Miksi pankki haluaa keskustella rahoistani?
Miksi pankille on niin iso ongelma, että mulla on käyttötilillä lähes satatonnia rahaa? Miksi pitää aina säännöllisin väliajoin mennä keskustelemaan niistä rahoista? Eikös se ole pankinkin etu, että niitten ei tarvitse maksaa korkoa niille rahoille? Miksi tyrkyttävät kaiken maailman rahastoja yms.? Kertokaa tyhmälle joku pankkialaa ymmärtävä. Tuskin kyse on vain "hyvästä asiakaspalvelusta" ja parhaan tuoton etsimisestä asiakkaalle?
Kommentit (34)
Noh, minulla on pankin sijoitusvakuutus jossa osakerahastoja ja se on jopa useamman tonnin plussalla. Nyt tosin en ole nähnyt koko vakuutusta verkkopankissa pariin viikkoon, koska "tekninen virhe". Seuraavaksi kai sanovat, että sorry sun rahat meni hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voihan siellä käydä kuuntelemassa millaiset metkut mielessä. Ei kannata kuitenkaan sopia mitään.
no ei sinne todellakaan kannata lähteä istumaan ja aikaansa tuhlaamanan. Itse keksin tsiljoona parempaa tapaa viettää aikaani kuin istua jonkun pankin palveluneuvojan kanssa puhumassa täysin yhdentekevistä asioista.
Sijoita indeksirahastoihin. Pienet kulut, kohtuulliset tuotot.
Mä sijoitan kaikki rahani päihteisiin. Pankki ei saa mitään hähähähä!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Jos kutsu olisi koskenut lainaanne ja sen vakuuksia, pankki olisi varmasti sen sanonut. Miten tuo henkilötodistus nyt liittyy tähän?
Siitä on nyt 10v. Silloin olin vielä nuori kokematon ja nätti 👸. Henkarini oli ehtinyt vanhentua ja kukapa lähtisi luotto-pankkiinsa vanhalla henkarilla vai oliko se passi, en nyt muista. Ehkä joku muu, mutta en minä.
Älä nyt ihan kaikesta ota hernettä...... Tärkeintä on se, että autamme kysyjää eli ap:ta
Henkari? Miten henkari vanhentuu? Meillä on mun mummun vanhat puiset ja edelleen ovat käytössä hyviä.
Joka kerta kun ovat kutsuneet, niin olen mennyt kahville, jutellut niitä näitä ja illalla siirtänyt rahat tililtä pois. Rahastosta saa rahaa vain pankki, ei asiakas. Riski on asiakkaalla.
Vika on sinussa kun kerran menet.
Ajattelit mennä polleana viisastelemaan? Jäisit kerrankin kotiin. Kukaan ei jaksa kuunnella vanhoja kuluneita vitsejäsi.
Terv. pankkitoimihenkilö , sijoitusneuvoja.
Todennäköisesti pakko kutsua, koska esimies hieostaa, kun täytyy saavuttaa johdon mielikuvitukselliset tavoitteet. Useimmiten se toimihenkilö jo tietää, ettei ko asiakas ole kiinnostunut, mutta tavoitteet. En tiedä kaikista pankeista, mutta meillä ei ainakaan saa mitään rahallisia bonuksia, jos sitä ei lasketa, että välttää haukut.
Mitäs luulet, että pankki tekee sillä rahalla mitä asiakkaiden tileillä on?
Sijoittaa eteenpäin tietenkin.
Esimerkki:
Koko pankkitoimintahan perustuu siihen että asiakkaat ovat tallettaneet pankkitileille vaikkapa yhteensä 100 miljoonaa euroa.
Päivittäiseen rahankäyttöön asiakkaat käyttävät kuitenkin vain 10 miljoonaa euroa.
Mitä pankki tekee lopuilla 90 miljoonalla, jotka makaavat asiakkaiden tileillä?
No sijoittaa eteenpäin tietenkin ja tekee sillä rahaa.
Pankit menis konkkaan, jos valtaosa asiakkaista yhtäkkiä samanaikaisesti haluais tyhjentää tilinsä. Pankilta loppuis pelimerkit.
Siitä syystä pankki haluaa asiakkaiden sitoutuvan sijoitustuotteisiin, sitoen varallisuutensa pidemmäksi aikaa.
Sillä tavoin pankki turvaa selustansa ja pelimerkkien riittävyyden omassa bisneksessään.
Tämähän opetettiin jo ysiluokan taloustiedon tunnilla...
Vierailija kirjoitti:
Noh, minulla on pankin sijoitusvakuutus jossa osakerahastoja ja se on jopa useamman tonnin plussalla. Nyt tosin en ole nähnyt koko vakuutusta verkkopankissa pariin viikkoon, koska "tekninen virhe". Seuraavaksi kai sanovat, että sorry sun rahat meni hukkaan.
Vain todella tyhmä laittaa rahansa pankin "sijoitus"vakuutukseen sen sijaan että sijoittaisi saman summan itse suoraan. Siis sulla on vakuutus, josta saat tai et saa rahaa joskus. Ei siis sijoitus, joka on koko ajan sun hallussa, sun nimissä. Voi todellakin olla että rahasi menevät hukkaan.
Henkari? Miten henkari vanhentuu? Meillä on mun mummun vanhat puiset ja edelleen ovat käytössä hyviä.[/quote]
Pahoittelen, en ajatellut, että "mun henkari" aiheuttaa noin paljon kiinnostusta. Mitäs luulet miten sun sitten joskus käy kun asioit esim. pankissa ja viet sitten sinne nähtäväksi vanhan (vaikkei vanhentuneen) puuhenkarin :) No leikki leikkinä ja kaikki kunnioitus mummusi henkareiden uusiokäytöstä. 🌷
Pankki haluaa rahat käyttöönsä. Jos makaavat tilillä, ei niihin voi koskea. Rahastossa taas ikäänkuin lainaavat rahojasi jotta heillä on pääomaa sijoittaa.
Olisi mukava jos ap kävisit kertomassa miten sun kohdalla kävi. Osuiko kukaan neuvojista lähellekkään siihen mitä sulle tapahtui pankissa, mikäli sinne menit😊
Voihan siellä käydä kuuntelemassa millaiset metkut mielessä. Ei kannata kuitenkaan sopia mitään.