakaan meidän ohjeiden mukaan syödä kyydissä, käsittääkseni ei edes vettä kummempia juomia koska juoman kaatuessa se siivoaminen on hirveä riesa.
Mutta ihan sama kuin alkoholinjuonninkin kanssa: tosi monet sitä tekee, valtaosasta ei aiheudu mitään riesaa mutta niistä joista aiheutuu tulee sitä vaivaa sitten kaikkien siistienkin edestä.
Toisekseen, ei voi tietää missä mielentilassa se kuljettaja kulloinkin on. Voi olla hirveä vitutus päällä, ja sisään lampsii herra francescana pizzalaatikoineen ja päällekin näkyy että toi nyt tuskin alkaa sitä pizzaa bussissa syömään. Mutta lentää pihalle koska pizzan haisu ja vitutus.
Yleispätevää vastausta ei ole, mutta yritetään keskittää ne syömiset sinne kotiin/asiallisiin ruokapaikkoihin eiks jeh?
T: joukkoliikenteen kuljettaja
Olen ollut asiakaspalvelutyössä yli 10 vuotta eikä tulisi mieleenkään muuttaa yhtäkkiä randomisti niitä vakiintuneita käytäntöjä vain koska vitutus.
Selvästikään et ole ajanut isoa kulkuneuvoa ja tehnyt asiakaspalvelua samaan aikaan, vuorotöinä.
Mä en odota täydellistä asiakaspalvelua edes sisätiloissa pönöttäviltä asiakaspalvelijoilta koska jo se pelkkä asiakaspalvelu voi olla liikaa vaadittu joiltain ihmisiltä, ja töitä täällä on kuitenkin valtaosan pakko leipänsä eteen tehdä.
Huvittaa aina toi täydellisen asiakaspalvelun vaatiminen kun ei älytä että tehtävä nr 1 on se liikennevälineen kuljettaminen turvallisesti ja niin aikataulun mukaisesti kuin mitä liikenne sallii. Asiakaspalvelu on kaukainen kakkonen, koska parasta asiakaspalvelua joukkoliikenteen kuljettajalta on hoitaa toi tehtävä 1 asianmukaisesti.
T:joukkoliikenteen vittumainen kuljettaja
Aini: ja eihän se nyt sinänsä ole ok heittää jotakuta bussista koska ei jaksa haistella sen pizzaa. Itse tuskin vaivautuisin, mutta en ihmettelis jos joku kollega olis tällaista joskus tehnyt.
Mun mokat on enemmän toisilla alueilla mutta täydellisiä kuskeja en ole vielä tähän päivään mennessä kohdannut.
T: JVK
Olin kerran bussissa ja joku mies oli käynyt Alkossa ja ostanut konjakkipullon. Bussikuski joutui tekemään äkkijarrutuksen ja konjakkipullo vieri pitkin keskikäytävää ja lopulta särkyi ja lasisirpaileita oli pitkin käytävää ja tuoksu oli melkoinen. Mies oli sen verran fiksu, että ilmottautui itse kuljettajalle. En tiedä miten siinä kävi, kun poistuin bussista. Varmaan maksoi sievoisen summan, ainakin taksit veloittavat pesun ja kun auto pestään sisältä, se maksaa yli 700€ kun pesuloita ei ole joka paikassa.
Pitkänmatkan autoissa saa syödä ja juoda! Naurettava ajatuskin ettei saisi. Esim jos lähden linkulla Mikkelistä Helsinkiin, niin kyllä minulla on esim energiajuoma ja joku kaupan valmis täytetty patonki mukana.