Mitä tekisit 50 000 säästöillä?
Minulla on pienet tulot ja menot, minulla ei ole koskaan ollut näin paljon rahaa tililläni. En ymmärrä sijoittamisesta enkä säästämisestä mitään.
Kommentit (26)
Mulla on tuo 50 000 osakkeissa, joista tulee joka kk osinkoa. Sama summa on sitten firmoissa jotka maksavat kvartaaliosinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue netistä indeksisijoittamisesta äläkä osta kivijalkapankin kalliita rahastoja. Muista myös ajallinen hajautus.
Onko ne netin halvemmat sijoitusrahastot sitten turvallisia, eikä ole vaaraa että menee esim. konkkaan ja rahat sitämyöten sinne? Kun jotenkin sellanen kutina, että pihi saa aina perseelleen ennemmin tai myöhemmin.
Jos tarkoitat "netin halvemmilla sijoitusrahastoilla" ETF:iä, niin onhan ne turvallisia tai sitten ei. Indeksisijoittamisen idea on, että ostat käytännössä koko markkinaa. Tarkoittaa käytännössä sitä, että jos joku yhtiö menee konkkaan, niin muut saman toimialan yhtiöt hyötyvät siitä (ja omistat niitäkin) Mutta toki noissakin on markkinaheilahteluja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo 50 000 osakkeissa, joista tulee joka kk osinkoa. Sama summa on sitten firmoissa jotka maksavat kvartaaliosinkoa.
Missä pankissa/miten operoit tätä? Vai maksaako joku suomalainen firma kk-osinkoa?
Osta jonkin lupaavan taiteilijan taulu ja odota että hän kuolee.
20 000 naisiin
20 000 viinaan
loput tuhlaisin
Kun katsoo osakekurssien historiaa, ne ovat nyt kaikkien aikojen ennätyksessä, eli tämän huonompaa ostoajankohtaa ei olekaan. Inflaatio ei juuri pääomaa syö, joten minä opiskelisin sijoittamista ja odottaisin laskusuhdannetta.